سفر به ژاپن، یکی از سفرهای مورد علاقه اکثر گردشگران در سراسر دنیا به حساب می‌آید. این کشور تقاطع بین سبک زندگی مدرنیته و سنتی است که همین امر نیز با اولین قدمی که در ژاپن برمی‌دارید، به‌خوبی قابل مشاهده خواهد بود. جاذبه‌های دیدنی ژاپن نیز آنقدر متنوع هستند که هر سلیقه‌ای را راضی خواهند کرد؛ از جاذبه‌هایی فرهنگی و باستانی گرفته تا طبیعتی بسیار زیبا که دیدنی است.

در این مطلب از مجله گردشگری فلای‌تودی، قصد داریم درباره صفر تا صد سفر به ژاپن صحبت کنیم؛ از ابتدای راه که شامل اقدام برای ویزا است تا رزرو بلیط، هتل، غذا، مراکز خرید، جاذبه‌های گردشگری، رستوران‌های معروف، فستیوال‌های پرطرفدار و حتی سیستم حمل‌و‌نقل عمومی برای رفتن به هر کدام از این مقاصد. هر آن چیزی که برای این سفر باید بدانید، در اختیارتان می‌گذاریم؛ پس تا انتهای مطلب، همراه ما باشید.

در این مطلب از فلای تودی می‌خوانید... پنهان

معرفی سرزمین آفتاب | ژاپن 

ژاپن، کشوری خارق‌العاده و زیباست که در شرق آسیا و در میان آب‌های دریای ژاپن جای گرفته و همسایه‌ کشورهای روسیه، چین، کره شمالی و کره جنوبی به حساب می‌آید. این مجمع‌الجزایر تماشایی از بیش از ۶۸۰۰ جزیره تشکیل شده است که تنها ۳۴۰ مورد از آن‌ها، مساحتی بیش از یک کیلومتر مربع دارند. هونشو، هوکایدو، کیوشو و شیکوکو، ۴ جزیره‌ اصلی این کشور هستند و ۹۸ درصد از مساحت ژاپن را تشکیل داده‌اند.

یوکوهاما و کوبه نیز مهم‌ترین شهرهای بندری ژاپن به شمار می‌روند. وقوع زلزله‌های متعدد در این کشور، گواه بر طبیعت پویای آن است و همین امر نیز موجب شده تا لقب «سرزمین زلزله‌خیز» را به آن بدهند. با وجود تمام چالش‌ها، ژاپن نه‌تنها بر این مخاطرات طبیعی غلبه کرده، بلکه آن‌ها را به فرصتی برای نوآوری و توسعه نیز تبدیل کرده است. این سرزمین که به «سرزمین طلوع آفتاب» هم مشهور شده، سالانه شاهد وقوع حدود ۱۵۰۰ زلزله است!

راهنمای سفر به ژاپن

ژاپن با جمعیتی بالغ بر ۱۲۶ میلیون نفر، یازدهمین کشور پرجمعیت جهان به حساب می‌آید. این سرزمین تحت حکومت پادشاهی مشروطه اداره می‌شود و جالب است بدانید که ژاپنی‌ها کشورشان را «نیهوون» یا «نیپون کوکو» به‌معنای «خاستگاه خورشید» می‌نامند؛ نامی که به‌زیبایی هر چه تمام‌تر، هویت این سرزمین را به تصویر می‌کشد.

ژاپن در طول جنگ جهانی اول، در کنار متفقین قرار داشت؛ اما در جنگ جهانی دوم، به صف مقابل آن‌ها پیوست. نبردهای نفس‌گیر در جبهه اقیانوس آرام و سرانجام بمباران اتمی هیروشیما و ناکازاکی، ژاپن را به تسلیم بدون قید‌و‌شرط مجبور کرد. با وجود این شکست تلخ، این کشور در دوران پس از جنگ با اتکا به برنامه‌های توسعه صنعتی دقیق و مداوم، مسیر شگفت‌انگیزی را پیمود. 

اطلاعات ضروری که پیش از سفر به ژاپن باید بدانید

در این قسمت، اطلاعاتی ضروری را که باید پیش از سفر به این کشور دیدنی بدانید، در اختیارتان قرار می‌دهیم. بدون شک دانستن این اطلاعات، از بروز هرگونه مشکل اساسی در طول سفرتان پیشگیری خواهد کرد. 

+۸۱پیش شماره ژاپن
ین (با نماد ¥)واحد پول
ژاپنیزبان رسمی
پلیس ۱۱۰ – خدمات اورژانس ۱۱۹تلفن‌های ضروری
۳٫۵ ساعت جلوتراختلاف ساعت با ایران
داردنیاز به ویزا

پیش‌ شماره کشور ژاپن

کد کشور ژاپن ۸۱+ است که باید قبل از شماره تلفن داخلی آن کشور وارد شود. به‌عنوان مثال، برای تماس با یک شماره تلفن ثابت در توکیو، پایتخت ژاپن، باید به این ترتیب عمل کنید.

۸۱+ را شماره‌گیری کنید. این کد به اپراتور شما می‌گوید که می‌خواهید به خارج از کشور تماس بگیرید و مقصد شما ژاپن است. کد منطقه را وارد کنید. هر منطقه در ژاپن کد مخصوص‌به‌خود را دارد. برای مثال، کد منطقه توکیو ۰۳ است. شماره تلفن داخلی را شماره‌گیری کنید. این شماره، شماره منحصربه‌فرد تلفن مورد نظر شما در ژاپن است.

واحد پول کشور ژاپن 

ین که با نماد ¥ نشان داده می‌شود، در تمام معاملات و خریدهایتان در ژاپن استفاده می‌شود. این اسکناس‌ها در برش‌های مختلف ۱۰۰۰، ۲۰۰۰، ۵۰۰۰ و ۱۰۰۰۰ ین به چاپ می‌رسند و سکه‌های ۱، ۵، ۱۰، ۵۰، ۱۰۰ و ۵۰۰ ینی نیز در خرید‌و‌فروش‌ها استفاده می‌شوند.

دانستن نرخ ارز ین به دلار یا یورو قبل از سفر، به شما کمک می‌کند تا برای بودجه خود به‌درستی برنامه‌ریزی کنید. همچنین، توجه داشته باشید که در برخی مکان‌ها، به‌خصوص در مناطق روستایی، ممکن است کارت‌های اعتباری به‌طور گسترده پذیرفته نشوند؛ بنابراین، همیشه مقداری پول نقد ین همراه خود داشته باشید.

واحد پول ژاپن

زبان رسمی کشور ژاپن

در سفر به ژاپن، کسب اطلاعات از زبان اهمیت بالایی دارد. این زبان، ژاپنی نام دارد و تقریبا توسط تمام ۱۲۵ میلیون نفر جمعیت این کشور استفاده می‌شود. ژاپنی، زبانی از خانواده زبان‌های آلتایی است و با وجود وام‌گیری‌های گسترده از زبان چینی، همچنان اصالت خود را حفظ کرده است. 

خط نوشتاری ژاپنی ترکیبی از ۳ سیستم مجزای کانجی (کاراکترهای چینی اقتباسی)، هیراگانا (برای هجاهای بومی) و کاتاکانا (برای کلمات خارجی و نام‌ها) است. این ترکیب منحصربه‌فرد، ظاهر زیبا و پیچیدگی خاصی به زبان ژاپنی داده است.

تلفن‌های ضروری کشور ژاپن 

در اینجا، لیستی از شماره‌های ضروری و کاربردی آماده کرده‌ایم تا هنگام سفر به ژاپن، در مواقع لزوم به‌آسانی به آن‌ها دسترسی داشته باشید:

  • پلیس: ۱۱۰                                                           
  • آتش‌نشانی: ۱۱۹
  • آمبولانس: ۱۱۹
  • خدمات اورژانس: ۱۱۹
  • مرکز اطلاع‌رسانی گردشگری: ۰۵۷۰-۰۰۰-۵۰۰ (انگلیسی‌زبان)

اختلاف ساعت ایران با ژاپن 

اگر قصد سفر به ژاپن را دارید یا با کسی در آنجا در ارتباط هستید، دانستن اختلاف ساعت بین دو کشور اهمیت بالایی پیدا می‌کند. در حالت عادی، ژاپن ۳٫۵ ساعت از ایران جلوتر است؛ به این معنا که اگر ساعت ۱۲ ظهر در تهران باشد، ساعت ۳٫۵ بعد‌از‌ظهر در توکیو خواهد بود. از آنجایی که ژاپن به تغییر ساعت تابستانی عمل نمی‌کند، از اواخر اسفند تا اواخر مهر، اختلاف ساعت ایران و ژاپن به ۲٫۵ ساعت کاهش پیدا می‌کند.

اختلاف ساعت ایران با ژاپن

شرایط اخذ ویزا برای سفر به ژاپن چگونه است؟

برخی از کشورها برای سفرهای تفریحی یا کاری به ژاپن، نیازی به ویزا ندارند؛ اما برای ایرانیان، اخذ ویزای ژاپن ضروری است. فرایند دریافت ویزا برای سفر به ژاپن چندان پیچیده نیست و با کمی برنامه‌ریزی و کسب اطلاعات کافی، می‌توانید به‌راحتی مجوز ورود به این کشور را دریافت کنید. 

برای دریافت ویزای ژاپن، اتباع برخی کشورها ملزم به استفاده از خدمات آژانس‌های مسافرتی مجاز هستند و امکان تقاضای مستقیم از سفارتخانه برای آن‌ها وجود ندارد. در صورتی که مشمول این دسته از متقاضیان هستید، کافی‌ست به یک آژانس مسافرتی معتبر مراجعه کنید و مدارک و فرایند اخذ ویزا را به‌طور کامل انجام دهید. پس از تکمیل مدارک، کارشناسان مربوطه درخواست شما را بررسی و ویزا را در عرض ۵ روز کاری پردازش می‌کنند. با استفاده از این ویزا، تا ۳ ماه به ژاپن سفر کنید و از جاذبه‌های این کشور تماشایی و فوق‌العاده لذت ببرید. مدارک مورد نیاز برای اخذ ویزای ژاپن عبارتند از:

  • پاسپورت معتبر با حداقل ۶ ماه اعتبار قبل از تاریخ سفر؛
  • عکس جدید با پس‌زمینه سفید و سایز ۴٫۵*۳٫۵؛
  • درخواست و تکمیل فرم ویزای کشور ژاپن از سایت سفارت یا کنسولگری ژاپن؛ 
  • تکمیل اطلاعات مربوط به امور تحصیلی، مالی یا کاری با توجه به نوع ویزا؛
  • رزرو بلیط رفت‌و‌برگشت؛
  • رزرو هتل یا اقامتگاه؛ 
  • ارائه گواهی تمکن مالی؛ 
  • سابقه سفر به حوزه شینگن نیز از اهمیت بالایی برخوردار است.
مدارک لازم برای ویزای ژاپن

پروازهای ایران در کدام فرودگاه‌های ژاپن می‌نشینند؟ 

برای سفر به ژاپن، بهترین گزینه استفاده از خدمات پروازی شرکت‌های هواپیمایی امارات، قطر است. فرقی نمی‌کند که مقصدتان فرودگاه بین‌المللی هانه‌دا (Haneda Airport) یا ناریتا (Narita Airport) باشد؛ پروازهای این شرکت‌ها، شما را به ژاپن می‌رسانند. به یاد داشته باشید که تمامی پروازها به توکیو به‌صورت غیر مستقیم و با توقف در یکی از فرودگاه‌های خاورمیانه انجام می‌شود. از این رو، طول پرواز به‌طور حداقلی ۲۵ ساعت خواهد بود.

فرودگاه هانه‌دا | Haneda Airport

فرودگاه هانه‌دا، با جابه‌جایی سالانه بیش از ۷۵ میلیون مسافر، عنوان سومین فرودگاه پرتردد جهان را از آن خود کرده و به‌عنوان یکی از مدرن‌ترین و پیشرفته‌ترین فرودگاه‌های دنیا نیز شناخته می‌شود. این فرودگاه به‌دلیل موقعیت مکانی ایده‌آلش در نزدیکی مرکز شهر توکیو، دسترسی بسیار آسانی را برای مسافران فراهم کرده است.

درست است که هانه‌دا بیشتر روی پروازهای داخلی تمرکز دارد، اما همچنان مقصدی ایده‌آل برای آن دسته از مسافران بین‌المللی است که قصد سفر به توکیو و سایر نقاط ژاپن را دارند. با وجود اینکه هانه‌دا به‌اندازه فرودگاه بین‌المللی ناریتا که در حومه شهر توکیو واقع شده است، پروازهای بین‌المللی ندارد، اما به‌دلیل دسترسی آسان‌تر به مرکز شهر و خدمات و امکانات رفاهی بهتر، مورد استقبال بسیاری از مسافران، به‌خصوص مسافرانی که برای اولین‌بار به توکیو سفر می‌کنند، قرار گرفته است.

فرودگاه هانه دا ژاپن

فرودگاه بین‌المللی ناریتا | Narita International Airport

فرودگاه بین‌المللی ناریتا، دروازه اصلی هوایی توکیو و کل ژاپن به حساب می‌آید. این فرودگاه میزبان اکثر پروازهای بین‌المللی به مقصد این کشور است و نقشی حیاتی در جابه‌جایی مسافران و گردشگران ایفا می‌کند. ناریتا حدود نیمی از گردشگران وارد‌شده به این کشور را از طریق خود عبور می‌دهد.  این فرودگاه در حدود ۶۰ کیلومتری شهر توکیو واقع شده است و با ارائه امکانات و خدمات متنوع، سفری راحت و خاطره‌انگیز را برای مسافران رقم می‌زند.

فرودگاه بین‌المللی ناریتا ژاپن

چه چیزهایی می‌توانید به ژاپن ببرید و چه چیزهایی ممنوع است؟

برای اینکه سفر به ژاپن بی‌دغدغه سپری شود، بهتر است از قوانین گمرکی این کشور آگاه باشید. در این بخش، به‌طور خلاصه به آنچه که می‌توانید در چمدان خود به ژاپن ببرید و آنچه که ممنوع است، اشاره می‌کنیم.

لیست کالاهای مجاز برای سفر به کشور ژاپن به این صورت است:

  • لوازم شخصی: لباس، کفش، لوازم بهداشتی و آرایشی، داروهای ضروری (با نسخه پزشک) و…
  • لوازم الکترونیکی: موبایل، لپ‌تاپ، دوربین عکاسی و… (توجه داشته باشید که تعداد آن‌ها نباید غیر عادی باشد.)
  • مواد غذایی: مقدار محدودی از خوراکی‌های غیر فاسدشدنی مانند کنسرو، تنقلات و…
  • سیگار و دخانیات: به‌مقدار مشخص (حدود ۲۰۰ نخ سیگار)

لیست کالاهای غیر مجاز برای سفر به کشور ژاپن به این صورت است:

  • مواد مخدر و روانگردان؛
  • سلاح گرم و سرد؛
  • گیاهان و حیوانات و مشتقات آن‌ها (گوشت خام، لبنیات غیر پاستوریزه و…)؛
  • مواد آتش‌زا و انفجاری؛
  • کالاهای تقلبی و جعلی.

نحوه خرید سیم‌کارت و فعال‌کردن اینترنت در فرودگاه‌های ژاپن 

امروزه دسترسی به اینترنت در سفرهای خارجی، امری ضروری به حساب می‌آید. اگر قصد سفر به ژاپن را دارید، می‌توانید به‌راحتی در فرودگاه این کشور سیم‌کارت تهیه کنید و از اینترنت همراه آن استفاده کنید. در فرودگاه‌های ژاپن، غرفه‌های متعددی از اپراتورهای مختلف تلفن همراه وجود دارند. از جمله اپراتورهای معروف ژاپنی، می‌توان به NTT Docomo ،KDDI و SoftBank اشاره کرد. البته توصیه می‌کنیم قبل از سفر، به وب‌سایت اپراتورها بروید، طرح‌ها و قیمت‌های آن‌ها را مقایسه و اپراتور مورد نظر خود را انتخاب کنید.

خرید سیم کارت ژاپن

پس از انتخاب اپراتور، به غرفه مربوطه مراجعه و با نشان‌دادن پاسپورت خود، سیم‌کارت مورد نظرتان را خریداری کنید. به خاطر داشته باشید که برای خرید سیم‌کارت، به پول نقد ژاپن، یعنی ین نیاز دارید. پس از خرید سیم‌کارت، نوبت به فعالسازی آن می‌رسد. این کار به‌سادگی و با استفاده از دستورالعمل‌های ارائه‌شده توسط اپراتور قابل انجام است.

در برخی موارد، ممکن است به کمک کارکنان غرفه اپراتور نیاز پیدا کنید. پس از فعال‌شدن اینترنت، باید تنظیمات مربوط به آن را در گوشی خود انجام دهید. این تنظیمات شامل نام نقطه اتصال (APN) و رمز عبور است. اطلاعات مربوط به این تنظیمات را می‌توانید در دستورالعمل‌های ارائه‌شده توسط کارشناسان یا در وب‌سایت آن اپراتور پیدا کنید.

پیگیری چمدان‌های گمشده در فرودگاه‌های ژاپن

درست است که گم‌شدن چمدان در هر فرودگاهی، می‌تواند آزاردهنده باشد، اما اگر این اتفاق هنگام سفر به ژاپن رخ دهد، جای نگرانی کمتری وجود دارد! به‌لطف سیستم‌های کارآمد و خدمات عالی به مشتریان، یافتن چمدان گمشده شما در ژاپن به‌مراتب آسان‌تر از سایر نقاط جهان است.

به‌محض اینکه متوجه گم‌شدن چمدانتان شدید، به بخش Lost & Found در فرودگاه مراجعه کنید. کارکنان این بخش به زبان انگلیسی و ژاپنی مسلط هستند و با صبر و حوصله به شما کمک می‌کنند تا چمدانتان را پیدا کنید. در فرم اطلاعات، باید مشخصات چمدان خود مانند رنگ، جنس، برند، علامت‌ها و هرگونه ویژگی خاص دیگری را به‌طور دقیق شرح دهید. برای کسب اطلاعات بیشتر درباره اقداماتی که هنگام گم شدن چمدان در فرودگاه باید انجام دهید، مقاله‌ای با همین عنوان را در مجله فلای‌تودی مطالعه کنید.

گم شدن چمدان در فرودگاه ژاپن

آب‌و‌هوای ژاپن در فصول مختلف سال چگونه است؟

اطلاعات مربوط به آب‌و‌هوا همیشه به شما کمک می‌کند تا برنامه‌ریزی‌ خود را برای سفر به ژاپن به بهترین شکل ممکن انجام دهید. ژاپن، کشوری پهناور و جزیره‌ای است که از شمال تا جنوب امتداد یافته و همین امر نیز موجب شده است آب‌و‌هوای متنوعی در آنجا شکل گیرد. عمده آب‌و‌هوای غالب بر این کشور، آب‌و‌هوای معتدل است. در نواحی شمالی این کشور، شاهد زمستان‌های طولانی و سردتری هستیم و این در حالی است که شهرهای جنوبی، تابستان‌های گرم و زمستان‌های ملایم‎‌تری را تجربه می‌کنند.

در فصل تابستان، طوفان‌ها و گردبادهای قدرتمندی در سراسر کشور رخ می‌دهند. همچنین، به‌دلیل وقوع زلزله‌های شدید در اعماق اقیانوس‌های اطراف ژاپن، سونامی‌های متعددی در سواحل این سرزمین شکل می‌گیرند.

آب و هوای ژاپن در فصول مختلف سال

بهترین زمان برای سفر به ژاپن چه موقع است؟

بهار و پاییز ژاپن، همیشه معروف بوده است. در بهار، از اواخر مارس تا اوایل ماه می، شکوفه‌های گیلاس سراسر کشور را به‌رنگ سفید و صورتی در می‌آورند و منظره‌ای بدیع و رویایی را خلق می‌کنند. بدون شک این فصل، فرصتی مناسب برای شرکت در جشنواره‌های سنتی و تماشای شکوه طبیعت ژاپن است. فصل پاییز، از اواخر سپتامبر تا اواسط نوامبر، با رنگ‌های گرم و دل‌انگیز برگ‌های پاییزی که به زمین ریخته، فصل تماشایی دیگری است که طرفداران زیادی دارد. در این زمان، می‌توانید از تماشای برگ‌های رنگارنگ درختان لذت ببرید و در هوایی دلچسب به پیاده‌روی و گشت‌و‌گذار بپردازید.

ژاپن در فصل پاییز

البته توجه داشته باشید که در این دو فصل محبوب، ژاپن سرشار از گردشگران بین‌المللی خواهد بود و ممکن است با ازدحام جمعیت در هر یک از مکان‌های گردشگری مواجه شوید. اگر به‌دنبال سفری آرام‌تر هستید، می‌توانید فصل‌هایی که گردشگر کمتر است، مانند تابستان از ژوئن تا آگوست یا زمستان از دسامبر تا فوریه را انتخاب کنید.

آشنایی با راه‌های دسترسی به مرکز شهرهای ژاپن از فرودگاه 

بعد از سفر به ژاپن، رسیدن به مقصد نهایی و شروع گشت‌وگذار در شهر، آرزوی هر مسافری است. در ژاپن، خوشبختانه گزینه‌های مختلفی برای جابه‌جایی از فرودگاه به مرکز شهر وجود دارند که ما در ادامه، به آن‌ها اشاره می‌کنیم.

دسترسی به مرکز شهر از فرودگاه کانسای 

فرودگاه بین‌المللی کانسای(Kansai Kokusai)، در جزیره‌ای مصنوعی، واقع در ۴۰ کیلومتری شهر اوزاکا، پذیرای مسافران از سراسر دنیاست. این فرودگاه در سال ۲۰۱۵ میزبان بیش از ۲۵ میلیون مسافر بود و به همین سبب نیز به‌عنوان سومین فرودگاه پررفت‌و‌آمد در ژاپن شناخته می‌شود.

فرودگاه بین‌المللی کانسای، نه‌تنها به‌عنوان فرودگاه اصلی شهر اوزاکا، بلکه به‌عنوان نزدیک‌ترین فرودگاه به شهرهای توریستی و محبوب کیوتو، نارا و کوبه نیز شناخته می‌شود. به همین دلیل، مسافرانی که قصد سفر به این مناطق از ژاپن را دارند، اغلب فرودگاه کانسای را به‌عنوان مقصد پرواز خود انتخاب می‌کنند. برای اینکه سفری راحت و خاطره‌انگیز را آغاز کنید، ما به شما پیشنهاد می‌کنیم که در اولین قدم، به مرکز اطلاعات توریستی کانسای، واقع در طبقه اول ترمینال شماره یک فرودگاه مراجعه کنید.

فرودگاه کانسای ژاپن

در این مرکز، کارشناسان مجرب با ارائه اطلاعات جامع و به‌روز در مورد حمل‌و‌نقل عمومی، جاذبه‌های گردشگری، رستوران‌ها، هتل‌ها و سایر خدمات مورد نیاز مسافران، به شما کمک می‌کنند تا به بهترین نحو، برنامه سفر خود را در منطقه کانسای بچینید. فرودگاه بین‌المللی کانسای به‌عنوان یکی از مهم‌ترین فرودگاه‌های ژاپن، دسترسی بسیار آسانی به مرکز شهر اوزاکا دارد. روش‌های مختلفی برای رسیدن به هتل یا مرکز شهر وجود دارند که ما در ادامه، به آن‌ها اشاره می‌کنیم. می‌توانید از بین این روش‌ها، با توجه به بودجه، زمان و سلیقه خود انتخاب کنید. 

قطار

قطار سریع‌ترین گزینه برای رسیدن به شهر اوزاکاست. اما اگر در ساعات پایانی شب به فرودگاه رسیدید، اتوبوس یا تاکسی می‌توانند جایگزین‌های مناسبی باشند. 

قطار ژاپن

تاکســی

این روش نیز مزایا و معایبی دارد. بدون نیاز به رزرو قبلی، در‌دسترس‌بودن آسان و مناسب‌بودن برای سفرهای تک‌نفره یا دو‌نفره از جمله مزایای آن و هزینه نسبتا بالا، عدم آگاهی از مسیر راننده و همچنین احتمال معطل‌شدن در صف نیز از معایب آن است. 

کرایه اتومبیل

سفر به ژاپن با این روش به‌شدت آسان می‌شود؛ چرا‌که قیمت آن مناسب‌تر از تاکسی است و شما در انتخاب مسیر، آزادی‌عمل دارید. البته این روش معایبی هم دارد که از جمله آن‌ها، می‌توان به نیاز به رزرو قبلی، احتمال گم‌شدن مسیر و همچنین نیاز به رانندگی اشاره کرد. 

دسترسی به مرکز شهر از فرودگاه هانه‌دا

فرودگاه بین‌المللی هانه‌دا (Haneda Airport) در توکیو، در کنار فرودگاه ناریتا، یکی از دو فرودگاه اصلی شهر توکیو به حساب می‌آید. این فرودگاه به‌دلیل نزدیکی به مرکز شهر توکیو، مورد توجه مسافران خارجی است و از زمان بازگشایی تاکنون، شاهد افزایش پروازهای بین‌المللی به این مقصد بوده است. در ادامه، به گزینه‌هایی که برای رسیدن از این فرودگاه به مرکز شهر توکیو وجود دارند، اشاره می‌کنیم.

دسترسی به مرکز شهر از فرودگاه هانه‌دا

مونوریل | قطاری سریع السیر

بهترین گزینه برای رسیدن از فرودگاه هانه‌دا به مرکز توکیو، استفاده از مونوریل توکیو است. این قطار سریع‌السیر و راحت، شما را در عرض چند دقیقه به ایستگاه هاماماتسوشو می‌رساند که از آنجا می‌توانید به‌راحتی به سایر نقاط شهر متصل شوید. مونوریل توکیو ۳ نوع سرویس محلی، تندرو و اکسپرس را ارائه می‌دهد. 

انتخاب بین قطار مونوریل و قطارهای معمولی در سفر به ژاپن، به نیاز شما بستگی دارد. قطار مونوریل به هیچ عنوان توقف ندارد و هر ۳ تا ۵ دقیقه یک‌بار، حرکت می‌کند. ساعت کاری آن‌ها نیز از ۵ صبح تا ۱۲ شب است. 

قطار کیکیو لاین | Keikyū Main Line

قطار کیکیو لاین یکی از سریع‌ترین و راحت‌ترین گزینه‌ها است. این خط‌آهن، مسافران را در ۱۴ دقیقه از فرودگاه هانه‌دا به ایستگاه شیناگاوا منتقل می‌کند. قطار کیکیو لاین علاوه‌بر سرعت بالا، برای کسانی که قصد دارند در طول مسیر به خط تویی آساکوسا بروند نیز پیشنهاد می‌شود. این خط راه‌آهن، دسترسی آسان به معابد و جاذبه‌های گردشگری مشهور آساکوسا را برای گردشگران امکان‌پذیر می‌کند.

تاکسی

اگر بعد از ساعت ۲۳ شب به فرودگاه هانه‌دا می‌رسید، به‌جز تاکسی، گزینه‌ دیگری برای حمل‌ونقل وجود ندارد. تاکسی‌ها تا نیمه‌شب در دسترس هستند و برای سفرهای گروهی ۳ تا ۴ نفره، به‌خصوص با تقسیم هزینه، می‌توانند به‌صرفه‌ترین و راحت‌ترین گزینه باشند. فقط به‌ خاطر داشته باشید که از ساعت ۲۳ شب تا ۵ صبح، ۲۰ درصد به کرایه تاکسی‌ها اضافه می‌شود.

استفاده از تاکسی در سفر به ژاپن

اتوبوس شبانه

اگر به‌دنبال راه‌های ارزان‌تر هستید، می‌توانید از اتوبوس‌های شبانه استفاده کنید. این اتوبوس‌ها از ایستگاه شینجوکو به‌سمت فرودگاه حرکت می‌کنند.

هزینه سفر به ژاپن شامل چه مواردی است؟

بی‌شک هزینه سفر به ژاپن، اولین سوالی است که به ذهن هر گردشگری نفوذ می‌کند. با وجود اینکه این کشور به‌عنوان یک مقصد لوکس و گران شناخته می‌شود، اما با برنامه‌ریزی و مدیریت صحیح هزینه‌ها، می‌توان سفری به‌یادماندنی و مقرون‌به‌صرفه را تجربه کرد. 

در وهله اول، باید مقدمات سفر به ژاپن را فراهم کنید. هزینه اخذ ویزا، خرید بلیط هواپیما و رزرو هتل، از جمله موارد اولیه‌ای هستند که باید در نظر گرفته شوند. به‌طور میانگین، برای هر نفر حدود ۱۰۰ تا ۲۰۰ دلار برای هر روز بابت اقامت و خوراک باید در نظر بگیرید. البته این رقم با توجه به نوع اقامتگاه و سبک زندگی شما، می‌تواند متغیر باشد.

هزینه بازدید از جاذبه‌های گردشگری نیز به نوع جاذبه و نحوه دسترسی به آن بستگی دارد. با کمی برنامه‌ریزی و استفاده از وسایل حمل‌و‌نقل عمومی، می‌توانید هزینه‌ها را تا حد قابل قبولی مدیریت کنید. به‌طور کلی، برای سفر ۱۰ روزه به ژاپن، باید حدود ۲۰۰۰ تا ۳۰۰۰ دلار برای هر نفر در نظر گرفت. البته این رقم با توجه به سلیقه و نوع سفر شما، می‌تواند کم‌و‌زیاد شود. ما در ادامه، به برخی هزینه‌های ضروری سفر، اشاره بیشتری خواهیم داشت.

هزینه سفر به ژاپن

هزینه خرید بلیط برای سفر به ژاپن 

برای اینکه سفر به ژاپن را شروع کنید، پس از انجام مراحل صدور پاسپورت و ویزا، باید بلیط هواپیمای خود را تهیه کنید. این مرحله، نقشی اساسی در تعیین هزینه نهایی سفر شما خواهد داشت.

عوامل متعددی روی قیمت بلیط هواپیمای سفر به ژاپن اثرگذارند که از جمله آن‌ها، می‌توان به زمان سفر، نوع صندلی (اکونومی، بیزینس یا فرست‌کلاس)، مقصد انتخابی شما در ژاپن و ایرلاینی که با آن پرواز می‌کنید، اشاره کرد. شما می‌توانید با توجه به سلیقه و بودجه خود، بلیط هواپیما به شهرهای مختلف ژاپن مانند توکیو، کیوتو یا هیروشیما را از طریق ایرلاین‌های معتبر مانند ایران‌ ایر، ترکیش ایرلاین، امارات، فلای دبی و قطر ایرویز تهیه کنید.

  • ایران ایر: ایرلاین ایران، پروازهای مستقیمی را از تهران به توکیو، ارائه می‌دهد. این پروازها حدود ۱۱ ساعت و ۳۰ دقیقه طول می‌کشند و مسافت تقریبی ۸۰۰۰ کیلومتر را طی می‌کنند.
  • قطر ایرویز: این ایرلاین معتبر، پروازهایی با یک توقف کوتاه در دوحه، پایتخت قطر، به توکیو ارائه می‌دهد. با قطر ایرویز، سفر شما حدود ۱۵ ساعت طول می‌کشد و مسافتی معادل ۹۶۰۰ کیلومتر را طی می‌کنید.
  • امارات: هواپیمایی امارات نیز از جمله ایرلاین‌های محبوب برای سفر به ژاپن است. پروازهای این شرکت با یک توقف در دبی، به توکیو می‌رسند. طول پرواز با هواپیمایی امارات حدود ۱۴ ساعت و ۳۰ دقیقه و مسافت آن ۹۲۰۰ کیلومتر است.
  • ترکیش ایرلاین: ترکیش ایرلاین به هر گوشه از دنیا پرواز دارد که ژاپن نیز یکی از آن‌هاست. این ایرلاین پروازهایی با یک توقف در استانبول، به توکیو ارائه می‌دهد. این پروازها حدود ۱۳ ساعت و ۳۰ دقیقه طول می‌کشند و مسافتی معادل ۸۵۰۰ کیلومتر را طی می‌کنند.
بلیط هواپیما به ژاپن

هزینه رزرو هتل‌های اقتصادی تا لاکچری در ژاپن 

ژاپن کشوری پرجمعیت محسوب می‌شود. این موضوع، چالشی‌هایی را به وجود آورده که یکی از بارزترین آن‌ها، محدودیت فضاست و به‌تبع آن، در آنجا افزایش قیمت مسکن رخ داده است. همین امر سبب شده تا هزینه‌های اقامت و اسکان در این کشور بالا باشد و بخش قابل‌ توجهی از هزینه‌ سفر به ژاپن را به خود اختصاص دهند. در ادامه، انواع سکونتگاه‌های ژاپن را معرفی خواهیم کرد. 

هتل‌های مقرون‌به‌صرفه

اگر به‌دنبال اقامتی اقتصادی هستید، هتل‌های مقرون‌به‌صرفه با قیمتی بین ۱۵۰ تا ۳۰۰ دلار برای هر شب، گزینه مناسبی هستند. این هتل‌ها اتاق‌های ساده‌ای را ارائه می‌کنند؛ اما از نظر نظافت و خدمات در سطح مطلوبی قرار دارند.

هتل‌های ۳ ستاره

با کمی افزایش بودجه، می‌توانید هتل‌های ۳ ستاره را انتخاب کنید که قیمتی بین ۳۰۰ تا ۶۰۰ دلار برای هر شب دارند. این هتل‌ها امکانات رفاهی بیشتری را به شما ارائه می‌دهند و در بسیاری از آن‌ها، رستوران، سالن ورزشی و استخر نیز وجود دارد.

رزرو هتل در ژاپن

هتل‌های ۴ ستاره

هتل‌های ۴ ستاره، قیمتی بین ۶۰۰ تا ۱۰۰۰ دلار برای هر شب دارند. این هتل‌ها برای مسافرانی که به‌دنبال اقامتی لوکس و خاطره‌انگیز هستند، آماده شده‌اند.

هتل‌های ۵ ستاره

اگر خواستار تجربه‌ای بی‌نظیر و اقامتی مجلل هستید، هتل‌های لوکس و ۵ ستاره با قیمتی بیش از ۱۰۰۰ دلار برای هر شب، گزینه‌هایی مناسب برای شما خواهند بود. این هتل‌ها بهترین خدمات و امکانات را ارائه می‌کنند و اقامتی رویایی را برای شما رقم می‌زنند.

هتل‌های بیزینس کلاس

علاوه‌بر دسته‌بندی‌های ذکر‌شده، هتل‌های بیزینس کلاس نیز در ژاپن وجود دارند که به‌طور خاص برای مسافران کاری در نظر شده‌اند. این هتل‌ها در مناطق تجاری شهرها واقع شده‌اند و دارای اتاق‌های کوچک، اما کاربردی با قیمتی حدود ۷۰ دلار برای هر شب هستند.

هتل کپسولی 

این نوع هتل‌ها به شما فضایی کوچک و شخصی برای استراحت شبانه ارائه می‌دهند. هر کپسول که به آن «پاد» نیز گفته می‌شود، دارای تخت، چراغ مطالعه، تهویه مطبوع، تلویزیون کوچک و در قفل‌شونده است. حمام، دستشویی و سایر امکانات رفاهی نیز به‌صورت مشترک در اختیار مهمانان کپسول‌ها قرار می‌گیرد.

هتل‌های کپسولی به‌دلیل اقامت مقرون‌به‌صرفه و تمیز، در بین مسافران یک‌نفره یا کسانی که به‌دنبال اقامتی کوتاه‌مدت هستند، محبوبیت زیادی دارند. قیمت هتل‌های کپسولی به‌طور متوسط حدود ۳۵ دلار برای هر شب است که در مقایسه با هتل‌های سنتی، بسیار ارزان‌تر خواهد بود.

هتل کپسولی jpg

هاستل

اگر به‌دنبال سفری اقتصادی هستید و مشکلی با فضاهای اشتراکی و خوابگاه‌ها ندارید، هاستل‌ها می‌توانند انتخابی ایده‌آل برای شما باشند. هزینه اقامت در هاستل‌ها تقریبا نصف هتل‌ است و این موضوع، آن‌ها را به گزینه‌ای جذاب برای صرفه‌جویی در هزینه‌های سفر به ژاپن تبدیل می‌کند.

ریوکان | هتل سنتی

ریوکان‌ها (ryokan) یا هتل‌های سنتی ژاپنی، با معماری خاص و اصیل خود، پلی به فرهنگ و سبک زندگی این کشور کهن هستند. در این اقامتگاه‌های منحصربه‌فرد، صبحانه و شام به‌سبک سنتی ژاپن و همچنین حمام‌های آب‌گرم معدنی موسوم به “اونسن” ارائه می‌شوند. هزینه اقامت در ریوکان‌ها با توجه به امکانات آن‌ها متفاوت است؛ اما به‌طور کلی، بین ۱۴۰ تا ۲۳۰ دلار برای هر شب باید هزینه کنید.

ریوکان jpg

مانگا کیسا

این نوع اقامتگاه‌ها، در واقع کافی‌نت‌های ۲۴ ساعته با غرفه‌های خصوصی هستند و پایین‌ترین قیمت را در بین گزینه‌های مختلف اقامتی به شما ارائه می‌کنند. اما باید بدانید که مانگا کیساها تجربه‌ای لوکس را برای‌تان رقم نخواهند زد. فضای این اقامتگاه‌ها، معمولا شلوغ و پر‌سر‌و‌صداست و شاید برای خوابیدن و استراحت کامل، ایده‌آل نباشند.

هزینه وسایل حمل و‌ نقل عمومی در کشور ژاپن 

حمل‌و‌نقل عمومی در ژاپن به‌طور گسترده در دسترس است و شامل مترو، تاکسی، اتوبوس و قطار می‌شود. با وجود مزایای زیاد، باید توجه داشته باشید که حمل‌و‌نقل عمومی در این کشور، همیشه ارزان‌ترین گزینه نیست. کرایه‌ها، به‌خصوص در شهرهای بزرگ، می‌توانند به‌طور قابل توجهی بالا باشند. در ادامه، به معرفی روش‌های حمل‌و‌نقل عمومی می‌پردازیم تا هنگام سفر به ژاپن، بهتر تصمیم‌گیری کنید. 

حمل و‌ نقل عمومی در کشور ژاپن

تاکسی

کرایه تاکسی در ژاپن، به‌خصوص در شهرهای بزرگ، به‌طور قابل‌ توجهی بالاست. برای مثال، اگر در توکیو ساکن باشید، برای یک مسیر ۲۰ دقیقه‌ای با تاکسی، باید حدود ۵۰ دلار، حدود ۷ هزار ین، پول پرداخت کنید. به همین دلیل، توصیه می‌شود که در سفر به ژاپن، تا حد امکان از وسایل حمل‌ونقل عمومی مانند مترو و اتوبوس استفاده کنید. 

مترو 

در شهرهای پرجمعیتی مانند توکیو و کیوتو، سیستم مترو به‌عنوان یکی از کارآمدترین و مقرون‌به‌صرفه‌ترین روش‌های حمل‌و‌نقل عمومی شناخته می‌شود. شبکه گسترده مترو در این شهرها، دسترسی آسان به تمامی نقاط را فراهم می‌کند. اگر قصد دارید در طول سفرتان به این کلان‌شهرها، تردد زیادی داشته باشید، استفاده از بلیط‌های روزانه مترو می‌تواند در صرفه‌جویی هزینه‌هایتان بسیار موثر باشد.

استفاده از مترو در سفر به ژاپن

اتوبوس

اتوبوس‌ها به‌ویژه برای سفر به مناطق کوچک‌تر و روستایی که دسترسی به آن‌ها با قطار محدود است، گزینه بسیار مناسبی هستند. شبکه اتوبوس‌رانی ژاپن بسیار گسترده است و اتوبوس‌های شبانه‌روزی به مقاصد مختلف در سراسر کشور تردد می‌کنند. با وجود اینکه اتوبوس‌ها به‌اندازه قطار سریع نیستند، اما می‌توانند سفری اقتصادی و راحت را برای شما رقم بزنند.

قطار 

ژاپن به‌دلیل سیستم ریلی فوق‌العاده‌ و بی‌نقص خود مشهور است و به‌راستی که این شهرت بی‌دلیل نیست. در سراسر این کشور، شبکه‌ای گسترده از خطوط ریلی وجود دارد که به شما این امکان را می‌دهد تا به هر گوشه‌ای از آن سفر کنید. 

اگر به‌دنبال صرفه‌جویی در هزینه‌های سفر خود هستید، خرید JR Pass را به شما پیشنهاد می‌کنیم. با این بلیط، در طول بازه‌های زمانی ۷، ۱۴ یا ۲۱ روزه، به‌طور نامحدود از قطارهای سراسر ژاپن استفاده کنید. قیمت بلیط JR Pass عادی برای ۱۴ روز، ۴۲۵ دلار و برای نوع درجه‌یک ۶۰۰ دلار است. 

آشنایی با محبوب‌ترین جاذبه‌های گردشگری و تفریحات ژاپن

ژاپن کشوری است که در آن، سنت و مدرنیته به یکدیگر رسیده‌اند و به همین دلیل نیز جاذبه‌های گردشگری تماشایی و مهیجی در آنجا شکل گرفته است. در ادامه، اصلی‌ترین مکان‌های دیدنی این کشور زیبا را معرفی می‌کنیم تا پس از سفر به ژاپن، آن‌ها را از نزدیک ببینید. اگر به ساخت ولاگ سفر به ژاپن فکر می‌کنید، جاهای دیدنی ژاپن را از دست ندهید. 

بازار ماهی هیولا | بزرگ‌ترین بازار ماهی دنیا 

اولین جایی که باید در سفر به ژاپن ببینید، بازار ماهی توکیو، بزرگ‌ترین بازار ماهی جهان است که از سپیده‌دم فعالیت خود را آغاز می‌کند. در این بازار، با طلوع خورشید، همهمه خرید‌و‌فروش هزاران تن ماهی آغاز می‌شود و تماشا این منظره می‌تواند تجربه‌ای منحصربه‌فرد و فراموش‌نشدنی برای هر بازدیدکننده‌ای باشد.

بازار ماهی ژاپن

کوه فوجی | کوهی بلند در میان ابرها 

کوه فوجی (Fuji-san) با ارتفاع ۳۵۰۵ متر در همسایگی شهر توکیو، مقصدی ایده‌آل برای عاشقان کوهنوردی و طبیعت‌گردی است. این قله در طول روز در میان انبوهی از ابر و مه پنهان شده است و به همین سبب، فرصتی طلایی برای تماشای طلوع خورشید از فراز آسمان را به شما می‌دهد.

کوه فوجی

منطقه گیون کیوتو | بهترین گزینه برای اقامتتان در سفر به ژاپن 

این منطقه گردشگری دارای جاذبه‌های متعددی است که پذیرای شما برای اقامتی کوتاه یا بلند‌مدت هستند. در طول اقامتتان هنگام سفر به ژاپن، فرصتی بی‌نظیر برای تماشای معماری‌ چشم‌نواز و گشت‌و‌گذار در مغازه‌های متنوع و جذاب این منطقه دیدنی را خواهید داشت.

منطقه گیون کیوتو

مکان مقدس هیان | دنیای سفید و صورتی شکوفه‌های گیلاس

مکان مقدس هیان (Heian) از دیگر جاهای دیدنی در سفر به ژاپن است. در محوطه این مکان مقدس، باغچه‌ای زیبا با درختان شکوفه‌های گیلاس به‌نام ساکورا وجود دارد که منظره‌ای چشم‌نواز را شکل داده است. این باغچه نه‌تنها مکانی دل‌انگیز برای قدم‌زدن و تفریح است، بلکه سوژه‌‌ای عالی برای عکاسی و نقاشی نیز به شمار می‌رود. ورود به این مکان مقدس رایگان است؛ اما برای بازدید از باغچه آن، باید مبلغی معادل ۶۰۰ ین (حدود ۵٫۸ دلار) را پرداخت کنید. این مکان برای تهیه ولاگ سفر به ژاپن بسیار مناسب خواهد بود.

پارک اوئنو | محبوب‌ترین پارک ژاپن  

پارک اوئنو (Ueno Park)، یکی از محبوب‌ترین پارک‌های توکیو برای گذران یک روز خاطره‌انگیز بدون پرداخت هیچ‌گونه ورودی است. این پارک زیبا با وسعتی قابل‌ توجه، سرشار از جاذبه‌های متنوع برای تمام سلیقه‌هاست. بازدید از این پارک را در برنامه سفر به ژاپن خود بگنجانید. 

پارک اوئنو از جاهای دیدنی در سفر به ژاپن

کاخ امپراتوری | نماد اصالت ژاپن 

کاخ امپراتوری توکیو، سکونتگاه امپراطور ژاپن، یکی از جاذبه‌های گردشگری است که در سفر به ژاپن، نباید بازدید از آن را فراموش کنید. قدم‌زدن در محوطه کاخ و پارک‌های سرسبز آن، فرصتی عالی برای یادگیری آداب‌و‌رسوم و سنت‌های ژاپنی است. اگرچه امکان ورود به داخل کاخ وجود ندارد، اما می‌توانید از تماشای مراسم تغییر گارد دیدن کنید و شکوه و عظمت این جاذبه تاریخی را از نزدیک حس کنید.

کاخ امپراتوری در ژاپن

جزیره‌ میاجیما | میزبانی از مکانی مقدس

جزیره میاجیما (Miajima)، میزبان مکانی مقدس است. گشت‌و‌گذار در این جزیره و بازدید از این مکان مقدس و تماشایی، تجربه‌ای است که یک روز کامل را به خود اختصاص می‌دهد. برای رسیدن به این جزیره خارق‌العاده، می‌توانید از قایق‌های مسافربری استفاده کنید. هزینه این سفر کوتاه دریایی، ۱۸۰ ین (معادل ۱٫۷ دلار) است.

قلعه ماتسویاما | تنها قلعه دست‌نخورده ژاپن 

بازدید از قلعه ماتسویاما (Matsuyama Castle)، تجربه‌ای ارزشمند است که با پرداخت ورودی ۳۰۰ ین (معادل ۲٫۹ دلار) به دست می‌آید. این قلعه که به‌عنوان یکی از گنجینه‌های ملی ژاپن نیز شناخته می‌شود، تنها قلعه دست‌نخورده در این کشور است و با افتخار، عنوان بلندترین قلعه ژاپن را نیز به خود اختصاص داده است.

قلعه ماتسویاما در ژاپن

منطقه میکو | مکانی برای تبدیل‌شدن به گیشا

در این منطقه، می‌توانید با آرایش و لباس سنتی ژاپنی، ظاهری گیشا‌مانند برای خودتان داشته باشید و در فضایی سراسر سنت و هنر، عکس‌هایی به‌یاد‌ماندنی ثبت کنید. بازدید از این منطقه، مناسب علاقه‌مندان ولاگ سفر به ژاپن است. 

جهنم جیگوکو | شهر چشمه‌های آب‌گرم 

شهر بپو در ژاپن به‌دلیل چشمه‌های آب‌گرم و طبیعی‌اش که از دل زمین می‌جوشند، مشهور است. هر کدام از این چشمه‌ها، با زیبایی خاص خود، منظره‌ای تماشایی را خلق می‌کنند. اگرچه شنا در این چشمه‌ها مجاز نیست، اما می‌توانید از آن‌ها عکس بگیرید، از تماشای این شاهکارهای طبیعت لذت ببرید و ولاگ سفر به ژاپن اختصاصی‌تان را بسازید.

چشه های آب گرم ژاپن

چرخ‌و‌فلک معروف تموپوزان | بلندترین چرخ و فلک در دنیا

این چرخ‌و‌فلک، طی ۱۷ دقیقه‌ یک دور کامل می‌چرخد و به شما این امکان را می‌دهد تا به تماشای چشم‌اندازی پانوراما از کل شهر اوساکا بنشینید. چرخ‌و‌فلک تموپوزان (Tempozan) بین سال‌های ۱۹۹۷ تا ۱۹۹۹، بلندترین چرخ‌و‌فلک دنیا بود و در حال حاضر نیز یکی از محبوب‌ترین جاذبه‌های گردشگری اوزاکا به شمار می‌رود. نکته جالب‌توجه این است که این چرخ‌و‌فلک، در همسایگی بزرگ‌ترین آکواریوم دنیا، یعنی آکواریوم کایوکان، قرار دارد. 

چرخ‌و‌فلک معروف تموپوزان

هزینه صرف غذا و معرفی رستوران‌های معروف ژاپن 

ژاپن بهشت غذاهای خوشمزه و متنوع است و برای هر ذائقه‌ای، یک گزینه خوشمزه دارد؛ از نودل‌های رامن گرفته تا میسو و سوپ نودل سویا، همگی از جمله غذاهای ارزان و محبوبی هستند که تنها با سفر به ژاپن، می‌توانید مزه واقعی آن‌ها را بچشید. قیمت این غذاها از ۲۵۰ تا ۱۲۵۰ ین (معادل ۲٫۵ تا ۱۲ دلار) متغیر است.

اگر به‌دنبال صرفه‌جویی در هزینه‌ سفر به ژاپن هستید، می‌توانید با خرید مواد اولیه و پخت غذا در خانه، حدود ۳۷۰۰ تا ۵۰۰۰ ین (۳۶ تا ۴۸٫۵ دلار) در هفته صرفه‌جویی کنید. البته رستوران‌های ژاپنی نیز گزینه‌های مناسبی برای صرف غذا هستند. در اکثر این رستوران‌ها، می‌توانید با ۲۰۰۰ ین (۱۹٫۵ دلار) یک وعده غذای کامل میل کنید. رستوران‌های با قیمت متوسط ​​نیز در حدود ۴۳۵۰ ین (۴۲٫۵ دلار) برای هر نفر هزینه دارند.

رستوران‌های معروف ژاپن 

علاقه‌مندان به سوشی، می‌توانند از خوردن این غذای لذیذ با قیمتی بین ۱۲۵ تا ۶۲۰ ین (۱٫۲ تا ۶ دلار) لذت ببرند. اگر هم به‌دنبال گزینه‌ای سریع و آسان هستید، فست‌فود با قیمتی حدود ۸۰۰ ین (۷٫۸ دلار) در دسترس شماست. علاوه‌بر این موارد، رستوران‌های ژاپنی نوعی بوفه به‌نام «وایکینگ» نیز دارند که با پرداخت مبلغی حدود ۲۰ دلار، می‌توانید به‌صورت نامحدود از انواع غذاهای آنجا لذت ببرید! در ادامه، به چند رستوران مطرح در ژاپن اشاره خواهیم کرد.

رستوران Sukiyabashi Jiro

یکی از بهترین تفریح‌ها هنگام سفر به ژاپن، رستوران‌گردی است. رستوران سوشی سوکی‌یاباشی جیرو، شهرتی جهانی دارد. یکی از مهم‌ترین رازهای موفقیت این رستوران، استفاده از مواد اولیه تازه و مرغوب است. جیرو اونو، سرآشپز مشهور رستوران Sukiyabashi Jiro، معتقد است که کیفیت مواد اولیه، نقشی اساسی در طعم و مزه نهایی غذا دارد. به همین دلیل، او با ماهی‌گیران و کشاورزان محلی در ارتباط است تا از بهترین و تازه‌ترین مواد اولیه، برای تهیه سوشی‌های خود استفاده کند. 

رستوران Sukiyabashi Jiro jpg

رستوران Kitcho Arashiyama

یکی از رستوران‌هایی که در سفر به ژاپن، باید حتما به آن سر بزنید، رستوران Kitcho Arashiyama است. در قلب شهر توکیو، رستوران کیچو آراشیاما از سال ۱۹۴۸ تاکنون، میزبان مهمانانی بوده که به‌دنبال تجربه‌ای متفاوت از غذا و فضا هستند. بنای سنتی رستوران، حس‌و‌حال ژاپن قدیم را زنده می‌کند و در کنار آن، منظره‌ای خارق‌العاده از تپه‌های سرسبز، چشم‌اندازی بی‌نظیر را برای صرف غذا به ارمغان می‌آورد.

رستوران Kitcho Arashiyama jpg

رستوران Kanesaka

در میان رستوران‌های بی‌شماری که در توکیو وجود دارند، کانساکا یکی از بهترین‌ها در زمینه سرو سوشی‌های منحصر‌به‌فرد است. این رستوران که به‌نام سرآشپز ماهر خود، «شینجی کانسکا»، شناخته می‌شود، با تیمی متشکل از شاگردان مجرب او، تجربه‌ای بی‌نظیر از طعم‌های اصیل ژاپنی را به شما ارائه می‌دهد.

رستوران Hajime

این رستوران در شهر اوساکا واقع شده و تجربه‌ای خاص از طعم‌های اصیل ژاپنی را به شما هدیه می‌دهد. سکان‌داری رستوران Hajime بر عهده سرآشپز چیره‌دست، Hajime Yoneda است که به‌عنوان یکی از بهترین‌ سرآشپزها در اوساکا شناخته می‌شود. او با ظرافت و خلاقیت، فصول مختلف سال را در قالب غذاهای لذیذ به تصویر می‌کشد و معتقد است که آشپزی، مانند یک داستان، حامل پیام و روایت برای مخاطبان خود است. 

رستوران های معروف ژاپن

رستوران Nakamura

این رستوران سنتی با معماری اصیل و دیوارهای تیره، هر رهگذری را مجذوب خود می‌کند. با قدم‌گذاشتن در ناکامورا، عطر‌و‌بوی دل‌انگیز غذاهای ژاپنی تمام وجودتان را فرامی‌گیرد. سرآشپزهای ماهر این رستوران با ظرافت و وسواس، تازه‌ترین مواد اولیه را با ادویه‌های مخصوص ترکیب و در هر بشقاب، داستان اصیل طعم‌های ژاپن را روایت می‌کنند.

معرفی غذاهای محلی ژاپن | تجربه‌ای منحصربه‌فرد از طعم و مزه

آشپزی ژاپنی که به‌عنوان «واشوکو» نیز شناخته می‌شود، به‌عنوان میراث فرهنگی ناملموس در فهرست یونسکو به ثبت رسیده و شهرتی جهانی دارد. این سبک آشپزی با ظرافت و دقت منحصر‌به‌فرد، حواس پنج‌گانه را مجذوب طعم‌ها، عطرها و زیبایی بصری می‌کند. در ادامه، چند غذای مطرح ژاپن را به شما معرفی خواهیم کرد.

سوشی

سوشی غذایی‌ست که شهرت آن فراتر از مرزهای ژاپن رفته و به یکی از محبوب‌ترین غذاهای دنیا تبدیل شده است! طعم‌های بی‌نظیر و تنوع فوق‌العاده سوشی، آن را به گزینه‌ای ایده‌آل برای هر ذائقه‌ای تبدیل کرده‌اند. در سفر به ژاپن، تست سوشی را هرگز از دست ندهید. این غذای لذیذ در انواع مختلفی سرو می‌شود که از معروف‌ترین آن‌ها، می‌توان به نیگیری سوشی (برنج با ماهی یا حلزون)، ماکی سوشی (برنج و جلبک دریایی)، چیراشی سوشی (برنج با میگو) و ایناری سوشی (برنج با توفو) اشاره کرد.

سوشی jpg

نودل اودن

یکی‌ دیگر از غذاهایی که در سفر به ژاپن، باید اصل آن را بچشید، نودل‌ها به حساب می‌آیند. نودل‌ها، رشته‌های باریک و خوشمزه‌ای هستند که نقش مهمی در آشپزی ژاپنی ایفا می‌کنند. در میان انبوه غذاهای نودلی ژاپن، نودل اودن، جایگاه ویژه‌ای دارد. این غذای محبوب، از گندم تهیه می‌شود که پس از پخت، در سس سویا و سس مخصوص ماهی، خوابانده و طعم‌دار می‌شود. در نهایت، گوشت، غذاهای دریایی سرخ‌شده و سبزیجات تازه به این ترکیب اضافه شده و رنگ‌و‌بویی دل‌انگیز به آن می‌بخشند.

نودل از غذاهای معروف ژاپن

میسو

در میان غذاهای سنتی ژاپن، سوپ میسو جایگاه ویژه‌ای دارد و به‌عنوان پیش‌غذایی محبوب در کنار بسیاری از غذاهای ژاپنی سرو می‌شود. طعم ملایم و شیرین میسو، آن را به گزینه‌ای ایده‌آل برای آغاز یک وعده غذایی تبدیل کرده است. این سوپ نه‌تنها خوشمزه است، بلکه فواید بسیاری برای سلامتی نیز دارد. میسو منبع عالی پروبیوتیک‌هاست که به هضم غذا کمک و سیستم ایمنی بدن را تقویت می‌کنند.

میسو از غاذاهای معروف ژاپن

تاکویاکی

تاکویاکی، غذای مخصوصی از ژاپن محسوب می‌شود که از اختاپوس و مزه‌های شگفت‌انگیز دیگری به وجود آمده است. در این غذای منحصربه‌فرد، اختاپوس به‌طور کامل له شده و در تابه‌های مخصوص، به‌صورت اسنک‌های گرد سرخ می‌شود. این توپک‌های خوشمزه سپس با سس مخصوص، سس مایونز، کاتسوبوشی و پیازچه تزیین شده و سرو می‌شوند.

تاکویاکی، غذای ژاپنی

با مراکز معروف خرید در ژاپن آشنا شوید

یکی از لذت‌های بی‌نظیر در سفر به ژاپن، خرید سوغاتی و غرق‌شدن در دنیای رنگارنگ کالاهای محلی و صنایع‌دستی هر منطقه است. قدم‌زدن در بازارهای سنتی و چانه‌زدن با فروشندگان محلی، تجربه‌ای است که سفر به ژاپن را به‌یادماندنی‌تر می‌کند. 

بازارهای عمومی مراکز خرید ژاپن

در سفر به ژاپن، بازدید از بازارهای عمومی، فرصتی بی‌نظیر برای آشنایی با فرهنگ و زندگی روزمره مردم این کشور را به شما می‌دهند. این بازارها پر از غرفه‌های رنگارنگ و فروشندگانی هستند که طیف گسترده‌ای از محصولات تازه و خوشمزه را عرضه می‌کنند. یکی از مشهورترین بازارهای عمومی ژاپن، بازار Tsukiji در توکیو است. این بازار پر‌جنب‌و‌جوش، بهشت ​​علاقه‌مندان به غذاست. در آنجا می‌توانید طیف وسیعی از غذاهای دریایی تازه، میوه‌ها و سبزیجات محلی و همچنین غذاهای خیابانی لذیذ را پیدا کنید. 

بازارهای عمومی مراکز خرید ژاپن

مراکز خرید گینزا ژاپن

در پایتخت پر‌هیاهوی ژاپن، توکیو، منطقه‌ای لوکس به‌نام گینزا وجود دارد. این ناحیه به‌عنوان یکی از بهترین مراکز خرید در سراسر ژاپن شناخته می‌شود و بهشتی برای عاشقان مد و فشن است. بوتیک‌های لوکس از مشهورترین برندهای جهانی مانند گوچی، شانل و لویی ویتون در خیابان‌های شیک و چشم‌نواز گینزا شعبه دارند و ویترین‌های پر‌زرق‌و‌برقشان هر رهگذری را مجذوب خود می‌کنند.

مراکز خرید منطقه گینزا ژاپن

مراکز خرید Shibuya ژاپن

این منطقه پرجنب‌و‌جوش، بهشتی برای علاقمندان به مد، عاشقان غذا و تماشای فرهنگ جوانان ژاپنی است. در شیبویا، جدیدترین برندها و فروشگاه‌های پیشرو در کنار بوتیک‌های خیره‌کننده و مراکز خرید بزرگ، تجربه‌ای بی‌نظیر از خرید را برای هر سلیقه‌ای رقم می‌زنند. چهارراه شیبویا، مشهور‌ترین تقاطع جهان، با تابلوهای نئونی خیره‌کننده و انبوه جمعیت، حس‌و‌حالی شگفت‌انگیز به فضا می‌بخشد. 

مراکز خرید Shibuya ژاپن

مراکز خرید Shinjuku در ژاپن

شینجوکو، محله‌ای پرهیاهو و پر‌جنب‌و‌جوش در توکیو است که به‌عنوان شلوغ‌ترین منطقه ژاپن و بهشتی برای دوست‌داران خرید شناخته می‌شود. این منطقه میزبان بزرگ‌ترین مراکز خرید ژاپن، بعد از گینزاست و فروشگاه‌های بزرگ و متنوعی را در خود جای داده است. 

علاوه‌بر این، شینجوکو به‌عنوان قطب لوازم الکتریکی در ژاپن نیز شهرت دارد. اگر به‌دنبال خرید جدیدترین و باکیفیت‌ترین لوازم الکتریکی هستید، سر‌زدن به این منطقه را به هیچ وجه از دست ندهید. در شینجوکو می‌توانید با قیمتی مناسب، از میان تنوع بی‌نظیر لوازم الکتریکی، کالای مورد نظر خود را انتخاب و خریداری کنید.

محله شینجوکو ژاپن

معرفی جشنواره‌ها و فستیوال‌های دیدنی ژاپن

در سراسر دنیا، جشنواره‌ها و فستیوال‌های متعددی برگزار می‌شوند که هر کدام، آیینه‌ای از فرهنگ، تاریخ و سنت‌های یک ملت یا قوم هستند. این رویدادها، فرصتی عالی برای تجربه شور و هیجان، آشنایی با فرهنگ‌های مختلف و خلق خاطرات به‌یادماندنی هستند. در ادامه به معرفی فستیوال‌های کشور ژاپن می‌پردازیم تا اگر علاقه‌مند بودید، سفر به ژاپن را در این تاریخ‌ها قرار دهید. 

جشنواره شکوفه‌های گیلاس ژاپن

شاید جالب باشد بگوییم بیشترین آمار سفر به ژاپن برای حضور در این فستیوال است. هر سال با رسیدن بهار، منظره‌ای بدیع در سراسر ژاپن شکل می‌گیرد. شکوفه‌های گیلاس که در زبان ژاپنی، ساکورا نامیده می‌شوند، با زیبایی بی‌نظیر خود، جلوه‌ای خاص به وجود می‌آورند. 

جشن هانامی که به‌معنای تماشای گل است، سنتی دیرینه در فرهنگ ژاپن به حساب می‌آید. در این جشن، مردم در زیر درختان ساکورا دور هم جمع می‌شوند و با برپایی پیک‌نیک و صرف خوراکی‌های خوشمزه، به استقبال بهار و شکوفه‌های گیلاس می‌روند. کیک‌های گیلاس و توت‌فرنگی از جمله خوراکی‌های محبوب در این فستیوال هستند. زمان برگزاری هانامی معمولا از اواخر ماه مارس (اوایل فروردین) آغاز می‌شود و با توجه به شرایط آب‌و‌هوایی و زمان شکوفه‌دادن ساکورا در هر منطقه، تا اواسط ماه آوریل (اواخر فروردین) ادامه می‌یابد. این جشنواره در سراسر ژاپن و در مکان‌های مختلفی از جمله پارک‌ها، باغ‌ها، معابد و حتی خیابان‌ها برگزار می‌شود.

جشنواره شکوفه‌های گیلاس ژاپن

جشنواره یخ و برف ساپورو

جشنواره مجسمه‌های برفی ساپورو نیز یکی از دلایل خاص سفر به ژاپن است. این فستیوال هر ساله در شهر ساپورو برگزار می‌شود و یکی از جذاب‌ترین و پربازدیدترین رویدادهای زمستانی در سراسر جهان به حساب می‌آید. این جشنواره از ۴ تا ۱۱ فوریه (۱۵ تا ۲۲ بهمن) در ۳ مکان اصلی پارک اودوری، ساسوکینو و تسودوم برگزار می‌شود و فرصتی منحصربه‌فرد برای تماشای مجسمه‌های برفی غول‌پیکر و حیرت‌انگیز از شخصیت‌های کارتونی محبوب، بناهای معروف جهان و آثار هنری خلاقانه دیگر را به شما می‌دهد.

جشنواره یخ و برف ساپورو

جشنواره کونچی ناکازاکی

جشنواره رقص اژدها در شهر ناکازاکی ژاپن، یکی از پرشورترین و جذاب‌ترین رویدادهایی‌ست که تنها با سفر به ژاپن، می‌توانید آن را تماشا کنید. جشنواره کونچی ناکازاکی از تاریخ ۷ تا ۹ اکتبر (۱۷ تا ۱۹ مهر) به‌مدت ۳ روز برگزار می‌شود.

در این جشنواره، گروه‌های مختلفی از سراسر شهر ناکازاکی، با اژدهای غول‌پیکر و رنگارنگی که به‌وسیله افراد حمل می‌شود، در خیابان‌ها به رقص و پایکوبی می‌پردازند. هر گروه، نماینده منطقه‌ای خاص از شهر هستند و با حرکات موزون و هماهنگ خود، داستان‌ها و افسانه‌های محلی را به تصویر می‌کشند. 

جشنواره کونچی ناکازاکی

جشنواره پاییزی غذای ساپورو

جشنواره ساپورو هر سال در ماه سپتامبر (شهریور) در شهر ساپورو برگزار می‌شود و بهشتی برای عاشقان غذا و آشپزی است. این جشنواره در بین گردشگران از محبوبیت بالایی برخوردار است و به همین دلیل، فرصتی بی‌نظیر برای چشیدن طعم‌های اصیل ژاپنی و تجربه فرهنگ آشپزی این کشور به شما می‌دهد.

در غرفه‌های برپا‌شده در جشنواره، می‌توانید طیف گسترده‌ای از غذاهای لذیذ را امتحان کنید؛ از خرچنگ‌های تازه‌صید‌شده و غذاهای آبدار با گوشت گرفته تا رامن‌های خوشمزه و متنوع. در این جشنواره برای هر سلیقه‌ای، غذایی خوشمزه وجود دارد. علاوه‌بر این، می‌توانید با سرآشپزهای محلی و متخصصان آشپزی ملاقات کنید و از تجربه‌ها و دانش آن‌ها بهره‌مند شوید.

جشنواره پاییزی غذای ساپورو

فستیوال تنجین ماتسوری

جشنواره تنجین ماتسوری که به‌عنوان بزرگترین فستیوال قایق‌رانی دنیا شناخته می‌شود، هر سال در شهر اوزاکا برگزار می‌شود. این جشنواره به‌پاس بزرگداشت خدای دانش و هنر، سوگاوارا نو، برپا می‌شود و تجربه‌ای متفاوت از فرهنگ و سنت‌های غنی ژاپن را به شما ارائه می‌دهد.

در طول برگزاری این جشنواره ۲ روزه، که مصادف با ۲۴ و ۲۵ جولای (۳ و ۴ مرداد) است، خیابان‌های اوزاکا سرشار از شور و نشاط و رنگ می‌شوند. مردم محلی با پوشیدن لباس‌های سنتی، در رقص‌ها و آوازهای محلی شرکت می‌کنند و فضایی شاد و هیجان‌انگیز را به وجود می‌آورند. قایق‌های تزیین‌شده با فانوس‌های رنگارنگ، در رودخانه دویما به رقابت می‌پردازند و در همین حین نیز نوای طبل‌ها و موسیقی‌های سنتی، در تمام شهر به گوش می‌رسد.

فستیوال تنجین ماتسوری

نکات مهم و طلایی که پیش از سفر به ژاپن باید بدانید 

ژاپن، کشوری با فرهنگ غنی، طبیعت بکر و جاذبه‌های تاریخی و مدرن و مقصدی ایده‌آل برای سفری خاطره‌انگیز است. برای آنکه سفر به ژاپن، تبدیل به سفری لذت‌بخش و بدون دغدغه شود، توجه به چند نکته ضروری است.

  • آشنایی با فرهنگ و آداب‌و‌رسوم: قبل از سفر به ژاپن، زمانی را به مطالعه فرهنگ و آداب‌ورسوم این کشور اختصاص دهید. دانستن این نکات به شما کمک می‌کند تا در طول سفر، با احترام با مردم ژاپن رفتار کنید. به‌عنوان مثال، در ژاپن مرسوم است که هنگام ورود به خانه، کفش‌هایشان را درآورند، در اماکن عمومی سکوت را رعایت کنند و هنگام غذا‌خوردن نیز از چاپستیک استفاده کنند.
  • تهیه مدارک مورد نیاز: ایرانیان برای سفر به ژاپن، نیاز به ویزا دارند. حتما از قبل برای دریافت ویزا اقدام و مدارک لازم را تهیه کنید. دقت کنید که گذرنامه شما باید حداقل ۶ ماه پیش از شروع سفرتان، اعتبار داشته باشد.
  • انتخاب زمان مناسب برای سفر: بهترین زمان سفر به ژاپن، به سلیقه شما بستگی دارد. اگر به‌دنبال دیدن شکوفه‌های گیلاس هستید، بهار زمان مناسبی برای سفر است. برای لذت‌بردن از آب‌و‌هوای خنک و رنگ‌های پاییزی، پاییز را انتخاب کنید و زمستان برای تجربه ورزش‌های زمستانی و فستیوال‌های زمستانی مناسب است.
  • حمل‌و‌نقل در ژاپن: سیستم حمل‌و‌نقل عمومی در ژاپن، دقت بسیار بالایی دارد. شما می‌توانید با استفاده از قطار، مترو، اتوبوس و تاکسی به‌راحتی در سراسر کشور سفر کنید. به خاطر بسپارید که خرید کارت‌های حمل‌و‌نقل مانند Japan Rail Pass می‌تواند در صرفه‌جویی هزینه‌ها به شما کمک کند.
  • رزرو اقامتگاه مناسب: تنوع اقامتگاه در ژاپن بسیار زیاد است و به همین سبب نیز می‌توانید از بین هتل‌های سنتی، اقامتگاه‌های بوم‌گردی، ریوکان‌ها و هاستل‌ها، گزینه مناسب خود را انتخاب کنید.
  • صرف غذا: غذاهای ژاپنی در سراسر دنیا به خوشمزگی معروف هستند. پیشنهاد می‌کنیم غذاهای سنتی مانند سوشی، رامن، تمپورا و یاکی‌نیکو را حتما امتحان کنید. 
  • بازدید از جاذبه‌های گردشگری: ژاپن دنیایی از جاذبه‌های گردشگری تاریخی، طبیعی و مدرن است. از بازدید از معابد و زیارتگاه‌های باستانی مانند معبد کیومیزو و معبد فوشیمی ایناری تایشا غافل نشوید. همچنین، می‌توانید از شهرهای مدرنی مانند توکیو و اوزاکا دیدن کنید یا به بازدید از کوه فوجی و حمام‌های سنتی ژاپنی بروید.
  • زبان رسمی: زبان رسمی ژاپن، ژاپنی است؛ با‌این‌حال، در مکان‌های توریستی، انگلیسی نیز صحبت می‌شود. یادگیری چند عبارت ساده ژاپنی، می‌تواند به شما در برقراری ارتباط با مردم محلی کمک فراوانی کند.
  • واحد پول: واحد پول ژاپن، ین است. شما می‌توانید پول نقد یا کارت‌های اعتباری را در مراکز خرید و مکان‌های گردشگری ژاپن استفاده کنید.
  • احترام: مردم ژاپن به احترام‌گذاشتن اهمیت زیادی می‌دهند. هنگام صحبت با افراد ژاپنی، از خم‌شدن و حفظ تماس چشمی استفاده کنید. همچنین، از بلند‌صحبت‌کردن و ایجاد سر‌و‌صدا در مکان‌های عمومی خودداری کنید.

ژاپن، متفاوت‌ترین مقصد گردشگران سراسر دنیا 

سفر به ژاپن، یکی از متفاوت‌ترین سفرهایی است که هر گردشگری می‌تواند تجربه کند؛ چرا‌که در این کشور، دنیایی از جاذبه‌های طبیعی، تاریخی و مدرن وجود دارند. در این کشور، حتی هنر آشپزی و غذا نیز به‌نوعی یک جاذبه گردشگری به حساب می‌آیند. در این مطلب، به صفر تا صد هزینه سفر به ژاپن را که شامل رزرو بلیط، هتل، حمل‌و‌نقل عمومی، غذا و بازدید از مکان‌های گردشگری می‌شود، اشاره کردیم. برای سفر به این کشور آسایی، می‌توانید بلیط هواپیما، هتل های توکیو و ویزای را به صورت آنلاین تهیه کنید.

اگر تاکنون به این کشور سفر کرده‌اید، تجربه خود را در قسمت نظرات، با ما و دیگر مسافران این مقصد به اشتراک بگذارید. 

سوالات متداول سفر به ژاپن

آیا برای سفر به ژاپن به ویزا نیاز داریم؟

بله، اتباع ایرانی برای سفر به ژاپن به ویزا نیاز دارند.

در سفر به ژاپن بهتر است چه پولی همراهمان باشد؟ 

از آنجایی که واحد پولی ژاپن «ین» است، باید آن را همراه خود داشته باشید. 

بهترین زمان سفر به ژاپن چه موقع است؟

بهار (از اواخر مارس تا اوایل ماه می) و پاییز (از اواخر سپتامبر تا اواسط نوامبر)، فصل‌های مناسبی برای سفر به این کشور هستند؛ البته در نظر داشته باشید که در این فصول، تعداد گردشگران زیادتر است.

معروف‌ترین غذاهای ژاپن چه هستند؟

تاکویاکی، میسو، نودل اودن و سوشی، چند مورد از معروف‌ترین غذاهای ژاپنی هستند.

نظرات

لطفا نظر خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید