سفر با قطار یکی از محبوب‌ترین روش‌های حمل‌ونقل در ایران است. این روش سفر مزایای بسیاری مانند قیمت مناسب، امنیت بالا و چشم‌اندازهای زیبا دارد. با وجود این مزایا، تقاضا برای بلیط قطار در برخی از ایام سال، به‌خصوص ایام تعطیلات، به شدت افزایش می‌یابد. در این شرایط، اطلاع از زمان پیش فروش بلیط قطار و رزرو به‌موقع بلیط می‌تواند راه حلی مناسب باشد. در این مطلب از مجله گردشگری فلای‌تودی هر آنچه لازم است درباره پیش فروش بلیط قطار بدانید را خواهیم گفت.

raja

پیش فروش بلیط قطار چیست؟

شرکت‌های ریلی ایران برای مدیریت تقاضا و ارائه خدمات بهتر به مسافران، اقدام به پیش فروش بلیط قطار در برخی از ایام سال می‌کنند. این تصمیمی است که شرکت راه آهن در بازه‌ای محدود برای مراجع فروش بلیط در نظر می‌گیرد. پیش‌فروش بلیط قطار معمولا ۳ تا ۷ روز آخر بازه زمانی پیش فروش ماه قبل، دقیقا پیش از ایام پرتقاضا، مانند نوروز، تابستان و اربعین، در یک ساعت و روز مشخص مشخص آغاز می‌شود.

زمان شروع پیش فروش بلیط قطار به صورت آنلاین: از ساعت ۸:۰۰

زمان شروع پیش فروش بلیط قطار به‌صورت تلفنی و حضوری: از ساعت ۱۴:۰۰

پیش فروش بلیط قطار

راهنمای خرید بلیط در زمان پیش فروش

اگر می‌خواهید در بازه زمانی پیش فروش بلیط قطار، اقدام به رزرو کنید، در نظر گرفتن نکات زیر به شما کمک می‌کند:

مقصد: اولین نکته‌ای که در زمان خرید بلیط قطار چه در ایام عادی و چه در زمان پیش فروش اهمیت دارد انتخاب مقصد است. شما باید از وجود ایستگاه قطار در مقصد و یا نزدیکی آن مطلع باشید.

تاریخ رفت و برگشت: نکته مهم دیگری که در زمان خرید بلیط قطار در بازه پیش فروش بلیط مهم است، مشخص بودن تاریخ رفت و برگشت است. اگرچه این امکان برای شما وجود دارد که بلیط یک طرفه خریداری کنید، اما اگر تاریخ برگشت شما مشخص است حتما بلیط برگشت را هم در زمان خرید انتخاب کنید. تا استرس برای تهیه بلیط در این زمان را نداشته باشید.

تعداد مسافران: در زمان خرید باید تعداد همسفران خود را مشخص کنید، چرا که در زمان محدود پیش فروش بلیط قطار اگر تعداد همسفران را به درستی مشخص نکنید، با مشکل مواجه خواهید شد.

راهنمای خرید بلیط در زمان پیش فروش

مزایای پیش فروش بلیط قطار

شاید برای شما سوال باشد که مزیت پیش فروش بلیط قطار، چیست؟ پاسخ به این سوال را می‌توان در موارد زیر جستجو کرد:

  • تضمین سفر: با پیش‌خرید بلیط قطار، از داشتن جای خالی در قطار مورد نظرتان در تاریخ و زمان دلخواهتان اطمینان خواهید داشت.
  • انتخاب بهتر: در زمان پیش‌فروش، تنوع بیشتری از نظر نوع قطار، زمان حرکت و قیمت بلیط در اختیار شما خواهد بود.
  • قیمت مناسب: قیمت بلیط قطار در زمان پیش‌فروش معمولا از قیمتی که در روزهای نزدیک به سفر ارائه می‌شود، پایین‌تر است.
  • برنامه‌ریزی دقیق: با داشتن بلیط قطار، می‌توانید سایر برنامه‌های سفرتان را با خیالی آسوده‌تر برنامه‌ریزی کنید.
مزایای پیش فروش بلیط قطار

روش‌های اطلاع از پیش فروش بلیط قطار

در ایام پیک سفر، پیش فروش بلیط قطار برای کسانی که قصد سفر به شهرهای مختلف را دارند ضروری است و معمولا زمان پیش فروش بلیط به صورت پیامک یا ایمیل به کاربران اطلاع رسانی می‌شود. شما می‌توانید از طریق یکی از روش‌های زیر از پیش فروش بلیط قطار مطلع شوید:

  • بررسی سایت‌های فروش بلیط قطار
  • پیگیری اخبار پیش فروش بلیط قطار

پیش فروش بلیط قطار؛ برای سفر راحت و ارزان

اگر قصد دارید در ایام پرتقاضا با قطار سفر کنید، پیش‌خرید بلیط قطار را به شما اکیدا توصیه می‌کنیم. با این کار می‌توانید از مزایای متعددی مانند تضمین سفر، انتخاب بهتر، قیمت مناسب و برنامه‌ریزی دقیق بهره‌مند شوید. از آنجا که امکان خرید حضوری شانس شما را برای خرید بلیط کم می‌کند، از همین رو بهترین کاری که می‌توانید انجام دهید مراجعه به صورت غیرحضوری و آنلاین اقدام کنید. شرکت‌های ارائه دهنده خدمات سفر از طریق وبسایت و اپلیکیشن مسیر خرید را برای شما هموار می‌کنند.

سوالات متداول درباره پیش فروش بلیط قطار

پیش فروش بلیط قطار چیست؟

فروش بلیط قطار برای مدیریت تقاضا و ارائه خدمات بهتر به مسافران، پیش از ایام پیک سفر است.

از کجا از زمان پیش فروش بلیط قطار مطلع شویم؟

بررسی و چک کردن سایت‌های فروش بلیط قطار و پیگیری اخبار پیش فروش بلیط قطار دو راهی است که به کمک آن می توان از پیش فروش رزرو قطار مطلع شوید.

مزیت خرید بلیط قطار در ایام پیش فروش چیست؟

تضمین سفر، انتخاب بلیط مورد نظر، قیمت مناسب و برنامه ریزی سفر مهمترین مزایای خرید بلیط قطار در این زمان است.

نظرات

لطفا نظر خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید