مارماریس، بهشتی در سواحل مدیترانه، یکی از زیباترین و محبوب‌ترین مقاصد گردشگری در ترکیه است که با مناظر خیره‌کننده، سواحل بکر و تاریخ غنی‌اش دل هر مسافری را می‌برد. آیا تا به حال به این فکر کرده‌اید که تعطیلاتی رویایی را در میان طبیعت زیبا و آب‌های زلال مدیترانه تجربه کنید؟ با ما در این مطلب از مجله گردشگری فلای‌تودی همراه باشید تا با جاهای دیدنی مارماریس ترکیه آشنا شوید و از سواحل شگفت‌انگیز تا آثار تاریخی آن لذت ببرید. در این مطلب، تمامی دیدنی‌های مارماریس را که شما را به دنیایی از آرامش و هیجان می‌برند، کشف خواهید کرد.

آشنایی با جاذبه‌های گردشگری مارماریس ترکیه

شهر بندری مارماریس یکی از محبوب‌ترین مقاصد گردشگری کشور ترکیه است که در سواحل رویایی مدیترانه واقع شده است. از لحاظ موقعیت مکانی این شهر در منطقه‌ای کوهستانی در استان موغلا قرار گرفته که ازشرق با شبه جزیره داتچا، از غرب با دریاچه کوی جییز، از سمت جنوب با دریای نیلگون مدیترانه و از شمال توسط خلیج گکوا محصور شده است.

این شهر دارای قدمت بسیار طولانی است و بنای اولیه آن به قرن ششم قبل از میلاد مسیح برمی‌گردد از این رو تاریخی غنی دارد. مارماریس شاید به اندازه‌ی استانبول و آنتالیا معروف نباشد اما به دلیل طبیعت منحصر به فرد و سواحل فوق‌العاده‌اش، زندگی پر جنب و جوش شبانه، امکانات مناسب برای تفریحات آبی همچن قایق‌رانی، کشتی‌های تفریحی و انواع تورهای ورزشی آبی و… سالانه میزبان گردشگران فراوانی از سراسر جهان است که با خرید بلیط هواپیما مارماریس ترکیه به این شهر سفر می‌کنند.

سواحل مارماریس

مارماریس در مرحله اول به خاطر سواحل شنی و آب‌های نیلگونش با منظره زیبای کوه‌های سبز پوش معروف و دلیل عمده محبوبیتش بین گردشگران هم همین زیبایی محسورکننده سواحل و تفریحات دریایی آن است. خط ساحلی مارماریس در واقع از مرکز شهر مارماریس شروع شده و تا منطقه ایجملر ادامه دارد، همین موضوع آن را به یکی از پرطرفدارترین جاهای دیدنی مارماریس تبدیل کرده است. سواحل تورنس، ایجملر، کلئوپاترا، اوزونیالی، سیتلر، تورنس و ساحل فولک مارماریس از بهترین سواحل مارماریس هستند. این سواحل به همراه آب‌های شفافش مکانی عالی برای تفریحات آبی همچون غواصی، موج سواری و اسکی روی آب است. 

ساحل لاک پشت ها هم یکی از سواحل زیبایی است که نمونه آن را کمتر جایی می‌توانید، مشاهده کنید. ساحل کیزکومو در اورهانیه که در فاصله ۲۷ کیلومتری مارماریس است می‌تواند یکی از گزینه‌های جذاب دیگر در سفر به این شهر باشد. 

سواحل زیبا از جاهای دیدنی مارماریس

مارماریس مارینا

در میان تمام شهرهای ترکیه که دارای ساحل هستند، مارماریس بهترین سواحل را به خود اختصاص داده است. مارینا مارماریس یکی از بهترین تفرجگاه‌هاو جاهای دیدنی مارماریس است که در آن از رستوران‌های لوکس تا مرکز خرید و استخر را می‌توانید در آن ببینید. این منطقه ساحلی یکی از گزینه‌های عالی برای تفریحات شبانه گردشگران است. این شهر ۲۴ ساعته پویا و پرهیاهو بوده و اگر اهل شبگردی باشید حتما از تفریح و گشت و گذار در آن لذت می‌برید.

مارماریس مارینا

قلعه و موزه مارماریس

تنها بنای عظیم و تاریخی شهر مارماریس قلعه‌ای است که در تپه‌های پشت مارماریس مارینا در منطقه شهر قدیمی مارماریس قرار گرفته است. این قلعه توسط یونانیان باستان ساخته شده و در دوران اسکندر مقدونی تعمیر و بازسازی شده است. این بنای باشکوه در دهه‌ی ۱۹۸۰-۱۹۹۰ مورد مرمت و بازسازی مجدد قرار گرفته و بعد از آن در سال ۱۹۹۱ تحت عنوان موزه باستان شناسی مارماریس درهای خود را بر روی گردشگران گشوده است. شاهکار معماری این بنا چشم هر بیننده‌ای را به خود خیره می‌کند.

موزه باستان شناسی این مجموعه هم از جاهای دیدنی مارماریس برای دوستداران تاریخ است. این موزه دارای سالن‌های باستان شناسی، مردم‌نگاری و گالری‌های هنری است و در آن آثار تاریخی و یادگارهایی از دوره امپراطوری عثمانی به چشم می‌خورد. بازدید از این قلعه و موزه حداقل ۲ الی ۳ ساعت زمان می‌برد.

قلعه و موزه مارماریس

آدرس: Tepe, 30. Sokak No:54, 48700 Marmaris/Muğla, Turkey

Map

آبشار تارگوت

این آبشار که در ۳۵ کیلومتری مارماریس واقع شده یکی از دیدنی های مارماریس ترکیه محسوب می‌شود. این آبشار زیبا از سال ۲۰۱۱ به عنوان یکی از میراث ملی ترکیه شناخته می‌شود. جالب است بدانید آبشار در روستایی به همین نام یعنی «تارگوت» و در منطقه تاریخی هیگاسوس قرار گرفته و طبیعت بکر و جذاب باعث محبوبیت آن شده است. اگر دوست دارید از این آبشار دیدن کنید، فصل تابستان بهترین زمان برای سفر به این روستا و لذت از خنکای هوا در جوار آبشار تارگوت مارماریس است.

روستای بییر

از دیگر جاذبه های مارماریس که می‌توانید از آن بازدید کنید، روستای بییر است که در ۲۴ کیلومتری جنوب غربی مارماریس قرار دارد. این روستا که در بقایای شهر تاریخی سیرنا بنا شده یک درخت ۲۳۰۰ در دل خود دارد که به آن درخت هواپیما می‌گویند. آنچه در این روستا توجه گردشگران را به خود جلب می‌کند، حال و هوای سنتی آن است.

مقبره های صخره ای ساریان | Carian Rock Tombs

یکی دیگر از جاهای دیدنی مارماریس که چشم هر بیننده‌ای را به خود خیره می‌کند مجموعه آرامگاه صخره‌ای ساریان است. به دلیل حفاظت از این سازه‌ی کم‌نظیر، امکان بازدید از فاصله نزدیک وجو ندارد و گردشگران به وسیله گشت دریایی در این منطقه، از درون قایق‌هایشان به تماشای این کنده‌کاری‌های ظریف و زیبا مشغول می‌شوند.

مقبره های صخره ای ساریان

کوه های مارماریس

اگر اهل طبیعت‌گردی هستید کوه‌های سرسبز مارماریس یکی از بهترین گزینه‌ها برای گذراندن اوقات فراغت شما خواهد بود. مارماریس از طرفی با دریا و از طرف دیگر با کوه‌های پوشیده از درختان انبوه احاطه شده است  و دوست‌داران طبیعت می‌توانند به پیاده‌روی در این جنگل‌ها بپردازند و از طبیعت بکر و رودخانه و آبشار‌های مسیر لذت ببرند.

اگر طرفدار پیاده‌روی نیستید اما همچنان علاقه‌مندید که طبیعت بکرش را ببینید می‌توانید به تورهای طبیعت‌گردی پیوسته و به وسیله جیپ‌ به گشت در کوهستان‌های اطراف بپردازید و از حیات‌وحش بی‌نظیرش لذت ببرید. اگر به دنبال جاذبه های طبیعی مارماریس این کوه‌ها گزینه مناسبی برای طبیعت گردی محسوب می‌شود. 

کوه های مارماریس

فواره‌ های رقصان

این فواره‌های جذاب در میدان جوانان مارماریس قرار دارد و نمایشی ۳۰ دقیقه‌ای از رقص نور و آب را برای بازدیدکنندگان اجرا می‌کند. این فواره ها شبها فعال می‌شوند و همراه با شادی و رقص نور است.  اگر به مارماریس رفتید از جاذبه های دیدنی جزیره مارماریس مانند این فواره‌ها در شب غافل نشوید.

فواره های رقصان مارماریس

بازار بزرگ مارماریس

اگر علاقه‌مند به ارتباط برقرار کردن با مردم بومی مارماریس و لمس فرهنگشان از نزدیک هستید حتما سری به بازار بزرگ بزنید. برای بازدید کامل این بازار باید یک روز کامل برای گشتن وقت بگذارید چرا که این مجموعه بزرگ بیش از هزار مغازه کوچک و بزرگ دارد و ساعت‌ها می‌تواند شما را سرگرم کند. این بازار مکان مناسبی برای خرید سوغاتی های ترکیه‌ به خصوص لباس و پوشاک با قیمت مناسب و از جذاب‌ترین جاهای دیدنی مارماریس است.

بازار بزرگ مارماریس

آدرس: Tepe, 38. Sk., 48700 Marmaris/Muğla, Turkey

Map

جزیره کلئوپاترا

یکی از خاص‌ترین جاهای دیدنی مارماریس این جزیره است. جزیره کلئوپاترا که با نام جزیره سدیر نیز شناخته می‌شود، جزیره‌ای کوچک در فاصله ۱۸ کلیومتری شمال مارماریس در دریای اژه است. این جزیره سرتاسر با شن‌های سفید نرم پوشیده شده است و وجود همین شن‌های کمیاب باعث محبوبیت این جزیره بین گردشگران شده است. قدم زدن بر روی شن‌های نرم این ساحل و یا بازدید از صخره‌های ساحلی و دیدن درختان آناناس لذتی وصف نشدنی به همراه دارد و تا هنگامی که از این جزیره دیدن نکنید، آن را درک نخواهید کرد.

جزیره کلئوپاترا

Map

پارک آبی آکوا دریم

مارماریس دو پارک آبی معروف دارد که از محبوب‌ترین جاذبه‌های مارماریس نزد توریست‌ها است. پارک آبی AquaDream که در بالای تپه‌ای مشرف به شهر قرار گرفته است، بزرگ‌ترین پارک آبی مارماریس و یکی از بهترین پارک‌های آبی ترکیه محسوب می‌شود و در این مجموعه علاقه‌مندان با طیف متنوعی از بهترین تفریحات هیجانی آبی روبه‌رو هستند. به دلیل موقعیت مکانی این پارک بر روی تپه، بازدیدکنندگان حین تفریح در این مجموعه فرصت لذت بردن از منظره‌ تماشایی شهر و طبیعت چشم‌نواز اطراف را دارند.

پارک آبی آکوا دریم

آدرس: Şirinyer Mahallesi, Fatih Sultan Mehmet Cd., 48706 Marmaris/Muğla, Turkey

Map

پارک آبی آتلانتیس مارماریس

یکی از پارک‌های آبی جذاب و پرهیجان مارماریس، پارک آبی آتلانتیس است که در سال ۱۹۹۷ تاسیس شد. از مهمترین مزایای این پارک آبی نامحدود بودن زمان حضور است. شما با خرید بلیط پارک تا هر زمان که بخواهید می‌توانید تفریح کنید.  این پارک ۸ سرسره بزرگ به نام های سرسره چاله فضایی، رودخانه وحشی، سیاه چاله، سرسره دوقلوی رنگین کمانی، کامیکازه، اسپلش، سقوط آزاد و سوپر سرسره است. زمین بازی پارک آبی آتلانتیس هم یکی از دیگر از جذابیت‌های آن محسوب می‌شود.  از دیگر تفریحات این پارک آبی می‌توان به زمین گلف، بولینگ و ساحل اختصاصی اشاره کرد.

پارک آبی آتلانتیس از جاهای دیدنی مارماریس

آدرس: Siteler, Uzunyalı Cad No:209, 48700 Marmaris/Muğla, Türkiye

آدرس پارک آبی آتلانتیس مارماریس روی نقشه گوگل

مارماریس، کشف بهشت مدیترانه‌ای ترکیه

مارماریس با ترکیب بی‌نظیری از طبیعت، تاریخ و فرهنگ، مقصدی فوق‌العاده برای هر نوع سلیقه‌ای است. از سواحل طلایی و آب‌های زلال تا جاذبه‌های تاریخی و تفریحات هیجان‌انگیز، جاهای دیدنی مارماریس تجربه‌ای فراموش‌نشدنی برای هر مسافری رقم می‌زند. با توجه به تنوع دیدنی‌های مارماریس، این شهر به یکی از محبوب‌ترین مقاصد گردشگری در ترکیه تبدیل شده است. اگر به دنبال سفری لذت‌بخش و خاطره‌انگیز هستید، مارماریس قطعا یکی از بهترین انتخاب‌های شما خواهد بود.

سوالات متداول درباره جاهای دیدنی و تفریحی مارماریس ترکیه

مارماریس کجاست؟

مارماریس شهری بندری در سواحل مدیترانه و بخش جنوب غربی ترکیه است که در استان موغله قرار دارد.  

معروف ترین جاهای دیدنی مارماریس کدام اند؟

قلعه مارماریس، جزیره کلئوپاترا، پارک آبی آتلانتیس، بندر و بازار بزرگ مارماریس از مهمترین جاهای دیدنی این شهر ترکیه است.

مارماریس چند پارک آبی دارد؟

۲ پارک آبی معروف به نام های آکوادریم و آتلانتیس دارد.

نظرات

لطفا نظر خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید