تور لحظه آخری همانطور که از نام آن پیداست، جزو آن دسته از سفرهایی است که از لحاظ اقتصادی بسیار به صرفه خواهد بود. این مدل تورها، برای کسانی مناسب است که به دنبال سفری ارزان می‌گردند و با خرید آن می‌توانند در هزینه‌های خود صرفه‌جویی کنند. صرفه‌جویی در هزینه حمل‌ونقل، مصادف می‌شود با تفریحات و خرید بیشتر در حین سفرتان، بنابراین از تورهای لحظه آخری غافل نشوید! در ادامه با مجله گردشگری فلای‌تودی همراه باشید تا صفر تا صد خرید تور لحظه آخری و راهکارهای چگونه بهترین تور لحظه آخری پیدا کنیم را بدانید.

تور لحظه آخری چیست؟

تور لحظه آخری، به تورهایی گفته می‌شود که مدت کمی تا زمان شروع تور باقی‌مانده است. در این شرایط سیاست‌های یک مجموعه اینطور ایجاب می‌کند که فروش تورها در لحظات آخر با قیمت پایین به صرفه‌تر از این است که کلا فروخته نشوند و از بین بروند. به طور مثال سفر به کشورهای اروپایی هزینه بالایی دارند، می‌توان از تور لحظه آخری اروپا برای سفر استفاده کرد، یا هم هزینه کمتری دارد هم مزایای بیشتری خواهید داشت.

چرا تور لحظه آخری ارزان‌تر است؟

از آنجایی که تورهای لحظه آخری به طور معمول از پروازهای چارتری و ارزان قیمت استفاده می‌کنند، طبیعتا هزینه کمتری برای مشتریان خود خواهند داشت. از سوی دیگر تورهای لحظه آخری خارجی هم معمولا مقصدشان کشورهایی هستند که یا از ایرانی‌ها ویزا نمی‌خواهند یا شرایط آسانی برای دریافت ویزا دارند.

از طرفی ارزان‌ترین تورهای لحظه آخری داخلی و خارجی دارای جزئیات و تنوع بسیاری هستند و اگر می‌خواهید بهترین تور لحظه آخری را پیدا کنید تا با شرایط شما بیشترین سازگاری را داشته باشد، باید صفر تا صد خرید تور لحظه آخری را بدانید. این تورها، گزینه خوبی برای زمانی است که مقصد و تاریخ مشخصی برای سفر ندارید؛ مثلا نمی‌دانید تابستان کجا سفر کنید. در ادامه تمام این موارد توضیح داده می‌شود، با ما همراه باشید.

تفاوت تور لحظه آخری با تور استاندارد

شاید با دیدن تفاوت قیمتی این تور با تورهای استاندارد، تصور کنید که خدمات و امکانات کمتری دریافت خواهید کرد. اما این تصور اشتباهی است که عموم مردم از آن اطلاع ندارند. تنها تفاوتی که بهترین تورهای لحظه آخری با تورهای استاندارد دارند، قیمت پایین آنها است. طبق قوانین موجود در تور لحظه اخری نباید هیچ امکاناتی برای خریدار محدود شود.

مزایای خرید تور لحظه آخری

تورهای لحظه آخری تمام مزایا، امکانات و خدمات یک تور استاندارد را خواهند داشت و تنها یک مزیت بیشتر از تورهای عادی دارند که آن هم هزینه پایین خرید بلیط هواپیما و هتل است.

  • بهترین قیمت
  • تجربه سفری جذاب و هیجان‌انگیز

معایب خرید تور لحظه آخری

اگر بخواهیم برای خرید این نوع از تورها عیبی پیدا کنیم، دقیقه نودی بودن آن؛ بزرگ‌ترین ایرادش است. بنابراین برای سفر با تور لحظه آخری باید کاملا آماده باشید. همچنین پس از خرید این تور هیچ راه برگشتی برای فسخ تور نخواهد بود، در صورتی که مسافر سفر خود را کنسل کند؛ استردادی وجود ندارد.
از دیگر معایب تور لحظه آخری، ساعت پرواز این تورها است، ساعت پرواز این مدل تورها معمولا ساعات نامناسب و اذیت‌کننده مثل آخر شب‌ها یا صبح زود بوده، چرا که پروازهای با شرایط خوب از قبل رزرو شده‌اند.

  • سفری بدون کنسلی
  • عدم برنامه‌ریزی مناسب
  • حق انتخاب محدود

قیمت تور لحظه آخری

اگر یک تور تکمیل نشود، برای آژانس مسافرتی ضرر زیادی خواهد داشت؛ بنابراین مجموعه‌ها اکثرا ۴۸ ساعت قبل از شروع سفرشان بر روی تور مورد نظر درصد قابل توجهی تخفیف خواهند گذاشت. (حداقل ۱۰ درصد و حداکثر ۶۰ درصد) نکته مهم هنگام خرید تور لحظه آخری پیدا کردن تورهای متناسب با شرایط متقاضی خواهد بود. چرا که این مدل تورها معمولا زودتر از حد معمول خریداری خواهند شد.

به طور مثال قیمت تور آنتالیا ۱۴۰۳ در لحظه‌های آخر بسیار کاهش پیدا خواهد کرد و متقاضیانی که به دنبال سفرهای ارزان هستند به سرعت آن را خریداری می‌کنند. با این تفاسیر نمی‌توان قیمت تور لحظه آخری ثابتی را در نظر گرفت و در لحظات آخر مشخص خواهد شد.

نکات مهم در انتخاب تور لحظه آخری

  1. چمدان و وسیله‌های خود را از قبل آماده کنید. اصلا فرصتی برای جمع‌کردن وسایل نخواهید داشت.
  2. مدارک مورد نیاز سفر خود را از قبل تهیه و در دسترس قرار دهید.
  3. فریب تبلیغات عجیب و غریب را نخورید، برای برخی تورهای لحظه آخری و سفر به اکثر کشورها نیاز به ویزا است، به طور مثال تور لحظه آخری فرانسه، یک دروغ زیبا است، چرا که در سفرهای لحظه آخری فقط می‌توانید به خرید بلیط هواپیما امید داشته و این امید شامل ویزا نمی‌شود.
  4. به یاد داشته باشید که هنگام خرید بلیط هواپیما اکثر صندلی‌ها ظرفیتشان پر شده است و ممکن است با بدترین صندلی هواپیما در پرواز روبرو شوید، یا گاهی بدترین اتاق هتل متعلق به شما خواهد بود.
  5. برای انتخاب و خرید تور لحظه آخری حتما چند مقصد را در نظر داشته باشید تا شانس دستیابی به این نوع از تور برای شما بیشتر شود.
  6. فراموش نکنید که قیمت پایین بهترین تورهای لحظه آخری شما را از بررسی دیگر فاکتورهای مهم سفر غافل نکند.

چگونه تور لحظه آخری ارزان بخریم؟

تقاضای بالای خرید این تورها باعث‌ شده است تا بازار این مدل تورها داغ شود، بخصوص در تعطیلات مختلف خرید تور لحظه آخری به شدت افزایش می‌یابد. باتوجه به تبلیغات گسترده در خصوص تورهای لحظه آخری، فراموش نکنید که برای خرید تور بسیار دقت کنید تا از چه مجموعه‌ای خرید خود را انجام می‌دهید، چرا که افراد سودجو در این مسیر منتظر هستند.

برای پاسخ به سوال چگونه تور لحظه آخری ارزان بخریم؟ باید بگوییم که برای اطمینان به آژانس‌های مسافرتی یا سایت‌های تور لحظه آخری معتبر مراجعه نمایید. نکته بعدی این است که هنگام استعلام قیمت حتما به یک آژانس اکتفا نکنید، چرا که برخی از مجموعه‌ها تورهای عادی خود را هم به اسم تورهای لحظه آخری می‌فروشند بدون اینکه تور را با قیمت کمتری بفروشند.

رزرو تور لحظه آخری | بله یا خیر؟

در این مطلب سعی برآن داشته‌ایم تا شما را با همه چیز درباره خرید تور لحظه آخری و رزرو تور لحظه آخری آشنا نماییم. به یاد داشته باشید که قبل از سفر، ابتدا نکات مهم سفر به این روش را بخوانید، با مزایا و معایب آن آشنا شوید و در نهایت تصمیم بگیرید که رزرو تور لحظه آخری، بله یا خیر.

تجربه شما از خرید بلیط هواپیما لحظه آخری یا رزرو تور لحظه آخری چیست؟ اگر تجربه سفر با تورهای لحظه آخری را دارید، در صورت تمایل آن را با ما به اشتراک بگذارید.

سوالات درباره پیدا کردن تور لحظه آخری

تور لحظه آخری چیست؟

به توری گفته می‌شود که حداقل فاصله زمانی تا شروع تور کمتر از ۴۸ ساعت باشد.

تفاوت تور لحظه آخری با تور استاندارد در چیست؟

مهم‌ترین تفاوتی که تورهای لحظه آخری با تورهای استاندارد دارند، قیمت پایین آن‌ها است.

برای چه مقاصدی تور لحظه آخری وجود دارد؟

برای سفرهای داخلی، هیچ محدودیتی در تورهای لحظه‌ آخری وجود ندارد. اما برای تورهای خارجی به دلیل اخذ ویزا محدودیت تورهای لحظه آخری بسیار است.

مزایای تورهای لحظه آخری چیست؟

از مهم‌ترین مزایای این تورها می‌توان به صرفه‌جویی در هزینه‌ها و در نهایت سفرهای بی‌برنامه اما هیجان‌انگیز اشاره کرد.

نظرات

لطفا نظر خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید