بسیاری از مردم ایران عاشق سفر هستند و به هر گوشه‌ای از دنیا سفر می‌کنند، به همین دلیل سهم عمده‌ای در شکوفایی صنعت توریسم جهانی دارند.‌ اما در این میان و در طی سالیان متمادی شهرهایی از جهان نیز هستند که به دلایل مختلف فرهنگی، تجاری و داشتن جاذبه‌های گردشگری که بیشتر با سلایق و علایق ایرانیان سازگار است، توانسته‌اند در میان ایرانیان از محبوبیت بیشتری برخوردار شوند، به طوری که هر ساله با رشد فزاینده سفر ایرانیان به این مناطق روبه‌رو هستیم.

در این مطلب از مجله گردشگری فلای‌تودی قصد داریم شما را با ۱۶ شهری که در میان ایرانیان از محبوب‌ترین شهرهای توریستی جهان هستند آشنا کنیم.

محبوب‌ترین شهرهای توریستی جهان در میان ایرانیان

با توجه به اینکه سلیقه افراد در سفر متنوع است، تعیین دقیق محبوب‌ترین مقاصد گردشگری برای تمام ایرانیان کار دشواری است. با این حال، بر اساس آمارهای موجود، شهرهایی مانند استانبول، دبی و باکو به دلیل نزدیکی جغرافیایی، هزینه‌های مناسب و جاذبه‌های تاریخی و فرهنگی متنوع، همواره در صدر فهرست مقاصد محبوب ایرانیان قرار دارند. این شهرها با ارائه امکانات رفاهی مناسب و تنوع در جاذبه‌ها، هر ساله پذیرای میلیون‌ها گردشگر ایرانی هستند. در ادامه با محبوب‌ترین شهرهای توریستی جهان در میان ایرانیان بیشتر آشنا شوید.

استانبول | ترکیه

استانبول با طبیعت زیبا، مکان‌های تاریخی و باستانی که دارد، هتل‌هایی که هر روز کیفیت بالاتری پیدا می‌کنند، با داشتن زیر ساخت‌های قوی برای صنعت توریسم یکی از محبوب‌ترین شهرهای توریستی جهان به شمار می‌آید. به طوری که ششمین شهر از محبوب‌ترین شهرهای توریستی جهان محسوب می‌شود.

از طرف دیگر مهمان‌نوازی و نزدیک بودن فرهنگ مردم این شهر به فرهنگ مردم ایران، نزدیکی به ایران و داشتن مراکز خرید فراوان با برندهای جهانی و قیمت‌های مناسب باعث شده است تا بسیاری از مردم ایران که عاشق سفر و خرید هستند جذب این شهر زیبا شوند و استانبول به شهر شماره یک برای سفر و گردشگری در میان ایرانیان تبدیل شود.

استانبول از محبوب‌ترین شهرهای توریستی جهان در میان ایرانیان

کنسرت‌هایی که در این شهر برگزار می‌شوند و موزه‌های زیبای آن نیز دلیل دیگر جذب گردشگران به این شهر هستند. بی شک یکی از مهم‌ترین دلایلی که باعث شده است مردم ایران علاقه بیشتری برای سفر به استانبول از خود نشان دهند عدم نیاز به دریافت ویزا برای این کشور است. ایرانیان تنها با خرید بلیط هواپیما استانبول می‌توانند به ترکیه سفر کنند.

استانبول این فرصت را به شما می‌دهد تا تنوع طبیعت، فرهنگ، تاریخ، عقاید و اعتقادات را همه را در یک شهر تجربه کنید. از شهرهای دیگر ترکیه که بسیار در میان ایرانیان محبوب هستند می‌توان به آنتالیا، کوش آداسی، آنکارا و ازمیر اشاره کرد.

دبی | امارات

دبی در دهه اخیر به یکی از محبوب‌ترین شهرهای توریستی جهان  و البته از معروف ترین شهرهای گردشگری برتر جهان تبدیل شده است. صنعت توریسم به قدری در دبی رشد کرده است که به یکی از برترین منابع درآمد زایی در این شهر تبدیل شده است. مکان‌های تفریحی و جاذبه‌های گردشگری دبی به قدری زیاد است که هیچ گردشگری از سفر به این شهر خسته نخواهد شد. از طرف دیگر دبی شهر بسیار مناسبی برای عاشقان خرید است.

سواحل گرم و‌ آرام دبی، برج‌ها و آسمانخراش‌های بی نظیر این شهر، مراکز خرید و جاذبه‌های تفریحی و گردشگری که در طول شب نیز باز هستند، و از همه مهم‌تر همجواری امارات با ایران باعث شده است تا بسیاری از ایرانیان این شهر را در لیست مهم‌ترین و محبوب‌ترین شهرها در سفرهای خارجی خود قرار دهند.

دبی علاوه بر ایرانیان در میان کشورهای اروپایی و امریکایی نیز بسیار محبوب است و کنسرت‌هایی که در این شهر برگزار می‌شوند، مراکز تجاری دبی، وجود شعبات بسیاری از بانک‌های جهانی و سبک مدرن سازه‌های دبی باعث محبوبیت این شهر در بین گردشگران شده است تا با خرید بلیط هواپیما دبی یا رزرو تور دبی به این شهر سفر کنند.

دبی در امارات

 پاریس | فرانسه

پاریس شهری است که در لیست مقاصد توریستی برتر بوده و براساس آمار بیشترین تعداد گردشگر را در سراسر جهان دارد. اما علت این همه محبوبیت چیست؟ چه چیزی باعث شده است تا پاریس به یکی از محبوب‌ترین شهرهای توریستی جهان تبدیل شود. شاید مهم‌ترین عامل جذب گردشگران جاهای دیدنی پاریس و معماری با شکوه و آثار باستانی آن باشد که به بهترین نحو حفظ شده‌اند. بسیاری از ایرانیان هم جذب این همه زیبایی می‌شوند و پاریس را در راس برنامه‌های سفر خود قرار می‌دهند.

از دیگر دلایلی که باعث جذب گردشگران به این شهر می‌شوند چشم‌اندازهای بی نظیر، امکانات خرید، غذاهای خوشمزه و رستوران‌های جهانی و فراوان این شهر است. فرانسه مهد هنر و فرهنگ است و بسیاری از هنرمندان این شهر را به عنوان مقصد اول برای سفر انتخاب می‌کنند. از طرف دیگر فرانسه یکی از کشورهای توسعه یافته جهان در زمینه اقتصاد، سیاست، تحصیل، تفریحات، فرهنگ، هنر، مد و علم است و همه این‌ها بهانه خوبی برای سفر به این شهر را فراهم می‌کنند.

فرانسه از محبوب ترین مقاصد خارجی سفر برای ایرانیان

بلگراد | صربستان

اما در رده چهارم این لیست شهر بلگراد جای دارد. دلیل اصلی علاقه گردشگران به این شهر شب زنده داری‌های بلگراد است. عاشقان شب نشینی در سراسر رود دانوب جمع می‌شوند. خیابان‌های دانوب در تمام طول شب شلوغ هستند و گردشگران هر وقت که بخواهند می‌توانند در کمال امنیت در خیابان‌های آن قدم بزنند. دلیل دیگر وجود غذاهای عجیب این شهر است. غذاهای صربستان معمولا از ترکیب چندین نوع غذا درست می‌شود و به همین دلیل طعم عجیبی دارند.

البته ماده اصلی تشکیل دهنده غذاهای بلگراد بر پایه گوشت است و به همین دلیل ایرانی‌ها علاقه زیادی به غذاهای این سرزمین دارند. از دلایل دیگر سفر ایرانیان با خرید بلیط هواپیما بلگراد به این شهر، سالن‌های معروف سلامت بلگراد، مهمان‌نوازی مردم این شهر، آثار باستانی و جشنواره‌های گوناگونی است که در آن برگزار می‌شود. تمامی این دلایل این شهر را به قطب گردشگری اروپای شرقی تبدیل کرده است.

بلگراد | صربستان

آمستردام در هلند | از جذاب‌ترین شهرهای توریستی محبوب در دنیا

آمستردام نیز یکی دیگر از محبوب‌ترین شهرهای توریستی جهان در میان ایرانیان است. شهر آمستردام شهر آسیاب‌های بادی، گل‌های لاله و کانال‌های آب است. مهمترین دلایل سفر به آمستردام وجود رودخانه‌ها و پارک‌های زیبای این شهر است.

گردشگران می‌توانند با دوچرخه هایی که تعدادشان دو برابر جمعیت این شهر است تمام آمستردام را بگردند. از طرف دیگر بناهای تاریخی و طبیعت بکر آمستردام نظر بسیاری از گردشگران را به سمت خود جذب می‌کند. همچنین، تماشای آثار برجسته نقاشان و هنرمندان دلیل خوب دیگری برای بازدید از این شهر زیبا است. به همین دلیل است که گردشگران بسیاری با خرید بلیط هواپیما آمستردام به این شهر سفر می‌کنند.

آمستردام در هلند

 رم در ایتالیا | از محبوب‌ترین مقاصد توریستی برای سفر

رم این روزها به یکی از مهم‌ترین مقاصد گردشگری و محبوب‌ترین شهرهای توریستی جهان تبدیل شده است. تاریخ رم و آثار به جا مانده از امپراطوران و هنرمندان رم بیش از هر چیزی گردشگران را جذب خود می‌کند. آثار و معماری منحصر به فرد باقی‌مانده از این دوران را می‌توانید در کلیساهای شهر واتیکان پیدا کنید.

گنیجینه‌های باستان شناسی و هنری بیشمار رم، سنت‌های منحصر به فرد این شهر و عکس‌های پانورامایی که می‌توانید از زیبایی‌های باشکوه رم بگیرید همه دلایل خوبی برای خرید بلیط هواپیما رم و سفر به این شهر هستند. رم بعد از لندن و پاریس سومین شهر پربازدید اروپا است.

 رم در ایتالیا | از محبوب‌ترین مقاصد توریستی برای سفر

میلان | از مقاصد برتر گردشگری

میلان در ایتالیا هم یکی دیگر از محبوب‌ترین شهرهای توریستی جهان است که هر ساله تعداد زیادی توریست خارجی و ایرانی را به سمت خود جذب می‌کند. میلان در سال ۲۰۱۷ با ۸٫۸ میلیون نفر گردشگر، یکی از پربازدیدترین شهرهای توریستی اتحادیه اروپا شناخته شد. بسیاری از گردشگران با هدف تجارت به میلان سفر می‌کنند. اما بیشتر گردشگران میلان را به خاطر جاذبه‌های گردشگری و تفریحی بیشماری که دارد انتخاب می‌کنند.

گردشگرانی که به میلان سفر می‌کنند معتقدند که این شهر با سرگرمی‌های خوبی که برای آن‌ها فراهم می‌کند، فراغت‌های فرهنگی مثل خرید، آشپزی، موسیقی، سرگرمی‌های شبانه و تفریحاتی که در بالاترین سطح ممکن سازماندهی شده‌اند باعث جذب گردشگران می‌شود.

میلان | از مقاصد برتر گردشگری

بارسلون در اسپانیا | از  پرطرفدارترین مقاصد توریستی دنیا

در ۲۰ سال اخیر تعداد گردشگرانی که به بارسلون اسپانیا سفر می‌کنند سه برابر شده است و همین بارسلون را به یکی از محبوب‌ترین شهرهای توریستی جهان تبدیل کرده است. جالب است بدانید در لیست بلندبالای پربازدیدترین شهرهای جهان، بارسلون جزو برترین‌ها است.

این شهر ساحلی با فرهنگ بی‌پایانی که دارد، معماری افسانه‌ای و غذاهایی که در سطح جهانی شهرت دارند یکی از توریستی‌ترین شهرهای جهان است.

بارسلون هم مقصد گردشگران خارجی و هم مقصدی مناسب برای گردشگران ایرانی است. به طوری‌که سالیانه ۷ الی ۸ میلیون نفر توریست از آن دیدن می‌کنند. از دیدگاه بسیاری از گردشگران بارسلون آنقدر شهر کاملی است که فقط ۱٫۶ میلیون نفر در دنیا شانس زندگی در آن را پیدا کرده‌اند و دیگر مردم جهان فقط این فرصت را دارند تا این شهر را برای گذراندن تعطیلات انتخاب کنند.

بارسلون که به زیبایی شهره است در قرون وسطی محل زندگی بسیاری از موسیقی‌دانان و نقاشان بوده است. به همین دلیل می‌توانید ردی از هنر را در هر گوشه از این شهر پیدا کنید.

بارسلون در اسپانیا

پراگ در جمهوری چک | از بهترین شهرهای دنیا برای توریست‌ها

یکی از بهترین شهرهای جهان برای سفر پراک است که در جمهوری چک قرار دارد. پراگ علاوه بر اینکه در لیست پرطرفدارترین مقاصد توریستی جهان قرار دارد، پایتخت جمهوری چک نیز به شمار می آید. در این شهر بزرگ و زیبا جاذبه‌های دیدنی متنوعی شما را غافلگیر می‌کند. معماری این شهر نشان دهنده سلیقه اروپاییان است. این شهر از نظر زیبایی با پاریس رقابت می‌کند پس خیالتان از انتخاب این شهر راحت باشد. وقتی در این شهر قدم می زنید می توانید قدم زدن در لوکیشن فیلم‌های دهه ۶۰-۷۰ اروپایی را تجسم کنید. در سفر به این شهر حتما عکس‌های زیادی برای شما به یادگار خواهد ماند.

پراگ

بانکوک در تایلند | تجربه سفر به یکی از بهترین مقاصد گردشگری جهان

از دیگر محبوب‌ترین مقاصد توریستی جهان بانکوک، پایتخت تابلند است. در این شهر از تفریحات و سرگرمی های متنوع تا امتحان کردن غذاهای جدید آسیای شرق شما را شگفت زده می کند. برای انتخاب این شهر به عنوان مقصد سفر خود درنگ نکنید. در این شهر با هر بودجه ای می توانید سفری جذاب تجربه کنید. بانکوک به دلیل وجود مراکز خرید خیابانی ارزان و نیز غذاخوری های اقتصادی به یکی از محبوب‌ترین مقاصد تعطیلات گردشگران از نظر هزینه تبدیل شده است.

سن پترزبورگ در روسیه | تجربه یکی از بهترین شهرهای گردشگری جهان برای تعطیلات

در سفر به روسیه با دیدن شهر سن پترزبورگ به عظمت امپراتوری روسیه پی خواهید بود. شهری زیبا و پر از رنگ های جذاب و معماری حیرت انگیزی که به دستور پتر کبیر از تزارهای معروف روسیه ساخته شده است.  اگر فصل تابستان به این شهر دیدنی سفر می‌کنید، حتما خود را به جشنواره شب‌های روشن برسانید.

سن پترزبورگ

محبوب‌ترین شهرهای توریستی جهان در سال ۲۰۲۴

هر یک از محبوب‌ترین شهرهای توریستی جهان، با ویژگی‌های منحصر به فرد و جاذبه‌های خود، به تجربه‌های متفاوتی برای گردشگران ارائه می‌دهند. از زیبایی‌های تاریخی پاریس و فرهنگی کیوتو تا هیجان نیویورک و آرامش سیدنی، این شهرها با ترکیب خاصی از جاذبه‌ها و امکانات، مقاصدی جذاب برای سفرهای جهانی هستند. در نظر داشته باشید که سفر به مجبوب‌ترین شهرهای توریستی جهان تجربه‌ای است که شاید کمتر کسی بتواند در طول زندگی خود آن را تجربه کند.

در این مطلب سعی کردیم تا با معرفی بهترین مقاصد گردشگری جهان برای سفر شما را برای برنامه‌ریزی سفر به این مقاصد آشنا کنیم. علاوه بر این شما می‌توانید برخی از این مقاصد را به صورت زمینی از ایران تجربه کنید، اما برخی موارد مانند پاریس که از شهرهای محبوب برای سفر است می‌تواند تجربه ای پرهزینه و البته خاص‌تر باشد. با شناخت محبوب‌ترین شهرهای توریستی جهان می‌توانید از هم اکنون لیستی از جاذبه‌های گردشگری برتر در شهرهای توریستی را برای خود آماده کرده و با رزرو آنلاین تور به این شهرها سفر کنید.

سوالات متداول درباره محبوب‌ترین شهرهای توریستی جهان

بهترین زمان برای سفر به محبوب‌ترین شهرهای توریستی جهان چه زمانی است؟

بهترین زمان برای سفر به هر شهر به شرایط آب و هوایی و فصل‌های گردشگری آن بستگی دارد. معمولا بهار و پاییز، زمان‌های مناسب‌تری برای سفر به این مقاصد هستند.

آیا برای سفر به این شهرها نیاز به ویزا است؟

بله، بسته به ملیت و مقصد، ممکن است شهروندان ایرانی برای سفر به این شهرهای توریستی معروف و محبوب جهان نیاز به ویزا داشته باشند.

هزینه‌های سفر به جاذبه‌های گردشگری معروف جهان چقدر است؟

هزینه‌های سفر به شهرهای پرطرفدار برای توریست‌ها بسته به مقصد و سبک سفر متفاوت است. شهرهایی مانند نیویورک و پاریس پرهزینه تر در حالی که برخی شهرهای دیگر مانند استانبول به مراتب ارزانتر است.

آیا در این شهرها امکاناتی برای گردشگران وجود دارد؟

بله، شهرهای توریستی معروف امکانات و خدمات گسترده‌ای برای رفاه گردشگران در نظر می‌گیرند.

آیا نیاز به یادگیری زبان محلی برای سفر به این شهرها ضروری است؟

در بسیاری از مقاصد توریستی، انگلیسی به عنوان زبان بین‌المللی استفاده می‌شود با این اوصاف می‌توان گفت نیازی به یادگیری زبان محلی ندارید. با این حال، یادگیری چند عبارت ساده به زبان محلی می‌تواند برای شما مفید باشد.

نظرات

لطفا نظر خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید