مالزی به‌عنوان یکی از توریستی‌ترین شهرهای آسیا، سرزمین آسمان‌خراش‌های مدرن، معابد باستانی، بازارهای شلوغ و جنگل‌های انبوه است و با ارائه تلفیقی بی‌نظیر از سنت و مدرنیته، هر گردشگری را به خود جذب می‌کند. بدون شک، تجربه سفر مالزی و بازدید از زیبایی‌های منحصربه‌فرد آن، تجربه‌ای تکرارنشدنی در زندگی هر گردشگری خواهد بود. در این مطلب، قرار است درباره راهنمای سفر به مالزی با شما صحبت کنیم و اطلاعاتی کاربردی از جمله انتخاب بهترین زمان سفر، نحوه اخذ ویزا، معرفی جاذبه‌های گردشگری، اقامت و… را در اختیارتان قرار دهیم. اگر در حال برنامه‌ریزی برای بازدید از این سرزمین هزار رنگ هستید، تا انتهای این مطلب با مجله گردشگری فلای‌تودی همراه باشید.

معرفی کشور مالزی | سرزمین رنگ ها و مزه ها!

مالزی کشوری با آب‌وهوای استوایی در جنوب شرقی آسیا است. این کشور از دو بخش مجمع‌الجزایر مالزی و مالزی غربی تشکیل شده و با قرار گرفتن در تقاطع مسیرهای تجاری و فرهنگی، تلفیقی منحصر به فرد از سنت و مدرنیته، شرق و غرب را به نمایش می‌گذارد. از سوی دیگر، طبیعت بکر آن در کنار فرهنگ غنی و مردمی خونگرم، موجب شده است تا مالزی در میان گردشگران سراسر جهان به محبوبیت ویژه‌ای دست پیدا کند.

با اینکه تنها ۵۰ سال از استقلال مالزی می‌گذرد، با این حال به‌خوبی موانع را پشت سر گذاشته و به پیشرفت اقتصادی چشمگیری دست پیدا کرده است. در حال حاضر، صنعت گردشگری یکی از بزرگترین صنایع در کشور مالزی محسوب می‌شود و سالانه هزاران نفر برای گشت‌وگذار در بازارهای رنگارنگ و چشیدن طعم‌های لذیذ غذاهای محلی، بازدید از معابد باستانی و میراث جهانی یونسکو، پیاده‌روی در جنگل‌های سرسبز و غرق شدن در طبیعت بکر، با خرید تور مالزی به این کشور سفر می‌کنند.

راهنمای مسافرت به مالزی

اطلاعات ضروری برای مسافرت به مالزی

  • زبان رسمی: مالایی
  • پایتخت: کوالالامپور
  • واحد پولی: رینگیت
  • شماره آمبولانس و پلیس: ۹۹۹
  • آتش‌نشانی: ۹۹۴
  • دین رسمی: اسلام
  • کد کشور: ۶۰
  • اختلاف ساعت با تهران: ۴ ساعت و ۳۰ دقیقه جلوتر از تهران

شرایط سفر به مالزی و نحوه اخذ ویزا

مالزی در دسته کشورهای بدون ویزا برای ایرانیان قرار دارد و سفر به مالزی برای ایرانیان با دریافت ویزای فرودگاهی به‌راحتی امکان‌پذیر است (به شرط آنکه مدت زمان اقامت از ۱۴ روز بیشتر نشود). در حقیقت، هنگام ورود به مالزی، در فرودگاه مهری به پاسپورت شما زده می‌شود که حکم ویزا را دارد. توجه داشته باشید که هنگام دریافت ویزای فرودگاهی مالزی، حتما باید بلیط رفت و برگشتتان را همراه خود داشته باشید و پاسپورت شما نیز به‌اندازه حداقل ۶ ماه اعتبار داشته باشد.

در صورتی که تمایل داشته باشید بیش از بازه زمانی گفته‌شده در مالزی بمانید، می‌توانید از کارشناسان فلای‌تودی برای اخذ ویزا کمک بگیرید. همچنین، می‌توانید با رزرو تور مالزی با خدمات کامل، به این کشور زیبا سفر کنید.

فرودگاه های مالزی | مجهزترین فرودگاه‌های جنوب شرق آسیا

مالزی با داشتن موقعیت استراتژیک در جنوب شرق آسیا، قطبی مهم در صنعت حمل‌ونقل هوایی منطقه محسوب می‌شود. این کشور از شبکه‌ای گسترده از فرودگاه‌های بین‌المللی برخوردار است که گردشگران سراسر جهان از طریق آن‌ها می‌توانند به مالزی سفر کرده و از زیبایی‌ها و جاذبه‌های بی‌نظیر آن دیدن کنند. در این بخش از راهنمای سفر به مالزی، فرودگاه‌های بین‌المللی این کشور به اختصار معرفی شده‌اند:

  • فرودگاه بین‌المللی کوالالامپور (KLIA)
  • فرودگاه بین‌المللی کوتا کینابالو (BKI)
  • فرودگاه بین‌المللی لنکاوی (LGK)
  • فرودگاه بین‌المللی سلطان عبدالصمد (TMP)
  • فرودگاه بین‌المللی پنانگ (PEN)
فرودگاه بین‌المللی پنانگ

خرید سیم کارت در کشور مالزی | از کدام اپراتور بخریم؟

دسترسی به اینترنت و برقراری ارتباط، قطعا یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های شما در سفر مالزی خواهد بود. خوشبختانه، به‌راحتی می‌توانید سیم‌کارت‌های مالزی را از اپراتورهای تلفن همراه، نمایندگی‌های اپراتورها، فرودگاه و حتی برخی هتل‌ها تهیه کنید. برای خرید سیم کارت، ارائه پاسپورت و کارت شناسایی معتبر الزامی است. در ادامه، بهترین اپراتورها برای خرید سیم کارت در مالزی معرفی شده‌اند:

  • Celcom: این اپراتور، بزرگترین و قدیمی‌ترین شرکت مخابراتی مالزی است و شبکه‌ای گسترده و پرسرعت را در سراسر کشور ارائه می‌دهد. Celcom طیف متنوعی از سیم کارت‌های اعتباری و دائمی را با بسته‌های اینترنت و مکالمه مقرون به صرفه به مشتریان خود عرضه می‌کند.
  • Maxis: این اپراتور، به عنوان دومین اپراتور بزرگ مالزی، با ارائه خدمات نوآورانه و شبکه‌ای پرسرعت، در میان جوانان و کاربران حرفه‌ای محبوبیت دارد. Maxis طیف متنوعی از سیم کارت‌های اعتباری و دائمی را با تمرکز بر خدمات دیتا و مکالمه ارائه می‌دهد.
  • Digi: این اپراتور به دلیل ارائه قیمت‌های مناسب و بسته‌های مقرون‌به‌صرفه، گزینه محبوب بسیاری از مسافران در زمان سفر به این کشور است. Digi طیف متنوعی از سیم کارت‌های اعتباری و دائمی را با تمرکز بر خدمات دیتا ارائه می‌دهد.

واحد پول مالزی چیست؟

یکی از مهم‌ترین مسائلی که در سفر به هر کشور خارجی باید به آن توجه کرد، واحد پول و نحوه تبادل پول است. در صورتی که در حال برنامه‌ریزی برای مسافرت به مالزی هستید، باید بدانید که واحد پول رسمی مالزی رینگیت نام دارد و با علامت MYR نشان داده می‌شود.  

اسکناس‌های رینگیت در مقادیر ۱، ۵، ۱۰، ۲۰، ۵۰ و ۱۰۰ رینگیتی موجود هستند و سنت نیز، واحد فرعی رینگیت محسوب می‌شود. هر چند که دلار آمریکا و یورو هم به‌عنوان واحدهای پولی بین‌المللی، به‌راحتی در مالزی قابل تبدیل هستند، با این حال، توصیه می‌شود به‌منظور کاهش هزینه‌های تبدیل ارز، پول خود را مستقیما از ریال به رینگیت تبدیل کنید.

رینگیت، واحد ولی مالزی

آب و هوای مالزی | بهترین زمان سفر به مالزی

مالزی در نزدیکی خط استوا قرار دارد و همین مسئله موجب شده تا این کشور آب‌وهوایی استویی داشته باشد. دمای هوا در کشور مالزی نوسان چندانی ندارد؛ میانگین دمای روزانه در مناطق ساحلی بین ۲۲ تا ۳۲ درجه سانتی‌گراد و در مناطق کوهستانی تقریبا ۲۱ درجه سانتی‌گراد است. رطوبت نیز مهمان همیشگی این کشور است و فقط در برخی ماه‌ها از میزان آن کاسته می‌شود.

بارش‌های شدید ناشی از بادهای موسمی شمال شرق، از اواخر نوامبر تا اواسط فوریه (اوایل آذر تا اواخر بهمن) بخش زیادی از سواحل شرقی را تحت تاثیر قرار می‌دهد. سپتامبر و اکتبر (شهریور و مهر) نیز مرطوب‌ترین ماه‌های سواحل غربی هستند و بارش‌های شدید گاهی اوقات ساعت‌ها ادامه پیدا می‌کند.

به طور کلی، بهترین زمان برای بازدید از مالزی، ماه‌های مارس تا اوایل نوامبر (اسفند تا اوایل آذر) است که هوا خشک‌تر و رطوبت کمتر است. بازدید از مالزی درست بعد از فصل بارندگی نیز ایده بدی نیست، چون علاوه بر گرمای هوا، مناظر بسیار سرسبز و آبشارها پر هستند و تعداد جمعیت گردشگران هم زیاد نیست.

توجه داشته باشید که در صورت سفر به مالزی در ماه رمضان، ممکن است به‌خوبی نتوانید در شهر گردش کنید. با توجه به اسلامی‌بودن این کشور، عید فطر یکی از مهم‌ترین اعیاد مردم محسوب می‌شود و بسیاری از کسب‌وکارها در تعطیلات عید فطر که عموما یک هفته به طول می‌انجامد، تعطیل هستند.

بهترین فصل سفر به مالزی

روش های سفر به مالزی | چطور به مالزی سفر کنیم؟

در حال حاضر، سفر هوایی تنها راه و در عین حال، سریع‌ترین و راحت‌ترین روش سفر به مالزی محسوب می‌شود. از ایران، روزانه پروازهای زیادی به شهرهای مختلف مالزی از جمله کوالالامپور، پنانگ و کوتا کینابالو انجام می‌شود و شما با توجه به مقصد سفرتان، می‌توانید بهترین گزینه را رزرو کنید. پروازهای شهرهای مختلف مالزی با یک یا چند توقف انجام می‌شوند و طول مدت آن‌ها با توجه به مقصد و ایرلاین انتخابی شما متفاوت خواهد بود.

در صورت تمایل به سفر به مالزی با تور، می‌توانید به صورت آنلاین و با بهترین و ارزانترین قیمت، تور مورد نظرتان را بخرید. همچنین می‌توانید بلیط هواپیما و هتل کوالالامپور یا دیگر شهرهای مالزی را رزرو و به این کشور سفر کنید.

هزینه سفر به مالزی | با چه بودجه‌ای سفر کنیم؟

هزینه‌های سفر به مالزی تا حد زیادی به سبک سفر شما بستگی دارد. به‌عنوان مثال، اگر بخواهید در یک هاستل ارزان‌قیمت اقامت داشته باشید، هزینه اقامت شما حداقل شبی ۷۰ رینگیت برایتان هزینه خواهد داشت. این نرخ برای یک هتل ۳ ستاره با امکانات بیشتر، ممکن است به شبی ۳۰۰-۲۰۰ رینگیت و برای هتل‌های لوکس حتی بیشتر از این رقم برسد.

هزینه غذا در مالزی، عموما از وعده‌ای ۳۰-۲۰ رینگیت به‌ازای هر نفر بیشتر نمی‌شود. در صورتی که غذاهای خیابانی مالزی را امتحان کنید، هزینه‌های صرف غذا تا ۶-۲ رینگیت نیز کاهش پیدا می‌کند. غذاخوردن در رستوران‌های محلی و فست‌فوها نیز به‌ترتیب ۲۰-۱۰ و ۱۴ رینگیت برای شما هزینه خواهد داشت. برای گشت‌وگذار نیز به طور متوسط، روزی ۳۰۰ رینگیت نیاز خواهید داشت.

هزینه‌ها در راهنمای سفر به مالزی

حمل و نقل عمومی در مالزی | با چه وسیله‌ای تردد کنیم؟

مالزی و به خصوص شهر کوالالامپور، سیستم حمل‌ونقل عمومی بسیار کاملی دارند. در کوالالامپور، اتوبوس، قطار شهری، قطار حومه‌ای و مونوریل تمام نقاط شهر را به هم متصل می‌کنند و هزینه هر مسیر نیز، با توجه به وسیله نقلیه، بین ۱ تا ۱۵ رینگیت مالزی است. اگر قصد دارید بیشتر از حمل و نقل عمومی استفاده کنید، کارت «تاچ ‌‌اند گو» (TnG) تهیه کنید. این کارت برای استفاده در تمام وسایل حمل و نقل عمومی کاربرد دارد و با آن ۲۰ درصد در هزینه هر مسیر صرفه‌جویی می‌کنید.

به‌علاوه، در کوالالامپور می‌توانید سوار اتوبوس رایگان شهری«جی‌او کی‌ال» شوید و به رایگان، بخش‌های یادی از نقاط گردشگری پرطرف‌دار شهر را ببینید. برای جابه‌جایی بین شهری نیز اتوبوس، قطار و هواپیما به شما خدمت‌رسانی می‌کنند. خوشبختانه با کمتر از ۱۰۰ رینگیت، می‌توانید بین شهرهای مختلف مالزی جابه‌جا شوید. 

بهترین هتل‌های مالزی برای اقامت | مالزی کجا بمانیم؟

از هتل‌های لوکس و ۵ ستاره گرفته تا اقامتگاه‌های بوم‌گردی در قلب جنگل، در شهرهای مختلف مالزی گزینه‌های زیادی برای اقامت شما وجود دارد. اگر قرار است به پایتخت کشور مالزی (شهر کوالالامپور) بروید، این شهر  بهشت هتل‌های لوکس و در عین حال مقرون‌به‌صرفه محسوب می‌شود. در شهر پنانگ نیز، بسیاری از ساختمان‌های قدیمی دوره بریتانیا، به بوتیک‌هتل‌هایی بسیار لوکس تبدیل شده‌اند که اقامت در آن‌ها بسیار لذت‌بحش و خاطره‌انگیز خواهد بود.

مجلل‌ترین و البته گران‌ترین هتل های مالزی نیز در شهر ساحلی لنکاوی قرار گرفته‌اند. در ادامه، تعدادی از بهترین هتل‎های مالزی که مسافران زیادی از اقامت در آن‌ها رضایت داشته‌اند، معرفی شده است:

  • جی دابلیو مریوت (jw marriot)
  • هتل ریتز کارلتون کوالالامپور (ritz carlton hotel)
  • هتل شانگری لا راسا سایانگ (Shangri-la rasa saying resort & spa)
  • هتل شانگری لا (Shangri la hotel)
  • هتل پاویلیون (pavilion hotel)
  • هتل د دانا لنکاوی (the danna Langkawi)
  • هتل فور سیزن کوالالامپور (Four Seasons Hotel Kuala Lumpur)
  • هتل لکسیس هیبیسکوس پورت دیکسون (Lexis Hibiscus Port Dickson)
  • هتل مجستیک (The Majestic Hotel)
  • هتل کاسا دل مار لنکاوی (Casa del Mar Langkawi Hotel)
معرفی بهترین هتل های مالزی

بهترین جاذبه های توریستی مالزی | از معابد تا آسمان خراش‌ها

هنگام سفر به مالزی، شاهد تضادهای شگفت‌انگیزی در این سرزمین خواهید بود. معابد باستانی در کنار آسمان‌خراش‌های مدرن، غذاهای تند و خوشمزه در کنار طعم‌های ملایم، و مردمی خونگرم و مهمان‌نواز در کنار تنوع قومی و فرهنگی چشمگیر، مسافرت به مالزی را برای شما به تجربه‌ای فراموش‌نشدنی تبدیل خواهد کرد. در ادامه، برخی از مهم‌ترین و جذاب‌ترین جاذبه های گردشگری مالزی معرفی شده‌اند:

برج‌های دوقلو پتروناس | Petronas Twin Towers

بهترین گزینه برای شروع مالزی گردی، بازدید از برج‌های دوقلو پتروناس است. این برج‌ها با ارتفاع ۴۵۲ متر بلندترین برج‌های دوقلو جهان هستند و با استفاده از بتن، فولاد و شیشه ساخته شده‌اند. برج‌های پتروناس، در طبقه ۴۱ و ۴۲ توسط که یک پل به یکدیگر وصل می‌شوند. اکثر طبقات این برج‌ها را شرکت‌های بزرگی مثل IBM، مایکروسافت و هواوی اشغال کرده‌اند و طبقات پایینتر به مرکز خرید بزرگ و مدرن سوریا کی‌ال‌سی‌سی اختصاص یافته‌اند.

برج‌های دوقلو پتروناس، از بهترین جاذبه های دیدنی مالزی

غارهای باتو | Batu Caves

مجموعه غارهای باتو، کمتر از یک ساعت با کوالالامپور فاصله دارند و از یک  غار اصلی به همراه ۳ غار کوچک‌تر تشکیل شده‌اند. در اکثر این غارها مجسمه‌ها و زیارتگاه‌های صدساله‌ای وجود دارد که به خدایان هندو اختصاص داده شده‌اند. در پایین پله‌ها و ورودی این بنا، مجسمه‌ای ۴۳ متری و طلایی‌رنگ از خدای موروگان (Lord Murugan) به بازدیدکنندگان خوشامد می‌گوید. غار اصلی، که به غار کلیسا معروف است، در بالای یک راه‌پله‌ی بزرگ و رنگارنگ قرار دارد. برای بازدید از این غار، باید ۲۷۲ پله را بالا بروید. البته بازدید از مجسمه‌ها، محراب‌ها و چراغ‌های داخل غار، کاملا ارزش این صعود جانانه را دارد!

غارهای باتو در مالزی

پارک ملی گونونگ مولو | Gunung Mulu National Park

پارک ملی گونونگ مولو، در فهرست میراث جهانی یونسکو ثبت شده است و بیش از هر چیزی به‌خاطر قله‌های آهکی‌ انسان‌مانندش شهرت دارد. به‌علاوه، غارهای عظیمی نیز در این پارک وجود دارد که بسیار حیرت‌آور و شگفت‌انگیز هستند. جالب است بدانید که بزرگترین گذرگاه و بزرگترین تالار زیرزمینی جهان در غارهای همین پارک قرار دارند و به همین دلیل، بازدید از این مکان در زمان سفر به مالزی قطعا لذت‌بخش و خاطره‌انگیز خواهد بود.

پارک ملی گونونگ مولو در مالزی

جزیره سیپادان | Sipadan Island

جزیره سیپادان و آب‌های اطراف آن، بخشی از غنی‌ترین زیستگاه‌های دریایی جهان به شمار می‌روند. در این ناحیه، موجوداتی مثل لاک پشت‌های منقار عقابی (که در معرض انقراض هستند)، انواع کوسه، نهنگ و صدها گونه مرجانی زندگی می‌کنند. سیپادان همچنین به عنوان یکی از بهترین مقاصد غواصی دنیا شناخته می‌شود و غواصی در آب‌های آن تنها با دریافت مجوز و به صورت محدود انجام می‌شود.

برای رسیدن به این جزیره، باید از قایق تندرو استفاده کنید. پس از رسیدن به جزیره نیز، با پای پیاده می‌توانید تمامی جاذبه‌ها، سواحل و صخره‌های مرجانی آن را ببینید. توجه داشته باشید که در حال حاضر امکان ماندن در جزیره سیپادان وجود ندارد و همه بازدیدکنندگان موظف هستند تا ساعت ۳ بعدازشهر جزیره را ترک کنند.

جزیره سیپادان، از بهترین جاذبه های مالزی

کوه کینابالو | Mount Kinabalu

کوه کینابالو با ارتفاعی کمی بیش از ۴۰۰۰ متر، بلندترین قله مالزی به‌شمار می‌رود. این کوه بخشی از پارک ملی کینابالو است که یکی از قدیمی‌ترین پارک‌های ملی این کشور و عضوی از فهرست میراث جهانی یونسکو محسوب می‌شود. به دلیل برخورداری از اکوسیستم منحصربه‌فرد، گونه‌های گیاهی و جانوری منحصربه‌فرد در این ناحیه زندگی می‌کنند. در صورت تمایل به صعود از این قله، باید به این نکته توجه داشته باشید که پارک ملی کینابالو تنها ۱۸۵ روز در سال مجوز صعود صادر می‌کند.

کوه کینابالو در مالزی

تپه پنانگ | Penang Hill

برای رسیدن به تپه پنانگ، باید سوار یک قطار کابلی شوید که شما را در عرض ۱۰-۵ دقیقه به ارتفاع ۲۰۰۷ متری از زمین می‌رساند. با صعود به این تپه، یک مسیر پیاده‌روی بسیار سرسبز و زیبا در دل جنگل‌های بارانی و باغ‌های گرمسیر در انتظار شما است که پیمودن آن قطعا یکی از تکرارنشدنی‌ترین تجربیاتتان خواهد بود. به‌علاوه، می‌توانید تفریحاتی مثل زیپ‌لاین و اسکای‌وی (Skyway) را امتحان کنید و منظره‌ای ۳۶۰ درجه از خلیج و جزیره را ببینید.

تپه پنانگ، از جاذبه های طبیعی مالزی

جزیره لنکاوی | Langkawi Island

جزیره لنکاوی، مجمع الجزایری زیبا با سواحل ماسه‌ای وسیع و آب‌های لاجوردی خود، محبوبیت خاصی برای گردشگران مالزی دارد. ژئوپارک لنکاوی که در فهرست میراث جهاتی یونسکو به ثبت رسیده است، در صدر مکان های دیدنی مالزی قرار دارد. این ژئوپارک تجلی کاملی از میراث زمین‌شناسی منطقه است و یکی از بهترین مکان‌ها برای بازدید خانوادگی در مالزی به شمار می‌رود.

جزیره لنکاوی، از بهترین شهرهای توریستی مالزی

معبد کک لوک سی | Kek Lok Si Temple

کک لوک سی، بزرگترین معبد بودایی مالزی است و تاریخ احداث آن به سال ۱۸۹۰ بازمی‌گردد. این مکان یک بتکده هفت طبقه عظیم دارد که ۱۰ هزار مجسمه بودا آن را احاطه کرده‌اند و در آن یک مجسمه ۳۶ متری از الهه بخشندگی و رحمت در بودا (گوان یین) نیز نگهداری می‌شود. سالانه هزاران گردشگر و بازدیدکننده از معبد کک لوک سی بازدید می‌کنند. در بازه جشن‌های سال نو چینی، این معبد با هزاران فانوس تزئین می‌شود و زیبایی خیره‌کننده‌ای به خود می‌گیرد.

معبد کک لوک سی مالزی

بهترین رستوران ها و غذاهای مالزی | دنیایی از طعم‌ها و مزه‌ها

غذاهای مالزی، مانند خود این کشور، ترکیبی از فرهنگ‌های مختلف هستند. چین، هند، اندونزی، تایلند و سنگاپور همگی بر غذاهای این کشور تاثیر گذاشته‌اند. برنج یا نودل پایه بسیاری از غذاها است و غذاهای دریایی و ماهی به خصوص در جزایر و مناطق ساحلی به وفور یافت می‌شود. با توجه به اینکه اکثریت جمعیت مالزی مسلمان هستند، غذاهای این کشور با گوشت‌های حلال پخته می‌شوند. ناسی لماک (Nasi Lemak)، کروپوک لکور (Keropok Lekor)، می گورنگ (Mee Goreng)، رندانگ (Rendang)، آپام بالیک (Apam Balik)، ناسی کندر (Nasi Kandar) از جمله غذاهای سنتی مالزی هستند که در سفرتان به این کشور حتما باید آن‌ها را امتحان کنید.

در ادامه، بهترین رستوران‌های مالزی که گزینه مناسبی برای چشیدن طعم این غذاهای لذیذ هستند، معرفی شده‌اند. توجه داشته باشید که صرف غذا در رستوران‌های محلی یا انتخاب غذاهای خیابانی، تا حد زیادی می‌تواند هزینه‌های سفر شما به مالزی را کاهش دهد. بهترین رستوران‌های مالزی عبارت‌اند از:

  • رستوران مارینیز (Marini’s On 57) در کوالالامپور
  • رستوران ترویکا اسکای داینینگ (Troika Sky Dining) در کوالالامپور
  • رستوران ترتی ایت کی ال (Thirty 8 KL) در کوالالامپور
  • کافه و رستوران اسپایس مارکت (Spice Market) در پنانگ
  • رستوران سافولک هاوس (Suffolk House) در جورج تاون
  • رستوران بیچ بلانکت بابیلون (Beach Blanket Babylon Bar & Bistro) در جورج تاون
  • رستوران گولای هاوس (Gulay House Restaurant) در لنکاوی
  • رستوران پاویلیون (Pavilion Restaurant) در لنکاوی
معرفی غذاهای محلی مالزی

بهترین مراکز خرید مالزی | از برندهای جهانی تا سوغاتی‌های سنتی

بدون شک، خریدکردن یکی از جذاب‌ترین بخش‌های هر سفری است. مالزی نیز از این قاعده مستثنی نیست. این سرزمین با بازارهای سنتی و مراکز خرید مدرن و لوکس خود،  برای هر سلیقه‌ای و با هر بودجه‌ای، تجربه‌ای منحصربه‌فرد از خرید را ارائه می‌دهد. در ادامه، برخی از بهترین مراکز خرید مالزی معرفی شده‌اند:

مرکز خرید سوریا کی‌ال‌سی‌سی | Suria KLCC

سوریا کی‌ال‌سی‌سی یک مرکز خرید ۶ طبقه در کوالالامپور است که در کنار برج‌های دوقلو پتروناس و مشرف به پارک کی‌ال‌سی‌سی واقع شده و با بیش از ۳۰۰ فروشگاه، میزبان برندهای جهانی و محلی، رستوران‌های شیک و سالن‌های سینمای است. با مراجعه به این مرکز خرید، می‌توانید از گشت‌وگذار در میان بوتیک‌های لوکس، صرف غذا در رستوران‌های بین‌المللی، و تماشای فیلم در سینمایی مدرن لذت ببرید و لحظاتی خوشی را در کنار هم‌سفرهای خود تجربه کنید.

سوریا کی‌ال‌سی‌سی، از بهترین مراکز خرید مالزی

مرکز خرید کی‌ال پاویلیون | KL Pavilion

کی‌ال پاویلیون، از دیگر مراکز خرید لوکس و مدرن مالزی است که محبوبیت ویژه‌ای برای گردشگران این کشور دارد. در این مرکز خرید، شما می‌توانید در میان طیف گسترده‌ای از فروشگاه‌های برندهای بین‌المللی مطرح قدم بزنید، طعم لذیذ غذاهای سنتی مالزی را در کافه‌ها و رستوران‌های آن بچشید و از خرید لباس‌های طراحان مشهور لذت ببرید.

مرکز خرید پاویلیون مالزی

مرکز خرید گاردنز مال | The Gardens Mall

مرکز خرید گاردنز مال از جاهای دیدنی کوالالامپور است و مکانی عالی برای خرید و تفریح با خانواده محسوب می‌شود. این مرکز خرید، با بیش از ۲۰۰ فروشگاه، طیف گسترده‌ای از برندهای بین‌المللی و محلی، رستوران و جاذبه‌های تفریحی و سرگرمی را در خود جا داده است. به همین دلیل، گزینه‌ای عالی برای یک تفریح خانوادگی لذت‌بخش در کنار خانواده محسوب می‌شود.

مرکز خرید گاردنز مال

مرکز خرید وان یوتاما | One Utama Shopping Mall

وان یوتاما، هفتمین مرکز خرید بزرگ جهان و بزرگترین مرکز خرید مالزی است. این مرکز خرید بزرگ، با بیش از ۷۰۰ فروشگاه، طیف گسترده‌ای از محصولات را با قیمت‌های مناسب ارائه می‌دهد. در اینجا می‌توانید از خرید لباس، لوازم جانبی، لوازم منزل، و اسباب بازی برای کودکان با قیمتی مناسب لذت ببرید.

مرکز خرید وان یوتاما

مرکز خرید سانوی پیرامید | Sunway Pyramid

سانوی پیرامید، نخستین مرکز خرید موضوعی در مالزی است که با ۹۰۰ فروشگاه در ۷ طبقه، تجربه‌ای بی‌نظیر از خرید و سرگرمی را برای شما رقم می‌زند. این بنا با معماری مصری، مجسمه شیر، مجسمه‌های فرعون و گنبدهایی که نماد خدای خورشید و رود نیل هستند، چشم هر بیننده‌ای را خیره می‌کند و مقصدی ایده‌آل برای خرید انواع کالا و سوغاتی است.

سانوی پیرامید، از بهترین مراکز خرید مالزی

سوغاتی های مالزی | از مالزی چه چیزی با خود ببریم؟

مالزی، سرزمینی پر از رنگ، طعم و تنوع، گنجینه‌ای از سوغاتی‌های منحصربه‌فرد را به گردشگران خود دارد. از صنایع دستی سنتی گرفته تا محصولات مدرن و خوراکی‌های خوشمزه، هر آنچه که در مالزی تجربه می‌کنید، می‌تواند به یادگاری ماندگار تبدیل شود. در ادامه، بهترین چیزهایی که می‌توانید آن‌ها را به‌عنوان سوغاتی از مالزی به خانه بیاورید، معرفی شده‌اند:

  • پارچه باتیک
  • شکلات دادال
  • قهوه سفید
  • محصولات پیوتر
  • لباس محلی
  • پارچه سونگکت
  • انواع سس و ادویه
  • صنایع دستی
  • و…

جشنواره های مهم مالزی | آشنایی با فرهنگ مالزی

مالزی، سرزمینی با تنوع فرهنگی و قومی، میزبان جشنواره‌های رنگارنگ و باشکوهی است که هر ساله گردشگران را از سراسر جهان به خود جذب می‌کند. بعضی از این جشنواره‌ها به‌اندازه‌ای جذاب هستند، که تاریخ برگزاری آن‌ها می‌تواند بهترین زمان برای سفر به مالزی باشد. در ادامه، تعدادی از بهترین فستیوال‌ها و جشنواره‌های مالزی معرفی شده است:

جشنواره تای پوسام | فستیوال رنگارنگ هندوها

جشنواره تای پوسام، یکی از باشکوه‌ترین و رنگارنگ‌ترین جشنواره‌های هندو در سراسر جهان است که هر ساله در اواخر ماه ژانویه و اوایل فوریه در کشور مالزی برگزار می‌شود. این جشنواره، که به افتخار خدای هندو، موروگا، برگزار می‌شود، مملو از نذر و نیاز، دعا و ریاضت است و نمادی از پیروزی خیر بر شر و قدرت ایمان به‌شمار می‌رود. در صورت سفر به مالزی در زمستان، ممکن است فرصت بازدید از این جشنواره را داشته باشید.

جشنواره تای پوسام در مالزی

جشنواره سال نو چینی | شاد و پرزرق و برق

جشنواره سال نو چینی، در ماه دسامبر و هم‌زمان با فرارسیدن سال نو چینی برگزار می‌شود. این فستیوال به‌مدت ۱۵ روز ادامه دارد و در مدت زمان برگزاری آن، شور و حال خاصی بر فضای کشور مالزی حاکم است. این جشنواره، فرصتی برای جمع شدن خانواده‌ها و دوستان و جشن گرفتن با یکدیگر محسوب می‌شود و تزئینات قرمز و نارنجی در همه‌جا به چشم می‌خورد.

جشنواره سال نو چینی، از بهترین فستیوال های مالزی

جشنواره روز استقلال مالزی | تماشای رژه و شرکت در جشن

در صورت سفر به مالزی در تابستان، این شانس را خواهید داشت که جشنواره باشکوه روز استقلال مالزی را از نزدیک ببینید. ۳۱ آگوست روزی است که کشور مالزی از زیر سلطه بریتانیا درآمد و به استقلال رسید. به همین دلیل، مردم این کشور از سال ۱۹۵۷ به بعد، هر ساله این روز را با شکوه هر چه تمام‌تر گرامی می‌دارند و جشن می‌گیرند.

جشن روز استقلال مالزی

جشنواره روز وساک | جشنی بودایی

در میان انبوه جشنواره‌های رنگارنگ مالزی، جشنواره وساک یا روز بودا جایگاهی ویژه دارد. این جشنواره، که به مناسبت تولد بوداریال بنیان‌گذار آیین بودایی برگزار می‌شود، مهم‌ترین جشن بوداییان در سراسر جهان به شمار می‌رود. در مالزی، وساک با شور و اشتیاق وصف‌ناپذیری توسط بوداییان و حتی پیروان سایر ادیان جشن گرفته می‌شود.

جشنواره روز وساک

جشنواره هری رایا | عید فطر

عید فطر، یکی از مهم‌ترین و شادترین اعیاد در سراسر جهان است که در مالزی با شور و شوق و معنویت خاصی برگزار می‌شود. این جشن که با عنوان هاری رایا نیز شناخته می‌شود، پایان ماه مبارک رمضان را نوید می‌دهد و بیش از هر چیزی، نماد وحدت مسلمان این کشور محسوب می‌شود. در واقع، عید فطر بهانه‌ای است تا خانواده‌ها همراه با عزیزان خود در کنار هم جمع شوند و در کنار جشن و شادی، به دستگیری از فقیران بپردازند.  

جشن عید فطر در مالزی

نکات مهم در سفر به مالزی چیست؟

مالزی، سرزمینی با طبیعتی بکر، فرهنگی غنی و مردمی خونگرم، مقصدی جذاب برای گردشگرانی است که به دنبال تجربه‌ای منحصربه‌فرد از سفر می‌گردد. در سفر به این کشور، خوب است موارد زیر را مد نظر داشته باشید.

  • زبان ملی مالزی مالایی است، اما انگلیسی نیز به طور گسترده صحبت می‌شود.
  • مالزی کشوری اسلامی است. در مکان‌های عمومی لباس‌های پوشیده بپوشید و از انجام حرکات ناشایست خودداری کنید.
  • به‌طور کلی، مالزی کشوری امن برای سفر است. با این حال، مانند هر کشور دیگری، بهتر است مراقب وسایل، مدارک و اشیا گران‌بهای خود باشید.
  • با توجه به آب‌وهوای مالزی، بهتر است لباس سبک، ضد آفتاب و عینک آفتابی همراه خود داشته باشید.
  • برای آنکه سفری بی‌دغدغه و راحت داشته باشید، حتما بیمه مسافرتی تهیه کنید.
  • پیش از سفر حتما اطمینان حاصل کنید که پاسپورت شما حداقل ۶ ماه اعتبار داشته باشد.

مالزی، سرزمین تضادها و زیبایی‌های تکرارنشدنی

کشور مالزی، با تنوع فرهنگی بالا، جاذبه‌های منحصربه‌فرد و طبیعتی زیبا، مقصدی عالی برای تجربه سفری تکرارنشدنی و خاطره‌انگیز است. در این راهنمای سفر به مالزی، تمامی اطلاعات لازم اعم از بهترن زمان سفر، نحوه اخذ ویزا، جاذبه‌های گردشگری، مراکز خرید و… را در اختیار شما قرار دادیم تا به بهترین نحو بتوانید برای مسافرت خود برنامه‌ریزی کنید. برای سفر کافی است بلیط هواپیما و هتل رزرو کنید یا تور مالزی تهیه کنید و راهی این کشور زیبا شوید. شما چه تجربه‌ای درباره سفر به مالزی دارید؟ با ما در بخش نظرات به اشتراک بگذاریدو

سوالات متداول راهنمای سفر به مالزی

برای سفر به مالزی ویزا لازم است؟

در صورتی که بخواهید کمتر از ۱۴ روز در مالزی بمانید، به دریافت ویزا نیازی نخواهید داشت.

برای سفر به مالزی چقدر پول لازم است؟

هزینه سفر به مالزی تا حد زیادی به زمان سفر شما بستگی دارد و سبک مسافرت و تفریحات شما در طول روز نیز می‌تواند آن را تحت تاثیر قرار دهد.

بهترین وقت سفر به مالزی چه زمانی است؟

ماه‌های اسفند تا اوایل آذر، بهترین زمان برای تجربه سفر به مالزی هستند.

ارزانترین زمان سفر به مالزی چیست؟

در فصل بارن‌های موسمی، گردشگران کمتری به مالزی سفر می‌کنند و در نتیجه هزینه‌های سفر نیز به کمترین میزان خود می‌رسد.

نظرات

لطفا نظر خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید