اگر از آن دسته گردشگران مشتاق برای سفر به نقاط بکر و ناشناخته هستید، پیشنهاد ویژه ما سفر به پاموکاله ترکیه است. هرچند شاید ترکیه را با تصاویر استانبول و آنتالیا به‌خاطر بیاورید، اما مطمئن باشید که سفر به پاموکاله با چشم‌اندازهای طبیعی بی‌مانند و دیدنی‌های تاریخی شگفت‌انگیزش، به یکی از ناب‌ترین تجربه‌های سفرتان تبدیل خواهد شد.

از همین‌ رو، در این بخش از مجله گردشگری فلای‌تودی، با شما همراه می‌شویم تا به این سرزمین ناشناخته ولی زیبا سری بزنیم، در میان آب‌گرم طبقاتی و شگفتی‌های طبیعی و تاریخی‌اش قدمی برداریم و یک راهنمای سفر به شما ارائه دهیم. بدون شک، شگفتی‌ها و زیبایی پاموکاله به‌قدری است که بعد از مطالعه این مطلب، برای سفری متفاوت به قلعه پنبه‌ای ترکیه برنامه‌ریزی خواهید کرد؛ پس تا پایان همراه ما باشید.

پاموکاله کجاست؟ | آشنایی با این جاذبه حیرت انگیز

اگر برای سفر به ترکیه، برنامه‌ریزی و تحقیق کرده‌ باشید، حتما نام پاموکاله هم به گوشتان خورده و برای دیدن آن وسوسه شده‌اید. این شهر در جنوب‌غربی ترکیه، در استان دنیزلی و در فاصله ۳۰ کیلومتری شهر دنیزلی واقع شده‌ است. نزدیک‌ترین شهر توریستی به پاموکاله هم آنتالیا است که ۱۵۰ کیلومتر با پاموکاله فاصله دارد. دریای مدیترانه و دریای اژه هم در نزدیکی این شهر قرار دارند. بسیاری پاموکاله را با چشمه‌های سفیدرنگ و استخرهای طبیعی متفاوتش می‌شناسند؛ اما جذابیت‌های توریستی پاموکاله ترکیه به همینجا محدود نمی‌شود و سالانه دو میلیون نفر برای دیدن مجموعه دیدنی‌های طبیعی و تاریخی آن به این شهر سفر می‌کنند.

پاموکاله کجاست

اطلاعات ضروری سفر به پاموکاله | شهر چشمه‌های جادویی

اگر قصد برنامه‌ریزی و سفر به پاموکاله را دارید، در اولین قدم، باید اطلاعاتی ضروری درباره سفر به ترکیه داشته باشید. در ادامه، ما به‌طور خلاصه مهم‌ترین این اطلاعات را آورده‌ایم:

  • کد کشور: ۰۹۰
  • واحد پول: لیر ترکیه
  • زبان: ترکی
  • شماره تلفن‌های ضروری: (آمبولانس: ۱۱۲، آتش‌نشانی: ۱۱۰، پلیس: ۱۵۵)

برای سفر به پاموکاله به ویزا نیاز است؟

سفر به پاموکاله از در‌دسترس‌ترین سفرها برای ایرانیان است؛ چراکه برای سفر به این شهر هم مانند سایر شهرهای ترکیه، نیازی به دریافت ویزا ندارید. همین که پاسپورت شما ۶ ماه اعتبار داشته باشد و بلیطی به مقصد پاموکاله تهیه کنید کفایت می‌کند؛ در این صورت، به‌راحتی می‌توانید به این شهر و سایر نقاط ترکیه سفر کنید و تا ۳ ماه هم در آنجا بمانید. هتل خود را نیز می‌توانید به صورت آنلاین و با پرداخت ریالی رزرو کنید.

چگونه به پاموکاله برویم؟

اگر از تهران، قصد سفر به پاموکاله ترکیه را دارید، باید بدانید که این شهر کوچک توریستی، فرودگاه مستقل ندارد. نزدیک‌ترین فرودگاه به پاموکاله در شهر دنیزلی و در ۴۹ کیلومتری پاموکاله قرار دارد و خبر خوب اینکه خطوط هوایی بسیاری بلیط تهران دنیزلی را ارائه می‌دهند و به‌صورت روزانه فعال هستند. به این ترتیب می‌توانید خودتان را با پرواز مستقیم به دنیزلی برسانید. مسیر دنیزلی تا پاموکاله هم به‌راحتی و با خودرو در کمتر از یک ساعت طی می‌شود.

البته راه‌های دیگری هم برای سفر به پاموکاله وجود دارند. از بسیاری از شهرهای ترکیه هم می‌توانید خودتان را با پرواز داخلی یا مسیر زمینی به پاموکاله برسانید. بنابراین، اگر به استانبول، ازمیر، آنتالیا، آنکارا یا هر شهر دیگری سفر کرده‌اید، کافی‌ست تا به‌دنبال پرواز داخلی یا اتوبوس‌های بین‌شهری به مقصد پاموکاله باشید. البته تورهایی هم از استانبول، آنتالیا و ازمیر به مقصد پاموکاله وجود دارند که با همراهی آن‌ها، می‌توانید به این شهر سفر و از جاذبه‌های پاموکاله دیدن کنید.

راه های سفر به پاموکاله ترکیه

در چه فصلی به پاموکاله سفر کنیم؟

همان‌طور که گفتیم، پاموکاله ترکیه در نزدیکی دریای مدیترانه قرار دارد و تحت‌تاثیر شرایط جوی منطقه، از آب‌و‌هوایی معتدل و دلپذیر برخوردار است. البته دمای هوا در زمستان‌های این شهر تا صفر درجه سانتی‌گراد هم پایین می‌آید و در مجموع، سفر به پاموکاله در فصل سرد سال توصیه نمی‌شود. در تابستان این شهر هم باید منتظر افزایش دما حتی تا ۴۰ درجه بود و اگر از گرما فراری باشید، شاید بهتر باشد که به سفر به پاموکاله، در فصل بهار یا پاییز فکر کنید.

بهترین فصل سفر به پاموکاله

در پاموکاله چگونه سیم‌کارت بخریم؟

این روزها یکی از مهم‌ترین ملزومات هر سفری، دسترسی به سیم‌کارت و اینترنت است و این مسئله در شهرهای ترکیه به‌آسانی قابل حل خواهد بود. برای دسترسی به امکانات سیم‌کارت در ترکیه، چند گزینه پیش روی‌تان دارید. می‌توانید از رومینگ سیم‌کارت‌های همراه اول و ایرانسل استفاده کنید یا به‌سراغ خرید سیم‌کارت‌های ترکیه مثل ترکسل بروید. خیالتان هم راحت باشد، شعب نمایندگی اپراتورهای مختلف در مراکز خرید، فرودگاه‌ها و سطح شهر به‌وفور وجود دارند و سیم‌کارت مدنظرتان را به‌راحتی می‌توانید تهیه کنید.

هزینه‌های سفر به پاموکاله چقدر است؟

قدم اول برای برنامه‌ریزی سفر، برآورد هزینه‌ها و در‌نظرگرفتن بودجه برای آن سفر است. با این رویکرد، قصد داریم تا در ادامه، برای سفر به پاموکاله ترکیه، هزینه‌ها را به‌تفکیک بررسی کنیم تا راهنمای مناسبی برای هزینه‌های سفر به این شهر در اختیار داشته باشید.

هزینه خرید بلیط هواپیما به پاموکاله

اگر بخواهید به‌صورت هوایی و مستقیم از تهران به پاموکاله بروید، گزینه‌های متنوعی برای خرید بلیط پرواز ندارید و همان‌طور که گفتیم، باید بلیط پرواز تهران-دنیزلی را خریداری کنید. در بیشتر روزهای هفته، می‌توانید بلیط این مسیر را خریداری کنید و قیمت آن بسته به کلاس پروازی، ایرلاین، زمان خریداری بلیط و سایر پارامترها بین ۸ تا ۱۰ میلیون تومان متفاوت است. در نظر داشته باشید که بسیاری از پروازهای بین تهران و دنیزلی در فرودگاه‌هایی مثل آنکارا و استانبول توقف می‌کنند و زمان پرواز هم بین ۴ ساعت تا ۳۰ ساعت متغیر است.

بلیط هواپیما برای سفر به پاموکاله

هزینه رزرو هتل در پاموکاله

هزینه‌های اقامت تا حد زیادی به سبک سفر و محل اقامتتان بستگی دارند. هزینه اقامت در پاموکاله ترکیه هم از این امر مستثنی نیست و بسته به امکانات و تعداد ستاره‌های هتل، متغیر است. در پاموکاله با پرداخت شبی ۸۵۰ هزار تومان، می‌توانید یک اتاق سینگل و بدون صبحانه رزرو کنید یا با هزینه ۱۲ میلیون تومان در هتل پنج‌ستاره‌ای با امکانات کامل رفاهی اقامت داشته باشید. پیشنهاد ما به شما، این است که به صورت انلاین به مراجع رزرو هتل مراجعه کنید تا ضمن مقایسه امکانات و ویژگی‌های هتل‌ها و قیمت آن‌ها، محل اقامت مناسبتان را رزرو کنید.

هزینه غذا در پاموکاله

از آنجایی که پاموکاله، شهری توریستی است، هزینه غذا در آن، کمی از سایر شهرهای ترکیه بالاتر است. البته هزینه غذا هم به سبک سفر و انتخاب‌های شما بازمی‌گردد و متغیر خواهد بود. برای مثال، قیمت یک بطری کوچک آب معدنی در این شهر ۴ لیر است و هر وعده غذایی در آنجا از ۱۷۰ لیر شروع می‌شود.

هزینه بازدید از نقاط توریستی

فراموش نکنید که در کنار هزینه‌های اقامت و غذا، بودجه‌ای هم برای دیدن جاذبه‌های دیدنی پاموکاله باید در نظر بگیرید. از آنجایی‌ که پاموکاله ترکیه، شهری توریستی است، در بدو ورود، باید مبلغ ۶۰ لیر را برای بازدید از آب‌‌گرم منطقه و شهر هیراپولیس پرداخت کنید.

جاهای دیدنی پاموکاله | از قلعه پنبه‌ای تا شکوه رومیان

هرچند پاموکاله به داشتن چشمه‌های آب‌گرمش شناخته‌شده و معروف است؛ ولی این تنها بخش جذاب سفر به این شهر نیست. در ادامه، مهم‌ترین جاذبه‌های پاموکاله را با هم برمی‌شماریم.

چشمه‌های پلکانی پاموکاله | Travertines of Pamukkale

بدون شک، معروف‌ترین جاذبه دیدنی پاموکاله ترکیه و دلیل اصلی سفر بسیاری به این شهر، چشمه‌های آب‌گرمش است که در منطقه دریای اژه و رودخانه مندرس قرار گرفته‌اند. این چشمه‌های پلکانی به‌دلیل رسوبات انباشته‌شده تراورتن در طی قرن‌ها، به‌رنگ سفید درآمده‌اند و با ظاهر متفاوتشان به یکی از زیباترین چشم‌اندازهای طبیعی ترکیه تبدیل شده‌‌اند. جالب است اشاره کنیم به‌دلیل وجود همین چشمه‌های سفیدرنگ و مرمرین هم به این شهر، پاموکاله یا قلعه پنبه‌ای می‌گویند.

راه‌رفتن در آب زلال و ولرم استخرهای پلکانی و استفاده از خواص شفابخش و درمانی آن‌ها، می‌تواند به یکی از تجربه‌های متفاوت و به‌یادماندنی‌تان در سفر به پاموکاله تبدیل شود. البته این را در نظر داشته باشید که بهترین و خلوت‌ترین زمان برای رفتن به این چشمه‌ها، صبح زود است؛ در این زمان، از تابش مستقیم آفتاب در امان هستید. اگر هم در ساعات دیگر روز به این جاذبه رفتید، حتما از ضد آفتاب استفاده کنید.

نمونه این چشمه‌های پلکانی در ایران هم وجود دارد. باداب سورت در نزدیکی ساری در شمال کشور ساختاری شبیه به چشمه‌های پلکانی پاموکاله دارد.

چشمه های پلکانی پاموکاله 1

استخر آنتیک کلئوپاترا | Cleopatra Antique Pools

در میان شهر هیراپولیس و روی بقایای ستون‌های معبد آپولو، استخری مصنوعی ساخته شده که از چشمه آب‌گرم آن محدوده تغذیه می‌کند. این استخر که به‌نام استخر آنتیک یا استخر کلئوپاترا شناخته می‌شود، یکی از آرام‌ترین و باکیفیت‌ترین چشمه‌های آب‌گرم در سفر به پاموکاله برای گردشگران و مسافران به حساب می‌آید. می‌توانید در عمق مناسب این استخر، همراه با کودکان راه بروید، از خواص درمانی چشمه استفاده کنید و در عین حال، از فضای تاریخی و آنتیک مجموعه هم لذت ببرید. فقط در نظر داشته باشید که هزینه ورودی استخر، از سایر بناهای تاریخی هیراپولیس جداست و برای استفاده از آن، باید حدود ۳۲ لیر اضافه بپردازید.

شهر باستانی هیراپولیس | Hierapolis

شاید انتظارش را نداشته‌ باشید؛ اما با سفر به پاموکاله ترکیه، می‌توانید به اعماق تاریخ و تمدن رومیان سفر کنید! در قرن دوم پیش از میلاد و پس از کشف چشمه‌های آب‌گرم، شهری باعظمت در کنار آن بنا شد که جلوه‌های شکوه تمدن یونان و روم را به نمایش می‌گذاشت. هرچند قسمت‌های زیادی از این شهر در قرن‌های بعد، بر اثر زلزله و جنگ از میان رفت؛ ولی همچنان می‌توان بقایای این شهر تاریخی را در پاموکاله دید. اگر به قدم‌زدن در میان تاریخ و دیدن معابد باستانی، آمفی‌تئاترهای تاریخی و حمام‌های رومی علاقه‌مند باشید، به ۵ کیلومتری پاموکاله سری بزنید و از دیدن عظمت هیراپولیس سرشار از شگفتی شوید.

 بازدید از شهر باستانی هیراپولیس در سفر به پاموکاله

پارک ملی پاموکاله | National Park Of Pamukkale

کمی پایین‌تر از چشمه‌های تراورتن پاموکاله، به پارک ملی این شهر می‌رسید که یکی دیگر از دیدنی‌های شهر به حساب می‌آید. چشم‌انداز کوه سفید و باعظمت پاموکاله در کنار دریاچه بزرگ میان پارک، ترکیبی زیبا را برای گذراندن یک روز خاطره‌انگیز ساخته‌ است؛ به‌طوری‌ که این پارک، یکی از تفرجگاه‌های اصلی مردم بومی پاموکاله هم محسوب می‌شود. با سرزدن به این پارک ملی، در کنار قدم‌زدن و لذت‌بردن از فضای دلنشین آن، می‌توانید از تفریحاتی مثل بالن‌سواری و پاراگلایدر هم استفاده کنید.

کاراهاییت | Karahyit Red Springs

لیست چشمه‌های آب‌گرم در پاموکاله ترکیه هنوز تمام نشده است. اگر بخواهید از خواص درمانی چشمه‌های آب‌گرم در محیطی خلوت، بکر و سرسبز استفاده کنید، می‌توانید به چشمه‌های کاراهاییت در ۸ کیلومتری پاموکاله سری بزنید. درباره خواص پزشکی این چشمه‌ها، روایات زیادی وجود دارند و گفته می‌شود که برای بهبود انواع دردهای روماتیسمی و کلیوی مناسب هستند. مهم‌ترین مزیت چشمه‌های کاراهاییت، رایگان‌بودن آن‌ها است و برای استفاده از آب سرخ‌رنگ این چشمه‌ها، نیازی به پرداخت هیچ هزینه‌ای نیست.

چشمه‌های کاراهاییت

غار کاکلیک | Kaklik Cave

ترکیب تاریخ و طبیعت در پاموکاله ترکیه، مجموعه بی‌نقصی را به‌ وجود آورده؛ به‌طوری‌ که علاقه‌مندان به غارنوردی هم می‌توانند از جاذبه مورد علاقه خود بازدید کنند. ۴۰ دقیقه در مسیر پاموکاله به دنیزلی پیش بروید تا به یکی از بکرترین و زیباترین غارهای ترکیه برسید. در غار کاکلیک، لایه‌های سنگ آهک را می‌بینید که جریان آب از میان آن‌ها، چشمه‌ها و آبشارهایی زیبا و دیدنی را تشکیل داده‌ است. این غار در طی دو و نیم میلیون سال، به‌شکل امروز در‌آمده و یکی از دیدنی‌های طبیعی و شگفت‌آور پاموکاله به حساب می‌آید که دیدن آن برای گردشگران، تجربه‌ای متفاوت را رقم خواهد زد.

لائودیکیا | Laodicea

اگر به جلوه‌های تاریخ در معماری علاقه داشته‌ باشید، یکی از بهترین نمونه‌های آن را در مسیر پاموکاله به دنیزلی می‌توانید ببینید. لائودیکیا در واقع بقایای شهری تاریخی مربوط به هزاره سوم پیش از میلاد است که به‌عنوان یادگاری از حکومت رومیان بر منطقه محسوب می‌شود. شاید در لائودیکیا از عظمت شهر تاریخی هیراپولیس خبری نباشد؛ اما سرستون‌ها و سنگفرش باستانی مجموعه، گویای شکوه شهر در طی تاریخ پرفراز ترکیه است. ضمن اینکه قدم‌زدن و عکاسی در میان این ستون‌ها و فضای دنج و خلوت لائودیکیا، می‌تواند خاطره‌ای متفاوت را برای‌تان رقم بزند.

لائودیکیا در پاموکاله

قلعه پاموکاله | Cotton Castle

اگر از سمت دنیزلی به پاموکاله برسید، قبل از ورود به شهر، در ارتفاعات، قلعه‌ای تاریخی را می‌بینید که قدمتی طولانی دارد. این قلعه در قرن‌های یازدهم و دوازدهم میلادی با نام قلعه کتان شناخته می‌شد و کارکردی نظامی و دفاعی داشت. این روزها از این قلعه، برای دیدن زیبایی شهر پاموکاله از ارتفاع استفاده می‌شود. چشم‌انداز چشمه‌های پنبه‌ای پاموکاله و شهر تاریخی هیراپولیس از ارتفاع در کنار منظره بی‌نظیر غروب، قاب بی‌تکرار و کم‌نظیری‌ است که از قلعه پاموکاله می‌توانید ببینید و تصویر زیبایش را در خاطرتان ثبت کنید.

در پاموکاله کجا اقامت داشته باشیم؟

در پاموکاله ترکیه به‌عنوان یک شهر معروف توریستی، می‌توانید هتل‌های متنوعی را با مجموعه امکانات متفاوت، پیدا و بسته به علاقه و سلیقه‌تان آن‌ها رزرو کنید؛ از هتل‌هایی با امکانات کامل رفاهی گرفته تا اقامتگاه‌های کوچک‌تر و ارزان‌تر. در ادامه، چند نمونه از این هتل‌ها را معرفی می‌کنیم.

هتل Doğa Thermal Health & Spa

اگر از طرفداران اقامت در هتل‌های پنج‌ستاره و لوکس باشید، هتل دوگا انتظاراتتان را به‌طور کامل برطرف می‌کند. این هتل که در منطقه کاراهاییت پاموکاله قرار دارد، یک مجموعه کامل از امکانات تفریحی و رفاهی را در اختیار مسافرانش قرار می‌دهد. با اقامت در این هتل، می‌توانید از سالن اسپا، ماساژ، انواع استخرهای روباز و سرپوشیده، حمام سنتی و باشگاه‌های ورزشی استفاده کنید و اقامتی آرام و لذت‌بخش داشته باشید.

هتل دوگا دنیزلی

هتل Grand Itimat Hotel

هتل گرند ایتیمات هم از هتل‌های چهار‌ستاره پاموکاله ترکیه است که امتیاز بالایی را از سمت مسافران کسب کرده و امکانات و ویژگی‌های کاملا قابل قبولی دارد. مهم‌ترین ویژگی این هتل، دسترسی مناسب آن به نقاط دیدنی پاموکاله است که همین امر، آن را به یکی از محبوب‌ترین هتل‌های شهر تبدیل کرده‌ است.

هتل Spa Hotel Colossae Thermal

هتل کلسا درمال یکی دیگر از هتل‌های پنج‌ستاره پاموکاله محسوب می‌شود که اقامت باکیفیت و آرامی را برای مسافرانش به ارمغان می‌آورد. این هتل از موقعیت مناسبی برخوردار است و تا شهر تاریخی هیراپولیس تنها ۳۰۰ متر فاصله دارد. ضمن اینکه با اقامت در این هتل، می‌توانید از امکانات کاملی چون سالن اسپا، ماساژ، انواع استخر، سالن‌های بازی، مراکز خرید و حمام ترکی استفاده کنید.

در پاموکاله کجا غذا بخوریم؟

بی‌شک سفر به هیچ مقصدی، بدون تجربه عادات غذایی مردم آن منطقه کامل نمی‌شود. در همین راستا، در این بخش از مطلب، به‌سراغ معرفی چند مورد از بهترین رستوران‌های پاموکاله رفته‌ایم. فراموش نکنید که در سفر به این شهر، غذاهای بومی مثل اسکندرکباب، دونر‌کباب، بورک، پیده و کاورمالی یومورتا را امتحان کنید. برخی از معروف‌ترین رستوران‌های پاموکاله ترکیه عبارتند از:

  • کافه‌رستوران Hiera
  • رستوران Tıkır Grill House
  • بار و رستوران Bella
  • رستوران Mom Eve
رستوران گردی در سفر به پاموکاله

در پاموکاله از کجا خرید کنیم؟

بدون تردید یکی از جذاب‌ترین بخش‌های هر سفری، گشت‌وگذار در میان مراکز خرید است. لذت چرخیدن در پاساژها و خریدن سوغاتی، از تجربه‌هایی است که سفر خارجی و به‌خصوص سفر ترکیه، بدون آن کامل نمی‌شود؛ چراکه می‌توانید از بهترین برندهای موجود در دنیا، خریدتان را با مناسب‌ترین قیمت انجام دهید. از همین‌ رو در ادامه، تعدادی از معروف‌ترین مراکز خرید پاموکاله ترکیه را نام می‌بریم تا برای خرید در این شهر، اطلاعاتی در اختیار داشته‌ باشید.

  • مرکز خرید SümerPark Alışveriş Merkezi
  • مرکز خرید Kırkağa Doğal Gıda Çarşısı
  • مرکز خرید Aquamall Alışveriş Merkezi

بالن‌سواری در پاموکاله | تفریح محبوب توریست‌ها

یکی از محبوب‌ترین تفریحاتی که توریست‌ها در پاموکاله انجام می‌دهند، بالن‌سواری است. دیدن چشم‌انداز پاموکاله و شهر باستانی هیراپولیس از ارتفاع، آن هم در کنار صدها بالن رنگارنگ دیگر و در پس‌زمینه غروب آفتاب، تصویری رویایی را در پیش چشمانتان به نمایش می‌گذارد که به‌آسانی فراموش نخواهید کرد. بنابراین، اگر به پاموکاله سفر کردید، بالن‌سواری در محوطه آب‌گرم را از دست ندهید و مطمئن باشید که فرصت یکی از زیباترین تجربه‌های سفر را به خودتان هدیه داده‌اید.

بالن سواری در پاموکاله

سفر به پاموکاله ترکیه | تلاقی تاریخ و طبیعت

سفر به ترکیه برای بسیاری به‌معنای دیدن استانبول و آنتالیا و بدروم است؛ اما نباید فراموش کرد که این همسایه غربی، یکی از متنوع‌ترین مجموعه‌های دیدنی جهان را در خود پنهان کرده و از هیچ‌کدام از شهرهای آن نباید غافل شد. یکی از جذاب‌ترین شهرهای دیدنی این کشور، پاموکاله ترکیه است؛ شهری تاریخی و دیدنی در جنوب‌غربی این کشور که عجایب تاریخی و طبیعی زیادی را در خود جای داده است.

در این مطلب، به‌سراغ این شهر رفتیم و تلاش کردیم تا راهنمای سفر به پاموکاله را به‌شکلی جامع ارائه دهیم. سعی کردیم تا تمام جنبه‌های سفرتان به پاموکاله از رزرو بلیط هواپیما تا گشت و گذار در شهر را پوشش دهیم و کمک کنیم تا سفری به‌یادماندنی و بی‌دغدغه به این شهر زیبا داشته باشید.

اگر قبلا به پاموکاله سفر کرده‌اید، نظرات و تجربه‌های خود را با ما به اشتراک بگذارید.

سوالات متداول درباره سفر به پاموکاله

پاموکاله کجاست؟

پاموکاله شهری در جنوب‌غربی ترکیه است. این شهر در استان دنیزلی و در فاصله ۳۰ کیلومتری شهر دنیزلی واقع شده‌ است.

فاصله پاموکاله از استانبول و آنتالیا چقدر است؟

پاموکاله با استانبول ۶۲۰ کیلومتر و با آنتالیا ۱۵۰ کیلومتر فاصله دارد.

هزینه سفر به پاموکاله چقدر است؟

هزینه‌ها به سبک سفر و مدت‌زمان اقامتتان بستگی دارند؛ اما به‌طور متوسط، هزینه بلیط، غذا و هتل برای یک سفر سه‌روزه به پاموکاله، حدود ۳۵ میلیون تومان می‌شود.

بهترین فصل سفر به پاموکاله ترکیه چه زمانی است؟

هوا در بهار و پاییز پاموکاله در بهترین و معتدل‌ترین دما است و از همین رو، این دو فصل برای دیدن پاموکاله، بیش از هر زمان دیگری توصیه می‌شوند.

آیا سفر به پاموکاله نیاز به ویزا دارد؟

خیر، ایرانیان برای سفر به پاموکاله و سایر شهرهای ترکیه، به ویزا نیازی ندارند.

در سفر به پاموکاله چه پولی را همراه خودمان ببریم؟

برای سفر به پاموکاله، بهتر است دلار یا لیر همراه خود داشته باشید.

چه هتل‌هایی در پاموکاله وجود دارند؟

 هتل Doğa Thermal Health & Spa، هتل Spa Hotel Colossae Thermal و هتل Grand Itimat Hotel سه مورد از هتل‌های با امکانات مناسب در پاموکاله هستند.

 چگونه به پاموکاله برویم؟

از طریق خطوط هوایی تهران-دنیزلی، می‌توانید خودتان را با پرواز مستقیم به دنیزلی برسانید. از دنیزلی هم با خودرو، با طی‌کردن مسافتی کمتر از یک ساعت، به پاموکاله خواهید رسید.
از بسیاری از شهرهای ترکیه هم می‌توانید خودتان را با پرواز داخلی یا مسیر زمینی به پاموکاله برسانید.
همچنین می‌توانید از طریق تورهایی که از استانبول، آنتالیا و ازمیر به مقصد پاموکاله وجود دارند، خود را به این شهر برسانید.

نظرات

لطفا نظر خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید