شیراز، شهر شعر و بهار نارنج، فقط به خاطر جاذبه‌های تاریخی و طبیعی‌اش معروف نیست، بلکه بهشتی برای خریداران نیز محسوب می‌شود. این شهر زیبا، میزبان طیف وسیعی از مراکز خرید مدرن و سنتی است که برای هر سلیقه و بودجه‌ای، چیزی برای ارائه دارد. در این مطلب از مجله گردشگری فلای‌تودی به معرفی تعدادی از بهترین مراکز خرید شیراز می‌پردازیم تا در سفرتان به این شهر، بتوانید بهترین تجربه خرید را داشته باشید.

معروف ترین پاساژها و مراکز خرید شیراز

پیش از آنکه بخواهید در شیراز بازارگردی را شروع کنید، اول به سراغ قدیمی‌ترها بروید. از بازار وکیل تا بازار مسگرها و سرای مشیر در این لیست قرار دارد. پس ابتدا به سراغ بهترین مراکز خرید شیراز که از نظر قدمت با سابقه‌تر است، می‌رویم. شما می‌توانید ضمن بازدید از جاهای دیدنی شیراز، از این بازارها نیز دیدن کنید.

بازار وکیل | معروف‌ترین بازار شیراز

در لیست معروف‌ترین مراکز تجاری و خرید شیراز، بازار وکیل اولین گزینه‌ای است که باید بشناسید. این بازار قدیمی که به جا مانده از دوران حاکمیت کریم خان زند است، در قلب شیراز قرار دارد. این بازار به جز مغازه‌ها و فروشگاه‌های مختلف بخش‌های دیگری مانند حمام، مسجد و آب انبار را شامل می شود. بازار وکیل از همان زمان تاسیس این بازار همواره پررونق و پرطرفدار بوده است.

شما می توانید علاوه بر خرید سوغات یا هر کالای دیگری از دیدن معماری زیبای آن لذت ببرید. بازار وکیل را می توان مرکز خرید فرش شیراز دانست. اگرچه علاوه بر فرش شما می توانید از این بازار انواع گلیم و گبه، پارچه، محصولات عطاری، انواع نان برنجی فسا، کلوچه، مسقطی و… خریداری کنید.

بازار وکیل از بهترین مراکز خرید شیراز

ساعت کاری: ۷:۱۵ تا ۲۲:۱۵

آدرس: شیراز: خیابان زند، ضلع شرقی میدان شهرداری

سرای مشیر | سرای قدیمی گلشن

جنوب بازار وکیل به جایی به نام سرای گلشن یا سرای مشیر می‌رسید. سرای مشیر به جا مانده از دوران قاجار است که در فضای مجزا از بازار وکیل قرار دارد. ورودی زیبای این سرای تاریخی پر است از کاشی کاری‌ها و کتبیه‌های تاریخی. حوض هشت ضلعی بزرگی که در محوطه بنا واقع شده در کنار حجره‌هایی که اطراف آن واقع شده چشم هر بیننده‌ای را به خود جلب می‌کند. پس از گشت و گذار در بازار وکیل می‌توانید دقایقی زیر سایه درختان نارنج محوطه سرای مشیر بگذرانید. شما می‌توانید انواع صنایع دستی و سنتی و همچنین سوغات شیراز را از مغازه‌های سرای مشیر بخرید. 

سرای مشیر

ساعت کاری: ۹ تا ۲۱

آدرس: شیراز، تقاطع خیابان لطفعلی خان زند و طالقانی، به سمت بازار وکیل شیراز

بازار حاجی | بازار هزارساله شیراز

یکی از قدیمی‌ترین بازارهای شیراز که می‌توانید بوی تاریخ و تمدن را در آن استشمام کنید، بازار حاجی است. در تحقیقات باستان شناسی قدمت بازار حاجی را متعلق به ۱۰۰۰ سال قبل می‌دانند. این ادعا را می‌توانید در ساختار و معماری این بازار زیبا مشاهده کنید. بازار حاجی بورس لوازم سنتی از ترمه و پارچه‌های رنگارنگ تا انواع لباس‌های محلی را می‌توانید مشاهده کنید.

بازار حاجی شیراز

ساعت کاری: ۹ تا ۲۱

آدرس: شیراز، خیابان لطفعلی خان زند، بعد از سه راه طالقانی

بازار مسگرها | میراث باقی مانده از بازار قیصریه

همانطور که از نام این بازار قدیمی بر می‌آید، صنف مسگرهای شیراز در این بازار مستقر هستند. از همان بدو ورود می‌توانید صدای بلند ساخت و طراحی ظروف مسی را بشنوید. این بازار در واقع بخشی از بازار قدیم قیصریه است که سالها قبل براساس زلزله خراب شد. اگر ظروف مسی را دوست دارید می‌توانید انواع آن را در این بازار پیدا کنید.

بازار مسگرها شیراز

ساعت کاری:  ۸ تا ۲۰

آدرس: شیراز، محله درب شاهزاده

بهترین مراکز خرید شیراز

سفر به شیراز تنها محدود به دیدن حافظیه و سعدیه و آثار تاریخی و باستانی نیست. شما در سفر به شیراز می‌توانید بهترین مراکز خرید و تجاری را هم ببینید. با تهیه لیستی از این مراکز و مجتمع‌های تجاری، در نهایت بهترین مرکز خرید شیراز را انتخاب و با گشت و گذاری چند ساعته سوغات یا هر آنچه نیاز دارید را خریداری کنید.

بهترین مراکز خرید شیراز

مرکز خرید سلطانیه | جایی دنج و لوکس

در میان لاکچری‌ترین مراکز خرید شیراز نام این مرکز خرید اولین گزینه است. این مرکز خرید چندان پرتردد نیست پس می‌توانید برای ساعاتی در میان فروشگاه‌های آن بچرخید و از دیدن اجناس مختلف لذت ببرید. در این مرکز خرید کافه و رستوران هم وجود دارد که می‌توانید پس از گشت و گذار، غذا و نوشیدنی سفارش دهید و استراحت کنید.

مرکز خرید سلطانیه شیراز

ساعت کاری:  تا ۲۲:۰۰ 

آدرس: شیراز، میدان مطهری، ابتدای قدوسی شرقی

مرکز خرید شیراز مال | از مراکز خرید جدید شیراز

شیرازمال، نگینی درخشان در میان مراکز خرید شیراز، با معماری مدرن و امکانات رفاهی کامل، مقصدی ایده‌آل برای آن دسته از افرادی است که به دنبال تجربه‌ای متفاوت از خرید هستند. در این مجموعه عظیم، برندهای معتبر و شناخته‌شده جهانی در کنار برندهای داخلی باکیفیت گرد هم آمده‌اند و طیف وسیعی از محصولات را در دسته‌بندی‌های مختلف به مشتریان ارائه می‌کنند.

تنوع بی‌نظیر محصولات در شیرازمال، پاسخگوی هر سلیقه و نیازی است. از پوشاک و کیف و کفش گرفته تا ساعت و جواهرات و لوازم دکوراتیو و لوازم آرایشی، در این مرکز خرید می‌توان بهترین و جدیدترین محصولات را با کیفیت بالا و قیمت مناسب پیدا کرد.

علاوه بر تنوع محصولات، شیرازمال از نظر امکانات رفاهی نیز در سطحی عالی قرار دارد. فضای باز و دلنشین، رستوران‌ها و کافی‌شاپ‌های متعدد، سالن‌های سینمایی مدرن، شهربازی سرپوشیده برای کودکان، هایپر مارکت و پارکینگ اختصاصی از جمله امکانات این مرکز خرید هستند که آن را به مکانی ایده‌آل برای گذراندن اوقات فراغت و خرید خانوادگی تبدیل کرده‌اند.

شیراز مال

ساعت کاری: ۱۰ تا ۲۳

آدرس:  بلوار ستارخان، نبش ستارخان ۲۲

مرکز خرید خلیج فارس شیراز | بزرگترین مرکز خرید

در لیست بزرگترین پاساژها و مراکز خرید شیراز قطعا مرکز خرید خلیج فارس رتبه نخست را به خود اختصاص می‌دهد. این مجموعه با داشتن ۱۵ ورودی و ۱۰ خروجی و نیز ۶ طبقه بنا در دسته بهترین مراکز تفریحی گردشگری شیراز نیز قرار می‌گیرد. در این مرکز خرید بزرگ بیش از ۲۵۰۰ فروشگاه وجود دارد. پس شما می‌توانید تنوع بی‌نظیری از کالا را در آن ببینید.

مرکز خرید خلیج فارس شیراز

پیش از هر چیزی باید بدانید که مرکز خرید خلیج فارس جزو مکان‌های لوکس است، پس انتظار قیمت‌های ارزان نداشته باشید. از لوازم خانگی، لوازم برقی، لوازم آرایشی، انواع اغذیه فروشی‌ها، برندهای معروف پوشاک و… در مرکز خرید خلیج فارس یافت می‌شود. علاوه بر فروشگاه‌های مختلف، در این مجتمع تجاری بزرگ رستوران، هایپرمارکت، شهربازی، مجموعه سینمایی و… نیز وجود دارد. علاوه بر این بازدیدکنندگان می‌توانند از امکانات مختلف مرکز خرید خلیج فارس مانند سالن بیلیارد، بولینگ، تاکسی سرویس، بانک، خشکشویی، کارواش و… استفاده کنند.

ساعت کاری: ۱۰ تا ۲۳

آدرس: محور شمالی جاده شیراز به سپیدان، اتوبان دکتر حسابی ابتدای ورودی شهر جدید صدرا

مرکز تجاری ستاره فارس | یک مجتمع تجاری متنوع

مرکز تجاری ستاره فارس یکی از بهترین مراکز خرید شیراز است، که بین مسافران و شهروندان شیرازی طرفداران زیادی دارد. این ساختمان ۹ طبقه به دلیل داشتن ۳ طبقه پارکینگ امکان تردد و دسترسی را برای بازدیدکنندگان افزایش داده است. ۴۰۰ فروشگاه از انواع پوشاک، کیف و کفش، طلا و… در این مرکز تجاری دلیلی که آن را به بزرگترین مراکز خرید شیراز تبدیل کرده است. علاوه بر این رستوران و کافه‌های با کیفیت آن مشتریان زیادی را به خود جذب می‌کند. شما می‌توانید انواع غذاهای بین‌المللی از چینی، هندی و مکزیکی را در رستوران‌های مرکز تجاری ستاره فارس امتحان کنید.

مرکز خرید ستاره فارس

ساعت کاری: ۱۰ تا ۲۳

آدرس: شیراز، خیابان عفیف آباد

مرکز خرید حافظ شیراز | مجتمعی نقلی اما لوکس

روبروی مرکز خرید ستاره، می‌توانید سری هم به مرکز خرید حافظ بزنید. نگران نباشید، زمان زیادی برای گردش در این محیط نیاز ندارید. مرکز خرید حافظ مساحت زیادی ندارد و می‌توانید راحت در آن گشتی بزنید و اگر کالایی نگاه شما را جلب کرد، خریداری کنید. این مرکز خرید در دسته مراکز خرید اقتصادی و مناسب به شمار می‌آید.

مرکز خرید حافظ شیراز

ساعت کاری:  تا ۲۳:۳۰ 

آدرس: شیراز، خیابان عفیف آباد

مرکز خرید الهیه شیراز | تفریح در یک مرکز خرید جدید

یکی از مراکز خرید کوچکی که می‌توانید در شیراز بگردید، مرکز خرید الهیه است که پر از مغازه‌های پوشاک از محصولات با کیفیت است و گشتن در میان این فروشگاه‌های لوکس خالی از لطف نیست. اگرچه بیشتر فرودشگاه‌های این مرکز خرید را پوشاک تشکیل می‌دهند، فروشگاه‌های دیگری مانند طلا و جواهر، نقره و بدلیجات، عینک، ساعت و لوازم دکوری نیز در آن وجود دارد.

مرکز خرید الهیه شیراز

ساعت کاری: ۱۰ تا ۲۲

آدرس: شیراز، خیابان مطهری جنوبی (زرگری)

مجتمع تجاری هامون | بهترین پوشاک مردانه و زنان در یک فروشگاه

کسانی که اهل خرید هستند، می‌دانند که میان ده‌ها مرکز خرید در شیراز، نباید از این مجتمع تجاری غافل شوند. از فروش لوازم آرایش تا انواع اکسسوری و ساعت و زیور آلات را می‌توانید در این مجتمع تجاری مشاهده کنید. در این مرکز خرید رستوران و شهربازی هم وجود دارد تا در گردش به همراه خانواده از حضور در این مجتمع لذت ببرید.

مجتمع تجاری هامون شیراز

ساعت کاری:  ۱۰ صبح تا ۱۴ ظهر و ۱۷ عصر تا ۲۴ شب

آدرس: شیراز، بلوار ستارخان، از فلکه سنگی نرسیده به چهارراه عفیف آباد

مرکز خرید نگین شیراز | خرید سوغات از یک مرکز خرید اقتصادی

برای خرید بهترین پوشاک زنانه و مردانه آن هم با قیمت مناسب مرکز خرید نگین بهترین گزینه است. علاوه بر پوشاک در این پاساژ شما می‌توانید در میان مغازه‌های طلا و عطر فروشی‌ها گشتی بزنید و از تماشای تنوع محصولات آن لذت ببرید. در این مرکز خرید فود کورت و شهربازی هم وجود دارد. توجه داشته باشید که در این مرکز خرید، قیمت محصولات متوسط رو به بالا است.

مرکز خرید نگین شیراز

ساعت کاری: ۸:۳۰ تا ۲۴

آدرس: شیراز، معالی آباد، میدان احسان، بلوار پرستار، خیابان فرشته، روبروی بیمارستان بعثت

مرکز خرید آفتاب فارس | بهترین گزینه برای خرید سوغاتی

اگر به عنوان گردشگر به شیراز سفر می‌کنید، از گشت و گذار در مرکز خرید آفتاب غافل نشوید. این مجتمع تجاری در دسته مراکز خرید با قیمت نسبتا مناسب است پس می‌توانید برای خرید روی آن حساب کنید. فروشگاه‌های مرکز خرید آفتاب فارس علاوه بر مغازه‌های فروش پوشاک، لوازم آرایشی شامل ساعت و عینک و سایر اکسسوری‌های دیگر هم می‌شود. پس با خیال راحت از این مرکز دیدن کنید.

مرکز خرید آفتاب فارس

ساعت کاری: ۹:۳۰ تا ۲۳

آدرس: شیراز، معالی آباد، بلوار شریعتی، خیابان خلبانان، نبش رهبر ماه

مرکز خرید زیتون | بهترین گزینه برای پاساژگردی

اگر اهل پاساژگردی هستید، مرکز خرید زیتون را فراموش نکنید. این مرکز خرید مدرن دارای فروشگاه‌های متنوع، فودکورت، سینما سه بعدی و شهربازی است. از همین رو می‌توانید ساعات خوشی را در بازدید از این مرکز تجاری تجربه کنید. فراموش نکنید، مرکز خرید زیتون مرکز فروش لباس مجلسی و زیور آلات با قیمت مناسب است.

مرکز خرید زیتون

ساعت کاری: ۹:۳۰ تا ۲۳

آدرس: شیراز، چهارراه ۱۵ خرداد (پارامونت)

مراکز خرید ارزان در شیراز

برای بسیاری از کسانی که اهل خرید و بازار گردی هستند، پیدا کردن مراکز خرید با قیمت مناسب اولویت زیادی دارد. به ویژه اگر بخواهند سوغاتی خریداری کنند. در این بخش از مطلب مراکز خرید شیراز به معرفی مراکز ارزانی می‌پردازیم، که هم فال است و هم تماشا.

مرکز خرید سینا | خرید محصولات برند با قیمت ارزان

اگر به دنبال مراکز خرید ارزان در شیراز هستید، سینا اولین گزینه است. در این پاساژ دو و نیم طبقه اجناس و اقلام مختلف با کیفیت و قیمت مناسب از برندهای مختلف به فروش می‌رسد.

مرکز خرید سینا شیراز

ساعت کاری: ۱۰ تا ۲۲

آدرس: شیراز، خیابان مطهری شمالی، نرسیده به چهارراه زرگری

پاساژ شهر شب | ارزان خرید کنید

کمتر کسی است که به شیراز سفر کند و مرکز خرید شهر شب را نشناسند. یکی از مراکز خرید ارزان در شیراز که می‌توانید هر کالایی با کیفیت و قیمت مناسب خریداری کنید. در این مجتمع تجاری سالن سینما برای تماشای فیلم هم وجود دارد.

ساعت کاری:  ۹ تا ۲۲

آدرس: شیراز، بلوار کریم‌خان زند، کوچه ۳۹

مجتمع تجاری الماس | بورس لباس مجلسی شیراز

مرکز خرید ارزان دیگری که می‌توانید در شیراز از آن دیدن کنید، مجتمع تجاری الماس است. این مجتمع ۸ طبقه با معماری مدرن بورس پوشاک و لباس مجلسی است.

مجتمع الماس شیراز

ساعت کاری: ۱۰ تا ۲۳

آدرس: شیراز، چهارراه ملاصدرا، به طرف سه‌راه برق

شیراز؛ مقصدی برای خرید با هر سلیقه‌ای

شیراز با داشتن مراکز خرید متنوع و مدرن، بهشت خریداران است. از بازارهای سنتی و قدیمی گرفته تا مجتمع‌های تجاری لوکس و مدرن، در این شهر برای هر سلیقه و بودجه‌ای، می‌توان خریدی لذت‌بخش را تجربه کرد. علاوه بر تنوع در نوع مراکز خرید، شیراز به خاطر قیمت‌های مناسب و اجناس باکیفیت نیز مشهور است. بنابراین، اگر به دنبال خرید سوغاتی یا هر چیز دیگری هستید، حتما سری به مراکز خرید شیراز بزنید.

آیا تجربه بازارگردی در شیراز را داشته اید، تجربیات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

سوالات متداول درباره بهترین مراکز خرید شیراز

بهترین مراکز خرید شیراز کجاست؟

برای هر کسی بهترین مرکز خرید شیراز متفاوت است. بین بازارهای تاریخی بازار وکیل، سرای مشیر و بازار حاجی و در میان مراکز خرید مدرن، مرکز خرید سلطانیه، الماس، آفتاب، نگین شیراز و… بهترین ها محسوب می شوند.

معرفی مراکز خرید شیراز از نوع لوکس کدام است؟

مرکز خرید سلطانیه و شیراز مال لوکس ترین مراکز خرید شیراز محسوب می‌شوند.

ارزانترین مراکز خرید شیراز کدام است؟

مراکز خرید سینا، پاساژ شهر شب و مجتمع تجاری الماس جزو ارزان‌ترین مراکز خرید شیراز به شمار می‌آید.

قدیمی ترین مراکز خرید شیراز کجاست؟

بازار وکیل، سرای مشیر، بازار حاجی و بازار مسگرها از بازارهای قدیمی و پرطرفدار شیراز است.

نظرات

لطفا نظر خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید