در راهنمای سفر به فرانسه، قرار است سفری خیالی، اما دلچسب به قلب اروپا داشته باشیم. این کشور زیبا و جادویی در خاطرات ذهنی ما به‌عنوان یکی از بهترین مقاصد برای عاشقان دنیا ذخیره شده است. حال اگر فکر می‌کنید یادآوری دوباره این داستان، شوق سفر به این کشور توریستی را در دلتان زنده کرده است، پیشنهاد می‌کنیم تا انتهای این مطلب از مجله گردشگری فلای‌‌تودی همراه ما باشید. قصد داریم کامل‌ترین راهنمای سفر به فرانسه را ارائه دهیم.

معرفی فرانسه | گشت و گذاری در میان قلعه‌ها و کاخ‌های باشکوه

راهنمای سفر به فرانسه را با توصیف کوتاهی از این کشور رویایی آغاز می‌کنیم. البته که فرانسه و زیبایی‌های بی‌حدوحصر آن، نیاز به معرفی ندارند؛ بااین‌حال، دانستن جزئیات دقیق این کشور، ضمن رقم‌زدن اوقات خوش، می‌تواند راهنمای شما برای تجربه سفری کاملا پربار و به‌یادماندنی شود.

فرانسه سومین کشور بزرگ در قلب اروپا است. این کشور جذاب را باید به‌واسطه داشتن فرهنگ غنی و لیست بلندبالایی از جاذبه‌های دیدنی، به‌عنوان یکه‌تاز میدان گردشگری در کل دنیا معرفی کرد. شاهد این ادعا را هم می‌توان ۹۰ میلیون گردشگری دانست که هر سال به شوق دیدن طبیعت زیبا و معماری خیره‌کننده فرانسه از دروازه‌های ورودی این شهر عبور می‌کنند. جالب است بدانید که در حدود ۷۰ درصد از جامعه گردشگران فرانسه را مسافران داخلی این کشور تشکیل می‌دهند؛ این یعنی اینکه جذابیت‌های این مقصد حتی برای خود فرانسوی‌ها هم تکراری نمی‌شود.

جاذبه های پاریس

البته که تمام جذابیت فرانسه در جاذبه‌های دیدنی آن خلاصه نمی‌شود. این کشور می‌تواند بهترین مقصد برای بازارگردی، شکم‌گردی و حتی شهرگردی باشد. زبان رسمی این کشور زبان فرانسوی، واحد پول آن یورو و دین اکثر مردم آن مسیحیت است.

  • کد فرانسه: +۳۳
  • شماره‌های اضطراری در فرانسه: ۱۱۲ (اورژانس عمومی)، ۱۷ (پلیس)، ۱۵ (آمبولانس) و ۱۸ (آتش‌نشانی)
  • زمان محلی در فرانسه: ۲+ GMT

آب و‌ هوای فرانسه | بهترین زمان سفر به فرانسه

از موضوعات مهمی که در راهنمای سفر به فرانسه نباید از آن غافل شوید، موقعیت جغرافیایی و آب‌وهوای این کشور است. کشور فرانسه ۱۸ استان با پوشش آب‌وهوایی متنوع دارد. این کشور از سمت شرق و شمال‌شرقی با آلمان، ایتالیا، سوئیس، موناکو، بلژیک و لوکزامبورگ هم مرز است، همچنین از جنوب با دریای مدیترانه و  از طرف جنوب‌غربی با اسپانیا و آندورا همسایه است.

وسعت زیاد کشور فرانسه، متنوع‌ترین پوشش آب‌وهوایی را برای این کشور رقم زده است؛ به‌گونه‌ای که در شمال این کشور شاهد آب‌وهوایی خنک با زمستان‌هایی بسیار سرد هستیم. این در حالی است که نواحی ضلع جنوبی فرانسه به‌واسطه مجاورت با دریای مدیترانه، آب‌وهوایی کاملا معتدل و مدیترانه‌ای دارند.

برای شناخت بهتر وضعیت آب‌وهوایی فرانسه، بهتر این است که ابتدا مقصد دقیق سفر به این کشور را انتخاب کنید. به‌طور کلی، سردترین ماه سال در فرانسه، دسامبر است که دمای هوا تا -۱۳درجه سانتی‌گراد کاهش پیدا می‌کند. در مقابل، گرم‌ترین ماه سال در این کشور، ژانویه است که دمای هوا به ۲۷ درجه سانتی‌گراد می‌رسد.

سفر به فرانسه در بهار

شرایط اخذ ویزای سفر به فرانسه

گام دوم از راهنمای سفر به فرانسه، تهیه ویزای این کشور است. تمام گردشگران ایرانی که قصد سفر به فرانسه را دارند، بدون دردست‌داشتن ویزای توریستی (شینگن) اجازه ورود به این کشور را نخواهند داشت. اخذ ویزای شینگن فرانسه چالش‌ها و فرازونشیب‌های خاص خود را دارد.

اولین قدم برای دریافت ویزای شینگن فرانسه، جمع‌آوری مدارک لازم و ارائه آن به کنسولگری یا سفارت فرانسه است. کسانی که موفق به دریافت این نوع ویزا شوند، می‌توانند به‌مدت ۳ ماه (۹۰ روز) یک گردش حسابی در فرانسه و ۲۵ کشور عضو توافق‌نامه شینگن را تجربه کنند. اما خبر خوب اینکه، خدمات مربوط به اخذ ویزا فرانسه را می‌توانید به آسانی به صورت آنلاین دریافت کنید.

شرایط اخذ ویزای فرانسه

از مدارک لازم برای اخذ ویزای توریستی فرانسه، می‌توان به فهرستی از موارد زیر اشاره کرد:

  • تکمیل فرم درخواست ویزای شینگن فرانسه؛
  • ارائه ۲ عکس پاسپورتی؛
  • ارائه گذرنامه معتبر با ۲ صفحه خالی؛
  • ارائه گواهی عدم سوء پیشینه؛
  • اثبات تمکن مالی (برای ویزای توریستی فرانسه در حدود ۷۰ تا ۱۰۰ میلیون تومان لازم است)؛
  • پرداخت هزینه ویزا (۸۰ یورو)؛
  • ارائه بیمه درمانی مسافرت (۳۰۰۰۰ یورو)؛
  • ارائه جزئیاتی کامل از برنامه سفر به فرانسه.

راه دسترسی از فرودگاه فرانسه به مرکز شهر

بعد از عبور‌کردن از اولین مرحله سخت و نفس‌گیر راهنمای سفر به فرانسه، نوبت به بستن چمدان و آماده‌شدن برای یک سفر سراسر شگفتی و زیبایی می‌رسد. با حضور شما در فرودگاه‌های فرانسه، این سفر هیجان‌انگیز به‌شکل کاملا رسمی آغاز می‌شود. در پاریس، پایتخت کشور فرانسه، ۲ فرودگاه با نام‌های شارل دوگل و اورلی وجود دارد که اولی در شمال شهر و دومی در جنوب شهر واقع شده است.

از میان این دو فرودگاه، شارل دوگل به‌عنوان بزرگ‌ترین، اصلی‌ترین و پررفت‌و‌آمدترین فرودگاه در فرانسه شناخته می‌شود. مقصد نهایی گردشگران ایرانی که فرانسه را به‌عنوان مقصد گردشگری خود انتخاب کرده‌اند نیز همین فرودگاه شارل دوگل است. از این فرودگاه تا مرکز شهر پاریس، در حدود ۲۵ کیلومتر فاصله دارید که برای طی‌کردن آن می‌توانید از روش‌های زیر استفاده کنید.

راه های دسترسی از فرودگاه فرانسه به مرکز شهر

خطوط قطار | روشی سریع برای رفت و آمد

یکی از بهترین و سریع‌ترین راه‌ها برای رسیدن به مرکز شهر، استفاده از خطوط قطار فرانسه است که با عنوان خطوط PER شناخته می‌شوند. قطارهای سریع‌السیر و تندروی پاریس از ساعت ۵ صبح فعالیت خود را آغاز می‌کنند و تا نیمه‌شب در حال جابه‌جایی مسافران هستند. فاصله زمانی حرکت قطارها در فرودگاه، حدود ۱۵ الی ۲۰ دقیقه است.

خطوط اتوبوس | روشی اقتصادی برای رفت و آمد

یکی دیگر از روش‌هایی که با کمک آن، می‌توانید خودتان را به مرکز شهر پاریس برسانید، اتوبوس است. از شرکت‌های اتوبوس‌رانی که در فرودگاه شارل دوگل فعالیت دارند، می‌توان به خطوط EasyBus و Roissybus، Les Cars Air France اشاره کرد. خطوط اتوبوس‌رانی فرودگاه، مسافران را در فواصل زمانی ۱۵ دقیقه‌ای با هزینه ۲ یورو به مرکز شهر می‌رسانند.

خطوط تاکسیرانی | روشی گران قیمت برای رفت و آمد

آخرین روش جابه‌جایی میان فرودگاه تا مرکز شهر، تاکسی است که خطوط آن در تمامی ترمینال‌های این فرودگاه ایستگاه دارند. هزینه سفر با تاکسی بسته به موقعیت و زمان حرکت کاملا متغیر است.

روش‌های سفر به فرانسه | چطور به فرانسه سفر کنیم؟

یکی از موضوعات مهم در راهنمای سفر به فرانسه که باید به بررسی آن بپردازیم، شیوه سفرکردن به این مقصد زیبا و دیدنی است. برای شیفتگان پاریس، دو گزینه برای سفر وجود دارد که اولی سفر با تور و دومی سفر به‌شکل کاملا فردی و خصوصی است. اگر اهل سفرهای دسته‌جمعی و گروهی باشید، احتمالا سفر با تور فرانسه بهترین و راحت‌‌ترین گزینه برای رسیدن به این مقصد رویایی خواهد بود. در این مدل سفرها، تنها زحمت بستن چمدان بر دوش شما است؛ مابقی بخش‌های سفر به فرانسه و بازدید از جاهای دیدنی پاریس را راهنمای تور مدیریت خواهد کرد.

در مقابل، اگر ترجیح می‌دهید به‌شکل کاملا فردی به فرانسه سفر کنید، باید بدانید که راهی پرپیچ‌وخم و پرفرازونشیب پیش‌ رو خواهید داشت. حسن بزرگ سفرهای فردی، آزادی عمل بسیار زیادی است که مسافران در بخش‌های مختلف این سفر تجربه می‌کنند. حال اگر انتخاب شما گزینه دوم است، بخش بعدی راهنمای سفر به فرانسه را از دست ندهید؛ چراکه قرار است نقشه‌ای کامل از مسیر راه را با شما به اشتراک بگذاریم.

روش های سفر به فرانسه

سفر هوایی | راحت و بی‌دردسر

یکی از بهترین و بی‌دردسرترین روش‌های سفر به فرانسه، سفر هوایی است. این روش اگرچه هزینه‌های بیشتری را برای افراد به همراه دارد؛ بااین‌حال، به‌دلیل کوتاه‌کردن زمان و راحتی بیشتر مسافران، ارزش پرداخت هر هزینه‌ای را دارد. خوشبختانه ایران به فرانسه پرواز مستقیم دارد و شما با خرید بلیط هواپیما بعد از ۶ ساعت در فرودگاه شارل دوگل خواهید بود. در کنار پروازهای مستقیم به پاریس، مسیرهای غیر مستقیمی هم وجود دارند که تنها زمان سفر را برای شما طولانی می‌کنند. در مسیرهای غیر مستقیم، ابتدا باید به ترکیه، قطر یا امارات سفر کنید و سپس از آنجا راهی پاریس شوید.

سفر زمینی | ارزان اما طولانی

اگر می‌خواهید راهنمای سفر ارزان به فرانسه را هم بدانید، بهتر است اطلاعات خود را در خصوص سفرهای زمینی به این کشور ارتقا دهید. دو روش رایج برای سفرهای زمینی وجود دارد که یکی از آن‌ها با قطار و دیگری با خودروی شخصی است.

قاعدتا سفر با خودروی شخصی به‌دلیل طولانی‌بودن مسیر و طاقت‌فرسابودن آن، گزینه معقولی به نظر نمی‌رسد. در مقابل، قطار انتخاب هوشمندانه‌ای برای صرفه‌جویی بیشتر در هزینه‌های سفر به فرانسه تلقی می‌شود. مقاصد زمینی شما در سفر با قطار، ابتدا استانبول و سپس پاریس خواهند بود.

هزینه سفر به فرانسه چقدر است؟

از نظر گردشگران و مسافران، آنچه بیش از همه راهنمای سفر به فرانسه را اعتبار می‌بخشد، بحث مربوط به هزینه‌های سفر است. این موضوع نقشی بسیار پررنگ و غیر قابل‌ انکار در تصمیم‌گیری افراد برای سفر به این کشور دارد. سفر به این کشور، از گران‌ترین و پرهزینه‌ترین سفرهای اروپایی به حساب می‌آید. هزینه‌های سنگین این سفر هم تنها به خرید بلیط یا اقامت در هتل اختصاص ندارد؛ خورد و خوراک، حمل‌ونقل و جابه‌جایی درون‌شهری یا بین‌شهری، بازدید از جاذبه‌های گردشگری و خرید از جمله اموری هستند که برای مسافران هزینه‌های سنگینی را در پی خواهند داشت. بخش بعدی راهنمای سفر به فرانسه را دنبال کنید تا با جزئیات دقیق‌تری از هزینه‌های هر بخش آشنا شوید.

هزینه سفر به فرانسه

هزینه خرید بلیط هواپیما | قیمت بلیط پاریس

هزینه‌های سفر به فرانسه عملا با خرید بلیط هواپیما آغاز می‌شود. هزینه پرواز تا حد زیادی به زمان سفر، نوع پرواز (مستقیم یا غیر مستقیم) و نوع شرکت هواپیمایی یا ایرلاین انتخابی شما بستگی دارد. از آنجایی که فاکتورهای ذکرشده برای هر نفر با دیگری کاملا متفاوت است، نمی‌توان هزینه‌ دقیقی را برای این بخش از سفر تخمین زد. بااین‌حال، هزینه پرواز تهران به پاریس از ۲۷ میلیون تومان شروع می‌شود و تا ۱۱۰ میلیون متغیر است.

هزینه اقامت در هتل | با چه بودجه‌ای هتل رزرو کنیم؟

بخش بعدی هزینه‌های سفر به فرانسه را هزینه‌های مرتبط با اقامت شما در هتل رقم می‌زند. برای اقامت در فرانسه، گزینه‌های متعددی پیش‌ روی شما قرار دارند که از میان آن‌ها، می‌توان به هاستل، آپارتمان مبله، خانه‌های روستایی و هتل‌های ۲ ستاره تا ۵ ستاره اشاره کرد. اگر می‌خواهید جزئیات کاملی را از هزینه اقامتتان در فرانسه بدانید، باید ابتدا به سوالات زیر پاسخ دهید:

  • چه فصلی از سال را برای سفر انتخاب می‌کنید؟
  • با کدام مورد از گزینه‌های اقامتی احساس راحتی بیشتری دارید؟
  • برای چه مدت‌زمان در این کشور می‌مانید؟
  • قصد اقامت در کدامیک از شهرهای فرانسه را دارید؟
هزینه اقامت در هتل در سفر به فرانسه

معمولا هزینه اقامت در شهرهای بزرگ فرانسه نظیر پاریس، لیون و نیس در مقایسه با شهرهای کوچک آن بیشتر است. از طرفی، هاستل‌ها و خانه‌های روستایی در مقایسه با آپارتمان‌ها و هتل‌های مجلل ۵ ستاره فرانسه، هزینه کمتری را بابت اقامت افراد دریافت می‌کنند. در نهایت نباید این نکته کلیدی را از قلم انداخت که فصل تابستان و بهار از پرازدحام‌ترین و شلوغ‌ترین زمان‌های سال در فرانسه محسوب می‌شوند. از همین‌ رو، هزینه اقامت در فرانسه در ماه‌های ذکرشده به‌طور قابل توجهی افزایش پیدا می‌کند. حال با توجه به تمام این موارد، هزینه اقامت در هتل‌های فرانسه را می‌توان به شرح زیر دانست:

  • هزینه اقامت در هتل‌های لوکس و مجلل در شهرهای بزرگ فرانسه: ۳۰۰ تا ۵۰۰ دلار برای یک شب.
  • هزینه اقامت در اقامتگاه‌های متوسط در شهرهای بزرگ فرانسه: ۱۰۰ تا ۲۰۰ دلار برای یک شب.
  • هزینه اقامت در هتل‌های لوکس و مجلل در شهرهای کوچک فرانسه: ۲۰۰ تا ۳۰۰ دلار برای یک شب.
  • هزینه اقامت در اقامتگاه‌های ساده و معمولی در شهرهای کوچک فرانسه: ۷۰ تا ۱۰۰ دلار برای یک شب.

هزینه خورد و خوراک در فرانسه چقدر است؟

اگر قرار است جامع‌ترین راهنمای سفر به فرانسه را در اختیارتان بگذاریم، باید به هزینه‌های مربوط به خوردوخوراک و شکم‌گردی در این کشور هم بپردازیم. از گذشته، فرانسه به‌دلیل داشتن بهترین و لذیذترین طعم‌های دنیا، شهرت داشته است و تعدادی از بهترین رستوران های پاریس، جزو بهترین رستوران‌های دنیا هستند. حیف است که در این کشور سراسر زیبایی و شگفتی، خود را با غذاهای آماده و کنسروی سیر کنید! هزینه‌های مرتبط با خوردوخوراک در این مقصد، بستگی زیادی به سبک رژیم غذایی شما و سلیقه‌تان در انتخاب رستوران دارد. در حالت کلی، هزینه‌های این بخش از سفر به شکل زیر خواهند بود:

  • هزینه سرو غذا در کافه‌های خیابانی یا فست‌فودی‌ها: ۵ تا ۱۰ دلار.
  • هزینه سرو غذا در رستوران‌های ساده محلی: ۱۰ تا ۲۰ دلار.
  • هزینه سرو غذا در رستوران‌های متوسط محلی و بین‌المللی: ۲۰ تا ۵۰ دلار.
  • هزینه سرو غذا در رستوران‌های مجلل و شیک: ۵۰ دلار به بالا.
بهترین رستوران های فرانسه

هزینه حمل و نقل و جابه‌جایی در پاریس

بدون استفاده از وسایل نقلیه، گشت‌وگذار میان دیدنی‌های مختلف شهر عملا امکان‌پذیر نخواهد بود. بنابراین در محاسبه هزینه‌های سفر به فرانسه، باید بخشی را هم برای خرید بلیط وسایل نقلیه خالی بگذارید. در ادامه، می‌توانید روش‌های حمل‌ونقل درون‌شهری را با ذکر هزینه هر کدام مشاهده کنید.

قطار | مناسب‌ترین گزینه برای حمل‌ونقل

فرانسه صاحب چندین خط قطار است که بهترین و سریع‌السیرترین آن‌ها، خط TGV محسوب می‌شود. خطوط TGV در مقایسه با سایر خطوط قطار، هزینه بیشتری را بابت جابه‌جایی از افراد دریافت می‌کنند. با این‌ وجود به‌دلیل کاهش زمان مسافت، می‌توانند مناسب‌ترین گزینه برای حمل‌ونقل و جابه‌جایی به حساب آیند. هزینه قطار بسته به نوع خط و مسافتی که طی می‌کنید، از ۲۰ تا ۲۰۰ دلار متغیر خواهد بود.

مترو | گزینه‌ای نسبتا ارزان

اگر با سفرهای قطاری راحت نیستید، مترو هم می‌تواند گزینه معقولی باشد. میانگین هزینه بلیط مترو در پاریس، چیزی معادل ۲ دلار است که اگر در ابتدای سفر، اقدام به خرید بسته ده‌تایی از بلیط کنید، می‌توانید هزینه را از ۲ دلار به یک‌ و‌ نیم دلار کاهش دهید.

اتوبوس | ارزان و در دسترس

از دیگر وسایل حمل‌ونقل در فرانسه که استفاده از آن، اسباب صرفه‌جویی در هزینه‌ها را فراهم می‌کند، اتوبوس است. دسترسی به اتوبوس در شهرهای مختلف فرانسه بسیار آسان است. هزینه سفر با اتوبوس نیز با توجه به میزان مسافت، می‌تواند از ۱ تا ۲۰ دلار کاملا متغیر باشد.

حمل و نقل شهری در سفر به فرانسه

تاکسی | سریع و نسبتا ارزان

اگر نمی‌خواهید زمان زیادی را صرف انتظار برای وسایل نقلیه عمومی کنید، تاکسی بهترین انتخاب برای شما خواهد بود. خوب است بدانید که استفاده از تاکسی‌ در فرانسه، تنها با پرداخت ۳ دلار به‌عنوان هزینه ورودی امکان‌پذیر است. هزینه سفر با تاکسی برای هر یک کیلومتر، چیزی معادل یک‌ و نیم دلار خواهد بود.

اجاره خودروی شخصی | راحت اما پر هزینه

در نهایت اگر به‌دنبال گزینه‌ای راحت، اما گران برای حمل‌ونقل و جابه‌جایی درون‌شهری هستید، می‌توانید به اجاره خودرو فکر کنید. این روش اگرچه با هزینه‌های بسیار گزافی همراه است، اما به‌دلیل ایجاد سهولت در امر جابه‌جایی، می‌تواند بهترین گزینه برای مسافران راحت‌طلب باشد. هزینه اجاره خودرو در فرانسه، روزانه معادل ۳۰ تا ۱۰۰ دلار است.

هزینه خرید سیمکارت در فرانسه چقدر است؟

برقراری ارتباط با خانواده از دیگر مواردی است که برای افراد هزینه به همراه دارد. اگر می‌خواهید راهنمای سفر ارزان به فرانسه را کاملا عملی کنید، بهتر است در بدو ورودتان به این کشور، اقدام به خرید سیم‌کارت کنید. میانگین هزینه خرید سیم‌کارت متناسب با اپراتور و طرح انتخابی شما، بین ۲۰ تا ۵۰ دلار خواهد بود.

برای اتصال به اینترنت هم روش‌های متعددی وجود دارند که به‌صرفه‌ترین آن‌ها، استفاده از وای‌فای رایگان هتل‌ها و اقامتگاه‌ها است. برای اینکه بدانید کدامیک از مناطق فرانسه، اینترنت رایگان را در اختیار مسافران می‌گذارند، بهتر است برنامه‌های مختلفی نظیر Free Wi-Fi Finder روی گوشی همراه خود داشته باشید. از دیگر راه‌های اتصال به اینترنت، استفاده از روترهای وای‌فای اجاره‌ای است که هزینه خرید آن از ۵ تا ۱۵ دلار متغیر خواهد بود.

هزینه خرید سیم کارت در فرانسه

هزینه خرید سوغاتی | قیمت سوغات فرانسه چقدر است؟

بدون خرید سوغاتی که نمی‌شود فرانسه را ترک کرد! این کشور کالاهای ارزشمند و زیبایی را به‌عنوان سوغات به مشتریان عرضه می‌کند که خریدن آن‌ها، شاید بهترین راه برای زنده‌‌نگاه‌داشتن یاد و خاطره این سفر باشد. نوع کالا و فروشگاه عرضه‌کننده آن، سهم بسزایی در تعیین هزینه خرید سوغاتی دارد. به‌طور کلی در راهنمای سفر به فرانسه، هزینه خرید سوغاتی از ۱۵ دلار تا ۲۰۰ دلار تخمین زده شده است. سوغات معروف این کشور شامل موارد زیر می‌شوند:

  • کلاه برت کلاسیک فرانسوی؛
  • ماکارون (شیرینی معروف فرانسوی)؛
  • عطر فرانسوی؛
  • عروسک‌های دیزنی؛
  • شکلات یا مارشمالوی فرانسوی؛
  • تندیس برج ایفل.
هزینه خرید سوغات در فرانسه

هزینه بازدید از جاذبه‌های دیدنی فرانسه | با چه بودجه‌ای فرانسه را بگردیم؟

برای اینکه از گشت‌وگذار در میان جاذبه‌های دیدنی فرانسه، لذت کامل را تجربه کنید، بد نیست ابتدا نگاهی به هزینه‌های بازدید از هر بخش داشته باشید. قاعدتا جاذبه‌های گردشگری فرانسه، آنقدر زیاد و متنوع هستند که نمی‌توان هزینه بازدید از همه آن‌ها را در یک مطلب گنجاند! بااین‌حال، ما با انتخاب جاذبه‌های گردشگری معروف این شهر، تلاش می‌کنیم تا نرخی تقریبی از هزینه‌های گردشگری در فرانسه را در اختیار شما بگذاریم:

  • هزینه بازدید از برج ایفل: ۲۰ تا ۳۰ دلار.
  • هزینه بازدید از موزه لوور: ۱۵ تا ۲۰ دلار.
  • هزینه بازدید از کاخ ورسای: ۲۰ تا ۳۰ دلار.
  • هزینه بازدید از مونت سنت میشل: ۱۰ تا ۱۵ دلار.
  • هزینه بازدید از سواحل فرانسه: ۱۰ دلار.
  • هزینه بازدید از شاتو دو شامبور: ۱۰ تا ۱۵ دلار.
  • هزینه بازدید از کاخ تاریخی پاپ‌ها در آوینیون: ۱۰ تا ۱۵ دلار.
هزینه بازدید از جاذبه های دیدنی فرانسه

معرفی برترین رستوران‌های فرانسه | کجا غذا بخوریم؟

یکی از لحظات به‌یادماندنی و تکرارنشدنی شما در فرانسه، اوقاتی است که در رستوران‌های مجلل این شهر در حال امتحان‌کردن لذیذترین طعم‌های دنیا هستید. آشپزی در فرانسه را می‌توان به‌مثابه یک هنر تمام‌عیار با ریزه‌کاری‌ها و ظرافت‌های بسیار، قلمداد کرد که اگر فقط یک‌بار غذاهای این کشور را امتحان کنید، برای همیشه مشتری پروپاقرص آن‌ها خواهید شد!

این کشور اگرچه در ارائه کامل‌ترین منوی غذایی سنگ‌تمام گذاشته است، بااین‌حال برخی از خوراک و غذاهای آن شهرت و محبوبیت بیشتری میان گردشگران و حتی خود فرانسوی‌ها دارند. از خوراک معروف فرانسه که حتما باید برای یک‌بار هم که شده طعم آن‌ها را زیر دندان مزه کنید، باید به فهرستی از موارد زیر اشاره کرد:

  • سوپ پیاز (پیاز کاراملی‌شده به‌همراه کره و آب گوشت گاو)؛
  • راتاتویی (یک نوع خورشت سبزی با ترکیب کدو، گوجه‌فرنگی، فلفل، بادمجان، پیاز و ادویه مخصوص)؛
  • سالاد نیسوآز (بهترین سالاد برای تابستان با ترکیب گوجه‌فرنگی تازه، کاهو، کنسرو ماهی تن، تخم‌مرغ آب پز، سبزیجات معطر، ماهی آنچوی، زیتون سیاه، سس لیمو و روغن زیتون)؛
  • تارت تاتین (دسری اختراعی از سیب، شکر و کره)؛
  • خوراک اردک (اردک مزه‌دار به‌همراه سس پرتقال)؛
  • کرم بروله (دسری پرطرفدار از کاستارد غلیظ وانیلی به‌همراه دارچین و پسته)؛
  • پاته جگر اردک (پیش‌غذایی محبوب با ترکیب پیاز، جگر چرب اردک، فلفل، نمک، جوزهندی، سیر و کره)؛
  • سوپ بویابس (ترکیب ۶ نوع ماهی تازه و گوناگون)؛
  • گراتین دوفینوآ (یک میان‌وعده لذیذ با ترکیب شیر، سیب‌زمینی‌های ورقه‌شده، خامه و سیر)؛
  • خورشت گوساله (خورشتی لذیذ از گوشت تازه و طعم‌دارشده گوساله به‌همراه خامه‌ ترش و زرده تخم‌مرغ)؛
  • ماکارون (دسری خوشمزه با ترکیب شکر، سفیده تخم‌مرغ، رنگ خوراکی، پودر بادام، فیلینگ خامه و شکلات)؛
  • ساندویچ کره و ژامبون (ترکیب کره، ژامبون پاریسی و نون باگت تازه).
paris attractions 21

فهرست غذاهای معروف و محلی فرانسه را دانستید. حال نوبت به یکی دیگر از بخش‌های جذاب و شیرین راهنمای سفر به فرانسه، یعنی معرفی بهترین و مجلل‌ترین رستوران‌های این مقصد می‌رسد. اگر فهرست پیشنهادی ما را در کوله‌پشتی خود داشته باشید، یقینا بهترین و باکیفیت‌ترین لحظات در این کشور رمانتیک برای‌تان رقم خواهند خورد:

  • رستوران آلن دوکاس پلازا آتنه؛
  • رستوران Guy Savoy؛
  • رستوران لو موریس؛
  • رستوران آلنو پاریس؛
  • رستوران کوکوتس؛
  • رستوران کلاماتو؛
  • رستوران Apicius؛
  • رستوران لارپژ؛
  • رستوران اپیکور؛
  • رستوران Lasserre؛
  • رستوران ژول ورن؛
  • رستوران پیر گانییر.
بهترین رستوران های فرانسه

معرفی برترین هتل‌های ۵ ستاره فرانسه | کجا اقامت کنیم؟

اگر وضعیت مالی شما، محدودیتی در انتخاب هتل برای‌تان ایجاد نمی‌کند، بهتر است لحظات حضورتان در این کشور را با انتخاب هتل‌های مجلل کیفیت ببخشید. در ادامه این بخش، فهرست کامل برترین هتل‌های ۵ ستاره فرانسه با شما به اشتراک گذاشته می‌شود:

  • هتل فور سیزن جورج پنجم پاریس؛
  • هتل شانگری-لا پاریس؛
  • هتل لو بریستول پاریس؛
  • هتل گرند پاورز.
بهترین هتل های فرانسه

معرفی برترین مراکز خرید فرانسه

حتی اگر اهل خرید هم نباشید، باز هم گشت و گذار در میان مراکز خرید لوکس و مجلل فرانسه، می‌تواند لذت‌بخش‌ترین لحظات را برای‌تان به ارمغان آورد. ما در ادامه، لیستی از بهترین مراکز خرید فرانسه را تهیه کرده‌ایم که با مراجعه به آن‌ها، می‌توانید خریدی پرسود از برترین برندهای جهان را تجربه کنید:

  • مرکز خرید گالری لافایت؛
  • مرکز خرید بن مارشه؛
  • مرکز خرید بوگرنل؛
  • مرکز خرید پرنتام اُسمان؛
  • بازار هتل شهر؛
  • مرکز خرید کاروسل دو لوور؛
  • مرکز خرید یوزین سنتر؛
  • مرکز خرید فروم دز آل؛
  • مرکز خرید سفورا؛
  • مرکز خرید ایتالی دو؛
  • مرکز خرید یوزین سنتر.
بهترین مراکز خرید فرانسه

معرفی ۱۰ مورد از بهترین جاذبه های گردشگری فرانسه

راهنمای سفر به فرانسه شکل‌وشمایل جذاب‌تری به خود می‌گیرد اگر در آن، بخشی را به معرفی دیدنی‌های باشکوه و حیرت‌انگیز این کشور اختصاص دهیم. ناگفته پیداست که سیل عظیم گردشگران، به شوق دیدن همین جاذبه‌های زیبا و خیره‌کننده راهی عاشقانه‌ترین سرزمین دنیا می‌شوند. اگر می‌خواهید در سفرتان به فرانسه از تماشای تمام زیبایی‌ها و شگفتی‌های آن بی‌نصیب نمانید، بخش بعدی مطلب را با دقت بیشتری مطالعه کنید.

برج ایفل | نماد فرانسه

مشهورترین سازه فلزی دنیا برج ایفل است که از آن به‌عنوان نماد کشور فرانسه یاد می‌شود. جذابیت و شگفتی این سازه غول‌پیکر تنها به جلوه بصری آن محدود نمی‌شود. وجود سکوهای چشم‌نواز و رستوران‌های مجلل از جمله عواملی است که برج ایفل را به‌عنوان یک جاذبه دیدنی و جذاب به گردشگران سراسر دنیا معرفی می‌کند. به جاهای دیدنی اطراف برج ایفل نیز سر بزنید.

موزه لوور | گنجینه‌ای ارزشمند

اگر می‌خواهید از بزرگ‌ترین موزه جهان دیدن کنید، سری به موزه لوور پاریس بزنید. این موزه گنجینه‌ای ارزشمند از آثار هنری تاریخی دوره‌های مختلف را پیشکش نگاه گردشگران می‌کند. نقاشی‌های مدرن، پرتره‌های باروک و تندیس‌های مصر باستان، پرچمدار تمام آثار هنری این مجموعه محسوب می‌شوند.

  • ساعات بازدید: همه‌روزه از ساعت ۹ صبح تا ۶ بعدازظهر.
  • هزینه ورودی: ۱۵ یورو.

شانزه‌لیزه | خیابانی دیدنی!

قطعا بارها و بارها تعریف خیابان شانزه‌لیزه را شنیده‌اید؛ از زیبایی و جذابیت این خیابان رویایی هر چه بگوییم، کم گفته‌ایم! هیچ‌ توصیفی به‌اندازه قدم‌زدن شما در شانزه‌لیزه، نمی‌تواند حق مطلب را درباره این خیابان باشکوه و زیبا ادا کند.

دیزنی‌لند | برای عاشقان دنیای دیزنی

اگر زمانی را به بازی و تفریح در مجموعه تفریحی دیزنی‌لند پاریس اختصاص دهید، هیجان و شادی را چاشنی سفرتان به فرانسه خواهید کرد. هر سن‌وسالی که داشته باشید، در این مجموعه می‌توانید مهیج‌ترین لحظات عمرتان را سپری کنید.

  • ساعات بازدید: همه‌روزه از ساعت ۹ صبح تا ۱۱ شب.
  • هزینه ورودی: ۶۲ تا ۸۹ یورو.

کلیسای سنت شاپل | با معماری تماشایی

یکی از باشکوه‌ترین کلیساهای جهان در قلب پاریس جا خوش کرده است. معماری داخلی این کلیسا به‌گونه‌ای‌ست که اگر تنها یک‌بار مهمان این فضای روحانی شوید، برای همیشه شیفته و دلتنگ آن خواهید شد. در سفر به فرانسه بازدید از این بنا را از دست ندهید.

موزه اورسی | ایستگاه قطاری که موزه شد

از دیگر دیدنی‌های مهم که در سفر به فرانسه نباید بازدید از آن را از قلم انداخت، موزه اورسی است. این بنای باشکوه که بین سال‌های ۱۸۹۸ تا ۱۹۰۰ احداث شده، گنجینه‌ای از هنرهای فرانسوی مربوط به دوره ۱۸۴۸ تا ۱۹۱۴ را در خود جای داده است. مجموعه‌ای بی‌نظیر از نقاشی‌ها، مجسمه‌ها، مبلمان و پرتره‌های نفیس، گویای ذوق و خلاقیت هنرمندان نامدار فرانسوی در این دوران است.

نام‌های بزرگی همچون برته موریسوت، مونه، مانه، دگا، رنوار، سزان، سئورات، سیزلی، گوگن و ون گوگ در این موزه می‌درخشند و شاهکارهای امپرسیونیسم و پسا امپرسیونیسم را به نمایش می‌گذارند. ساختمان این موزه تا سال ۱۹۳۹ پایانه راه‌آهن جنوب غربی فرانسه بود.

موزه اورسی فرانسه

کاخ ورسای | اقامتگاه سلطنتی

اگر اهل کاوش در تاریخ پرفرازونشیب فرانسه باشید، احتمالا از حضور در کاخ ورسای لذت تمام را تجربه خواهید کرد. این کاخ که روزگاری اقامتگاه سلطنتی پادشاهان به‌نام و بزرگ فرانسه بوده است، امروز با تزیینات مجلل، باغ‌های سرسبز و معماری‌های بی‌نظیر، هر گردشگر علاقه‌مند به تاریخ را مجذوب خود می‌کند.

کاخ اپرا گارنیه | از بهترین شاهکارهای معماری در فرانسه

بدون شک یکی از بهترین شاهکارهای معماری در فرانسه، کاخ اپرا گارنیه است که از آن به‌عنوان بهترین مکان برای اجرای موسیقی و تئاتر یاد می‌شود. نقاشی‌های هنرمندانه موجود در فضای داخلی و تندیس‌های باشکوه تعبیه‌شده در قسمت ورودی این کاخ، بیشترین چیزی است که توجه شما را جلب می‌کند.

باغ لوکزامبورگ | مناسب برای عکاسی

یکی از بهترین مکان‌های تفریحی در طبیعت فرانسه که حال‌و‌هوای شما را بسیار عوض می‌کند، باغ لوکزامبورگ است. بیشترین جذابیت بصری این باغ را می‌توان استخر هشت‌ضلعی آن دانست که در تلاقی با گلدان‌های متنوع و تندیس‌های سنگی، جلوه‌ای دیگر به باغ می‌بخشد.

باغ لوکزامبورگ فرانسه

طاق پیروزی | یادبود سربازان گمنام

طاق پیروزی را باید از دیگر جذابیت‌های بصری فرانسه دانست که با هدف یادبود سربازان گمنام این کشور بنا شده است. این بنای باستانی ارزشمند که روزگاری شاهد تلخی‌ها و شیرینی‌های زیادی در تاریخ فرانسه بوده است، حال مهم‌ترین جایگاه را در قلب گردشگران و حتی فرانسوی‌ها دارد.

معرفی جشنواره‌ها و فستیوال‌های معروف فرانسه

فرانسه از دسته مقاصدی است که با طیفی وسیع از فستیوال‌ها و جشنواره‌های باشکوه به استقبال گردشگران دنیا می‌رود. اگر می‌خواهید در مدت حضورتان در فرانسه، تماشاگر یکی از صحنه‌ای جذاب این شهر باشید، بد نیست از جشنواره‌های مختلف آن بیشتر بدانید. در ادامه به معرفی چند مورد از این جشنواره‌ها می‌پردازیم.

جشنواره کن | از مهمترین رویدادهای دنیای سینما

اگر اهل سینما باشید، جشنواره کن اوقات بسیار لذت‌بخشی را برای شما رقم می‌زند. این جشنواره که با هدف نمایش برترین فیلم‌های سینمایی روز دنیا برگزار می‌شود، فرصتی خوب را برای ملاقات با هنرمندان و فیلم‌سازان سرشناس دنیا در اختیارتان می‌گذارد. جشنواره کن هر سال در ماه می برگزار می‌شود.

فستیوال کن فرانسه

جشنواره روز باستیل | یادآور تاریخ امضای دموکراسی

از روزهای بسیار مهم در تقویم فرانسوی‌ها ۱۴ جولای یا روز باستیل است که در آن، جشنی بزرگ با رقص، آواز و رژه نظامی برگزار می‌شود. این روز بزرگ برای فرانسوی‌ها یادآور تاریخ امضای دموکراسی در این کشور است.

جشنواره روز موسیقی | جذاب و شنیدنی

هر سال در ماه ژوئن، جشنی بزرگ در فرانسه با عنوان جشن موسیقی برگزار می‌شود که حضور در آن، خالی از لطف نیست. در این جشن باشکوه، صدها نوازنده تازه‌کار و قدیمی صحنه‌ای از هنرنمایی‌های خود را مقابل چشمان گردشگران به نمایش می‌گذارند.

فستیوال آوینیون | کامل‌ترین پکیج هنری اروپا

یکی از بزرگترین فستیوال‌های دنیا و کامل‌ترین پکیج هنری اروپا را هم می‌توانید در فستیوال آوینیون فرانسه مشاهده کنید. این فستیوال که عمری دراز در کشور فرانسه دارد، هر ساله در ماه جولای و در کاخ بزرگ پاپ برگزار می‌شود.

کارناوال نیس | باشکوه و شاد

به یکی از مهیج‌ترین کارناوال‌های دنیا خوش آمدید! کارناوال نیس از دیگر جشنواره‌های بزرگ فرانسه است که هر سال در ماه فوریه، میزبان گردشگرانی می‌شود که به شوق دیدن رقص و آواز در کنار آتش، راهی این فستیوال باشکوه می‌شوند.

کارناوال نیس فرانسه

نکات مهم در راهنمای سفر به فرانسه

راهنمای سفر به فرانسه را با معرفی نکاتی بسیار مهم و ارزشمند به پایان می‌بریم. دانستن این نکات، نه‌تنها سفرتان به فرانسه را لذت‌بخش‌تر می‌کند، بلکه سبب صرفه‌جویی بیشتر در وقت و هزینه شما می‌شود.

سفر در ماه‌های ارزان سال | صرفه‌جویی مالی در سفر به فرانسه

در ماه ژوئن تا اوت، فرانسه مملو از گردشگرانی می‌شود که از تمام نقاط دنیا برای داشتن تابستانی خاطره‌انگیز راهی این کشور می‌شوند. عموما در این ماه‌های سال، هزینه‌های سفر به فرانسه در بخش‌های مختلف آن افزایش قابل توجهی پیدا می‌کند. بنابراین، اگر می‌خواهید سفری ارزان به این کشور داشته باشید، بهتر است تاریخ مسافرتتان را به‌ ماه‌های اکتبر، نوامبر یا فوریه موکول کنید.

اقامت در هتل ارزان | کاهش هزینه اقامت در فرانسه

از میان فهرست متنوعی که برای اقامت در فرانسه وجود دارد، هاستل‌ها بهترین گزینه جهت کاهش هزینه‌ها محسوب می‌شوند. با قیمت بسیار پایین هاستل‌ها، این فرصت را دارید تا برای مدت‌زمان طولانی‌تری در فرانسه بمانید.

بازدید از جاذبه‌های گردشگری رایگان | گشت و گذار ارزان در فرانسه

خبر خوب اینکه در میان جاذبه‌های دیدنی فرانسه، اماکنی هم وجود دارند که بازدید از آن‌ها کاملا رایگان است. ضمن اینکه در یکشنبه اول هر ماه، امکان بازدید از بسیاری از جاذبه‌های گردشگری مهم این کشور بدون پرداخت هیچ هزینه‌ای وجود دارد.

جاذبه های ارزان در سفر به فرانسه

بهره‌گیری از خدمات اینترنت رایگان | ارتباطات ارزان

برای اتصال به دنیای اینترنت یا برقراری ارتباط با اعضای خانواده در ایران، بهتر است به‌دنبال راهی برای دسترسی به وای‌فای رایگان باشید. ما در این مطلب، راه‌های دسترسی به این نوع اینترنت را مورد بررسی قرار دادیم.

خرید بلیط‌های حمل‌ونقل | صرفه‌جویی در هزینه رفت و آمد

با ورودتان به فرودگاه شارل دوگل، اولین کاری که می‌توانید جهت ارزان‌شدن هزینه‌های سفر انجام دهید، خرید بلیط‌های اتوبوس یا مترو است. این بلیط‌ها به‌صورت بسته‌های ماهانه یا هفتگی به مسافران عرضه می‌شوند. شایان ذکر است که برای کاهش بیشتر هزینه‌ها، می‌توانید روی مهارت خودتان در رکاب‌زنی با دوچرخه هم حساب کنید! فرانسه مملو از ایستگاه‌های اجاره دوچرخه است که به شما این اجازه را می‌دهند تا با این وسیله ارزان از جاذبه‌های آنجا دیدن کنید. 

تجربه سفری خاطره‌انگیز با راهنمای سفر به فرانسه

فرانسه از جمله مقاصدی است که حتی دیدن آن برای اکثریت گردشگران لذت‌بخش است! قاعدتا سفری کوتاه و چندروزه، نمی‌تواند انتخابی هوشمندانه برای بهره‌بردن از زیبایی‌ها و شگفتی‌های پنهان در دل این کشور باشد. بنابراین، اگر تصمیم دارید به فهرست سفرهای خود، گردشگری در رمانتیک‌ترین نقطه دنیا را هم اضافه کنید، بهتر است یک برنامه‌ریزی سنجیده و منظم را در اولویت کارهای خود قرار دهید. فرقی ندارد تور فرانسه را برای سفر به این کشور انتخاب کنید با بلیط هواپیما، ویزای شینگن و هتل را جداگانه رزرو نمایید. این راهنمای سفر به فرانسه هم می‌تواند چراغ راهتان در این مسیر باشد.

از نظر شما چه نکات مهم دیگری را می‌توان به این راهنما اضافه کرد؟ منتظر خواندن نظرات ارزشمند شما هستیم.

سوالات متداول درباره سفر به فرانسه

بهترین زمان سفر به فرانسه چه زمانی است؟

پاییز و بهار از بهترین فصل‌ها برای سفر به فرانسه محسوب می‌شوند.

کدام ویزا مناسب سفر تفریحی به فرانسه است؟

برای سفر به فرانسه، باید ویزای شینگن داشته باشید.

بهترین و مناسب‌ترین ارز برای سفر به فرانسه کدام است؟

واحد پول رسمی کشور فرانسه یورو است. از همین‌ رو، مناسب‌ترین ارزی که می‌توانید با خود به این کشور ببرید، یورو خواهد بود.

برای جابه‌جایی درون‌شهری در فرانسه کدام وسیله حمل‌ونقل بهتر است؟

مترو، اتوبوس و قطار از بهترین و به‌صرفه‌ترین روش‌های حمل‌ونقل درون‌شهری در فرانسه هستند.

سوغات معروف فرانسه کدامند؟

کلاه برت کلاسیک فرانسوی، ماکارون، عطر فرانسوی، عروسک‌های دیزنی، شکلات یا مارشمالو فرانسوی و تندیس برج ایفل از سوغات معروف این کشور هستند.

خوراک محلی معروف فرانسه کدامند؟

از خوراک محلی معروف فرانسه، می‌توان به سوپ پیاز، راتاتویی، تارت تاتین و ماکارون اشاره کرد.

بهترین جاذبه‌های دیدنی فرانسه کدامند؟

برج ایفل، کاخ ورسای، موزه لوور و خیابان شانزه‌لیزه از معروف‌ترین جاذبه‌های دیدنی فرانسه هستند.

نظرات

لطفا نظر خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید