اگر ساکن تهران و به‌دنبال جایی برای تفریح و تفرج باشید، گزینه‌‌های زیادی پیش روی شما هستند؛ اما دریاچه چیتگر می‌تواند یکی از اولین و بهترین انتخاب‌هایتان باشد. حتی اگر هم مسافر پایتخت هستید، باز هم مجموعه دریاچه چیتگر را می‌توان یک پکیج تمام‌و‌کمال برای تفریح شما دانست. مهم نیست چه سنی دارید، چه علایقی دارید، اهل هیجان هستید یا به‌دنبال آرامش، طرفدار خرید هستید یا کافه و رستوران؛ در هر حال در دریاچه خلیج‌فارس، فعالیت محبوبتان را پیدا خواهید کرد. از همین‌ رو، این بار در این مطلب از مجله گردشگری فلای‌تودی، به‌سراغ این مجموعه رفته‌ایم و سعی کرده‌ایم بخش‌های مختلف آن را بررسی کنیم. پس تا انتهای این مطلب در کنارمان باشید.

دریاچه چیتگر کجاست؟

دریاچه چیتگر در غرب شهر تهران و در انتهای اتوبان همت قرار دارد. این دریاچه در کنار یکی از قدیمی‌ترین پارک‌های تهران، یعنی پارک جنگلی چیتگر ساخته شده و نامش را هم از همین پارک گرفته است. اگر موقعیت دقیق این دریاچه را بخواهید، باید بگوییم که دریاچه چیتگر توسط اتوبان‌های حکیم، همت و آزادگان احاطه شده‌ است و از سمت غرب هم به مناطق مسکونی منطقه ۲۲ تهران منتهی می‌شود. این دریاچه را با نام رسمی دریاچه شهدای خلیج‌فارس نیز می‌شناسند.

دریاچه چیتگر کجاست؟
  • آدرس: تهران، انتهای اتوبان همت غرب، دریاچه چیتگر.

دسترسی به دریاچه چیتگر چگونه است؟

برای رفتن به دریاچه چیتگر، گزینه‌های متنوعی پیش روی شما هستند. می‌توانید از روش‌های حمل‌و‌نقل عمومی متداول در تهران استفاده کنید یا با خودروی شخصی سری به این پارک بزنید. در ادامه، تمام راه‌های دسترسی به این پارک را بررسی می‌کنیم.

موقعیت مکانی دریاچه چیتگر روی نقشه گوگل

دسترسی به پارک چیتگر با خودروی شخصی

برای رفتن به دریاچه چیتگر، بسته به مبدا و محل سکونتتان، می‌توانید از هر یک از اتوبان‌های خرازی، حکیم یا آزادگان استفاده کنید و خودتان را به پارکینگ دریاچه چیتگر یا مجموعه بام‌لند برسانید. اگر هم قصد دارید تا از سمت غرب به مجموعه پارک چیتگر بروید، از ۴۵ متری شهرداری و جاده آزادشهر به‌سمت ورودی پارک چیتگر حرکت کنید.

دسترسی به پارک چیتگر از طریق مترو

در مجموعه متروی تهران، ایستگاهی در نزدیکی و به‌نام دریاچه چیتگر تعبیه شده و برای رسیدن به آن، باید سوار بر یکی از قطارهای خط صادقیه گلشهر شوید. البته ایستگاه مترو با دریاچه چیتگر، کمی فاصله دارد و برای رسیدن به کنار دریاچه، می‌توانید با اتوبوس‌های شهرک شهید باقری همراه شوید.

مسیرهای دسترسی به دریاچه چیتگر

دسترسی به دریاچه چیتگر با اتوبوس

نزدیک‌ترین ایستگاه اتوبوس‌های بی‌آرتی به دریاچه چیتگر، ایستگاه اتوبوس چیتگر است که ساکنین شریعتی، میرداماد و تجریش می‌توانند با استفاده از آن، خودشان را به این دریاچه برسانند. اگر هم از غرب، شرق یا مرکز تهران بخواهید به دریاچه شهدای خلیج‌فارس بروید، باید خودتان را به پایانه بی‌آر‌تی صادقیه یا آزادی برسانید و از آنجا، سوار بر اتوبوس‌های شهرک دریا شوید.

ساعت کاری و مبلغ ورودی دریاچه چیتگر به چه شکل است؟

شما در هر ساعتی از شبانه‌روز که بخواهید، می‌توانید از دریاچه چیتگر بازدید یا در اطراف آن قدم بزنید و پیاده‌روی کنید. اما اگر بخواهید از تفریحات موجود در مجموعه استفاده کنید و برای ساعاتی، تفریح متفاوتی داشته باشید، باید بین ساعات ۱۶ تا ۲ بامداد به این دریاچه مراجعه کنید. ضمن اینکه برای بازدید از دریاچه و گشت‌و‌گذار در اطراف آن، نیازی نیست هیچ هزینه‌ای بپردازید؛ اما برای استفاده از امکانات تفریحی مجموعه، باید از گیشه ورودی غربی دریاچه، بلیط تهیه کنید.

نمای اطراف دریاچه چیتگر

معرفی دریاچه چیتگر | دریاچه‌ای مصنوعی اما زیبا

زمزمه ایجاد یک دریاچه مصنوعی در تهران در راستای کاهش آلودگی هوا، از سال ۱۳۴۷ مطرح بود و برای سال‌ها، اجرای آن به دلایل گوناگون به تعویق افتاد. در نهایت پروسه ساخت دریاچه چیتگر در سال ۱۳۸۹ آغاز و در سال ۱۳۹۲ این دریاچه با نام رسمی دریاچه شهدای خلیج‌فارس افتتاح شد. مساحت دریاچه شهدای خلیج‌فارس به‌عنوان بزرگ‌ترین دریاچه مصنوعی ایران ۱۳۰ هکتار است.

البته مجموعه تفریحی گسترده‌ای به‌وسعت ۱۲۰ هکتار نیز در مجاورت این دریاچه افتتاح شده‌ و دریاچه چیتگر را به یکی از قطب‌های تفریحی محبوب در تهران تبدیل کرده‌ است. دریاچه چیتگر از زمان ساخت و بره‌برداری، مورد توجه بسیاری از متخصصان قرار گرفته بود؛ تا جایی‌ که در سال ۲۰۱۵ این دریاچه در لیست ۱۰ پروژه برتر انجمن بین‌المللی مدیریت پروژه جای گرفت.

دریاچه چیتگر تهران

سرگرمی‌ها و تفریحات دریاچه چیتگر چه هستند؟

پیش‌تر هم اشاره کردیم که اگر به‌دنبال جایی برای تفریح و سرگرمی در تهران هستید، با هر سن، علاقه‌ و سلیقه‌ای، می‌توانید روی مجموعه تفریحی دریاچه چیتگر به‌خوبی حساب باز کنید. شما سرگرمی‌های محبوبتان را در دریاچه شهدای خلیج‌فارس پیدا خواهید کرد. دریاچه چیتگر از دو قسمت غربی و شرقی تشکیل شده و در هر بخش، مجموعه متنوع و متفاوتی از امکانات تفریحی را در اختیارتان می‌گذارد. اگر طرفدار خرید و کافه و رستوران باشید، می‌توانید به بخش شرقی دریاچه سر بزنید؛ اما اگر به‌دنبال تفریحات هیجان‌انگیزتری هستید، می‌توانید به بخش غربی مراجعه کنید. در ادامه، تفریحات دریاچه چیتگر را با هم بررسی می‌کنیم.

دوچرخه سواری | گشت‌و‌گذاری دلچسب در کنار دریاچه

بدون شک دوچرخه‌سواری در محوطه صاف و ایمن دریاچه با چشم‌انداز زیبای آن، یکی از تفریحات لذت‌بخشی است که مراجعین دریاچه چیتگر می‌توانند آن را تجربه کنند. در این مجموعه، تعداد قابل توجهی دوچرخه دنده‌ای و برقی وجود دارند که با ارائه مدرک شناسایی، می‌توانید برای یک ساعت آن‌ها را کرایه کنید و در کنار دریاچه چرخی بزنید. قطعا کمی دوچرخه‌سواری و ورزش با منظره زیبای چیتگر، لحظاتی خوش و خاطره‌انگیز را برای‌تان رقم خواهد زد. لازم است بدانید که هزینه کرایه دوچرخه در دریاچه خلیج‌فارس، بسته به مدل دوچرخه، بین ۱۲۰ تا ۱۵۰ هزار تومان برای یک ساعت متغیر است.

دوچرخه سواری دور دریاچه چیتگر

قایق‌سواری | تجربه لحظاتی نشاط‌آور در دریاچه

یکی از جذاب‌ترین تفریحات آبی، قایق‌سواری است که این مورد هم در دریاچه چیتگر به‌خوبی تعبیه شده‌ است. اگر دلتان بخواهد در این دریاچه سوار بر قایق شوید، باید به یکی از دو اسکله قایق‌سواری مجموعه سر بزنید. یکی از این اسکله‌ها در بخش غربی و دیگری در شمال‌غرب دریاچه چیتگر قرار دارند و با مراجعه به آن‌ها و تهیه بلیط، می‌توانید قایق‌سواری در بزرگ‌ترین دریاچه مصنوعی ایران را در قلب تهران تجربه کنید.

منظره اطراف این دریاچه نیز تماشایی است زیرا معمولا پرندگان زیادی بر فراز دریاچه در حال پرواز هستند و زیبایی دو برابری به چشم‌انداز چیتگر داده‌اند. در این دریاچه، ۳ نوع قایق برای سوارشدن وجود دارند که قیمت بلیط آن‌ها به این شرح است:

  • قایق موتوری برای ۵ نفر: ۶۰۰ هزار تومان
  • قایق پدالی برای هر نفر: ۱۲۰ هزار تومان
  • کشتی کروز برای هر نفر: ۱۳۰ هزار تومان
قایق سوار در دریاچه چیتگر

پیاده‌روی در ساحل | فرصتی برای کسب آرامش

اگر در غروب یک روز تعطیل، مایل بودید در ساحلی باصفا قدم بزنید، به دریاچه چیتگر بروید! برای این دریاچه، یک ساحل شنی به مساحت ۳۰۰ متر‌مربع و یک ساحل سنگی تعبیه شده‌ است. ساحل شنی آن با وسایل بازی‌‌اش، بهترین مکان برای بازی کودکان به حساب می‌آید و ساحل سنگی با پرندگان ساکن در آن، یکی از فضاهای محبوب بزرگ‌ترها برای گذران وقت و آرامش محسوب می‌شود. ضمن اینکه محور پیاده‌روی به‌طول حدود ۵ کیلومتر هم دور دریاچه در نظر گرفته شده و قدم‌زدن در آن به‌ویژه در شب و در میان نورپردازی‌های زیبا، لطف و صفای دیگری دارد.

گشت‌و‌گذار در مرکز خرید بام‌لند | تکمیل‌کننده جذابیت چیتگر

یکی از شاخص‌ترین و معروف‌ترین مراکز تجاری تهران، در مجاورت دریاچه چیتگر قرار دارد و بسیاری از اهالی تهران را برای خرید یا گردش به این نقطه می‌کشاند. مجموعه بام‌لند به‌شکل برج‌هایی با معماری ایرانی ساخته شده و در ساخت آن از بادگیرهای یزد و روستاهای طبقاتی ایران الهام گرفته شده‌ است.

مرکز خرید بام لند در مجموعه چیتگر

علاوه‌بر فروشگاه‌های متنوع، بسیاری برای استفاده از امکانات کافه‌ها و رستوران‌های پرتعداد مرکز خرید بام‌لند به آن مراجعه می‌کنند تا برای ساعاتی، غذاخوردن و دورهمی با چشم‌انداز زیبای دریاچه را تجربه کنند. در هر حال، وجود مجموعه بام‌لند در کنار دریاچه چیتگر، سبب شده تا این منطقه به یک منطقه تفریحی کامل و مناسب برای تمام سلایق و علایق تبدیل شود.

کافه‌ها و رستوران‌های اطراف دریاچه | صرف یک غذای لذیذ

اگر پس از ساعاتی گشت‌و‌گذار در محوطه اطراف دریاچه احساس گرسنگی داشتید، باید بگوییم که با مجموعه بسیار متنوعی از گزینه‌ها مواجه هستید. شما می‌توانید از رستوران‌ها و کافه‌های لوکس مرکز خرید بام‌لند استفاده کنید؛ ولی بام‌لند تنها انتخاب شما نیست. اگر مایل نبودید به کافه‌ها و رستوران‌های لوکس بروید و به رستوران‌های اقتصادی تمایل بیشتری داشتید، می‌توانید به ورودی غربی دریاچه سری بزنید. بسیاری از این کافه‌‌ها از مجموعه‌های معتبر و خوش‌آوازه تهران هستند و با ارائه خدماتشان، روز خاطره‌انگیزتان را تکمیل می‌کنند.

کافه های اطراف دریاچه چیتگر

استفاده از زمین بازی کودکان | سرزمین رنگارنگ بازی و جایزه

در کنار تمام تفریحاتی که برای بزرگسالان در دریاچه چیتگر در نظر گرفته شده‌اند، امکانات تفریحی مناسبی هم برای کودکان وجود دارند تا این مجموعه، مکان گردشگری محبوب تمام افراد خانواده باشد. اگر سری به قسمت غربی دریاچه بزنید، زمین بازی رنگارنگی را می‌بینید که به‌عنوان سرزمین بازی و جایزه نام‌گذاری شده‌ است. ترامپولین، رالی کودکان، ایروباتیک و سایر وسایل بازی این بخش، احتمالا برای ساعت‌ها می‌توانند کودکان شما را سرگرم کنند.

شهربازی سرپوشیده دریاچه چیتگر | بهشت علاقه‌مندان به هیجان

شهربازی سرپوشیده دریاچه چیتگر که با نام کیدز گاردن نیز شناخته می‌شود، یکی از مجهز‌ترین شهربازی‌های سرپوشیده تهران است. این شهربازی در قسمت شرقی دریاچه چیتگر قرار دارد و بازی‌های پرطرفداری مثل ترامپولین، پل معلق، سرسره و بسیاری از بازی‌های دیگر را می‌توانید در آن پیدا کنید. فقط در نظر داشته باشید که ساعت کاری کیدز گاردن از ۱۰ صبح تا ۲۴ شب است و استفاده از وسایل بازی شهربازی، تنها برای یک ساعت امکان‌پذیر خواهد بود.

کیدز گاردن دریاچه چیتگر

شهربازی روباز دریاچه چیتگر | سرزمین بازی‌های هیجانی

اگر ساکن غرب تهران باشید و دلتان یک تفریح هیجان‌انگیز بخواهد، احتمالا شهربازی روباز دریاچه چیتگر یکی از گزینه‌های مناسب شما است. وسایل بازی این شهربازی را می‌توانید در شمال، شرق و غرب دریاچه ببینید و از امکانات به‌روز و جدید آن استفاده کنید. وسایل بازی چون پیست پرش در آسمان، سافاری پارک وحشت و چرخ‌و‌فلک از بازی‌های محبوب این شهربازی هستند و افراد زیادی با تمام سنین، می‌توانند از آن‌ها لذت ببرند.

برای استفاده از وسایل شهربازی، می‌توانید از شنبه تا چهارشنبه از ساعت ۱۶ تا ۲ بامداد و پنجشنبه و جمعه از ساعت ۱۱ تا ۲ بامداد به دریاچه چیتگر مراجعه کنید. در ادامه مطلب، برخی از امکانات تفریحی شهربازی دریاچه را معرفی می‌کنیم.

کارتینگ دریاچه چیتگر | لذت رانندگی با سرعتی بالا

در بخش غربی دریاچه چیتگر، یکی از امن‌ترین و استاندارد‌ترین پیست‌های کارتینگ ایران را می‌توانید ببینید. مخصوصا اگر از عاشقان هیجان و رانندگی با سرعت بالا هستید، گذران ساعاتی در این پیست، به یکی از جذاب‌ترین تجربیاتتان تبدیل خواهد شد. این پیست کاملا با استانداردهای جهانی مطابق است و در آن، می‌توانید بدون توجه به قوانین و علائم رانندگی، با سرعت دلخواهتان رانندگی کنید و نگرانی بابت مسائل ایمنی هم نداشته باشید. لازم است بدانید که قیمت بلیط مجموعه کارتینگ دریاچه چیتگر در حال حاضر ۱۰۰ هزار تومان است.

کارتینگ دریاچه چیتگر

رول‌گلایدر | اوج لذت و هیجان

یکی از تفریحات محبوب اطراف دریاچه چیتگر، رول‌گلایدر است که در بخش شمالی دریاچه و درست در کنار سرسره‌های سقوط آزاد قرار دارد. معلق‌بودن در هوا و حرکت روی یک زیپ‌لاین با تکنولوژی پرواز کنترلی، تجربه‌ای هیجان‌انگیز است که در مجموعه دریاچه چیتگر، می‌توانید آن را به‌ دست آورید.

طول این زیپ‌لاین ۱۲۰ متر و ارتفاع آن ۱۴ متر است و مانند یک ترن هوایی به شما حس پرواز در اوج را می‌دهد. پس اگر بالای ۸ سال سن دارید و وزنتان بین ۳۰ تا ۱۴۰ کیلوگرم است، می‌توانید رخوت روزهای خسته‌کننده را به هیجان پرش با رول‌گلایدر مجموعه چیتگر تبدیل کنید و لذت ببرید. در حال حاضر، قیمت بلیط رول‌گلایدر ۷۲ هزار تومان است.

رول گلایدر دریاچه چیتگر

هرم هیجان | تجربه احساسات مختلف از سینمای شش‌بعدی

هرم هیجان (سینما پرواز) یکی از وسایل تفریحی جالب و متفاوت دریاچه چیتگر به حساب می‌آید که توسط شرکت آلمانی زیمنس طراحی و پیاده‌سازی شده است. سینما پرواز در واقع یک سینمای شش‌بعدی‌ست که در یک کابین چهارنفره و در ارتفاع دو متری اجرا می‌شود و به شما اجازه می‌دهد تا در حالت معلق، افکت‌های مختلفی مثل طوفان و رعد‌و‌برق را احساس کنید. قیمت بلیط هرم هیجان ۴۵ هزار تومان است و آن را می‌توانید در قسمت شرقی دریاچه پیدا کنید.

اسکیت هوایی یا یو اسکیت | هیجان‌انگیز اما ایمن

برای دوستداران هیجان، در دریاچه چیتگر، امکانات سرگرمی کاملی در نظر گرفته شده‌ است. یکی از محبوب‌ترین وسایل بازی هیجانی این مجموعه، اسکیت هوایی است که با ظرفیت ۸ نفر، یکی از چالشی‌ترین و در عین حال ایمن‌ترین تفریحات دریاچه چیتگر محسوب می‌شود. شما با پرداخت ۳۵ هزار تومان، می‌توانید بلیط اسکیت هوایی را در قسمت غربی دریاچه خریداری و برای لحظاتی آدرنالین را با تمام وجودتان احساس کنید!

یو اسکیت دریاچه چیتگر تهران

سرسره سقوط آزاد | محبوب برای عاشقان سقوط

سرسره‌بازی و سقوط آزاد از تفریحات محبوب بسیاری از افراد در هنگام مراجعه به شهربازی است. خبر خوب برای این عده، اینکه دو عدد از بزرگ‌ترین سرسره‌های خاورمیانه را می‌توان در شهربازی دریاچه چیتگر دید و سقوط آزاد در فضایی امن و هیجان‌انگیز را تجربه کرد. ارتفاع این سرسره‌ها ۲۴ متر و طول آن‌ها ۸۰ متر است و بازدیدکنندگان با پوشیدن مت مخصوص و بدون نیاز به جریان آب از آن‌ها به‌سمت پایین سر می‌خورند. برای استفاده از سرسره پارک چیتگر، باید ۳۰ هزار تومان برای بلیط بپردازید.

اسکای‌فلای | چرخش در ارتفاع

بازی‌های معلق در هوای دریاچه چیتگر، بی‌پایان به‌ نظر می‌رسند! اسکای‌فلای هم یکی از همین بازی‌ها است که در آن، شما را تا ارتفاع ۲۵ متری بالا می‌برند، در هوا می‌چرخانند و برای لحظاتی کوتاه، از شما با هیجان و آدرنالین پذیرایی خواهد شد. اسکای‌فلای را می‌توانید در شرق دریاچه پیدا کنید و هزینه بلیط آن ۸۰ هزار تومان است.

اسکای فلای چیتگر

سافاری پارک وحشت | تجربه حس وحشت برای علاقه‌مندان

اگر هیجان و ارتفاع، به‌تنهایی برای‌تان کافی نیستند و به‌دنبال وسایل تفریحی ترسناک هستید، باید بدانید که علاقه شما در شهربازی چیتگر به‌خوبی دیده شده‌ است. سافاری وحشت به‌عنوان شکل پیشرفته‌تر تونل وحشت، یکی از سرگرمی‌های محبوب شهربازی چیتگر محسوب می‌شود. در سافاری پارک وحشت، باید از میان تونل‌های متعدد با اتفاقات غیر قابل پیش‌بینی عبور کنید و با اتفاقات ترسناکی مواجه شوید.

طبعا برای تجربه سافاری پارک وحشت، با محدودیت سن مواجه هستید و باید بالای ۱۲ سال داشته باشید. سافاری وحشت در قسمت غربی دریاچه قرار دارد و قیمت بلیط آن ۸۰ هزار تومان است.

فوتبال‌دستی انسانی | تجربه جدیدی از این بازی محبوب

یکی از جالب‌ترین تفریحات شهربازی چیتگر، فوتبال‌دستی انسانی آن است. این بازی در واقع همان فوتبال‌دستی است که بازیکنانش انسان‌های واقعی هستند و با ۱۲ نفر برگزار می‌شود. پس اگر مایل بودید در میان هیاهوی بازی‌های پر‌سر‌و‌صدای پارک چیتگر، بازی متفاوتی را با عزیزانتان تجربه کنید، به ضلع شرقی دریاچه سر بزنید تا بتوانید شرکت‌کننده این بازی هیجان‌انگیز باشید.

چالش سیستم‌ آب‌رسانی دریاچه | جاذبه مصنوعی یا خطر زیست محیطی؟

اگرچه دریاچه چیتگر به یکی از قطب‌های مهم تفریحی تهران تبدیل شده و بسیاری از نیازهای ساکنین تهران را برآورده کرده‌ است، اما از همان ابتدای احداث آن، همواره انتقاداتی به آن وارد بود. بسیاری بر این باورند که سیستم آب‌رسانی مناسبی برای دریاچه چیتگر تعبیه نشده و راکد‌بودن آب، سبب ایجاد گندزدگی، بوی نامناسب و تجمع انواع حشرات خواهد شد. ضمن اینکه احداث برج‌های بلند مسکونی در کنار دریاچه نیز مانع وزش باد و تهویه هوا می‌شود و می‌تواند باعث تشدید خطرات زیست‌محیطی دریاچه چیتگر شود.

چالش سیستم آب رسانی دریاچه و وجود برج های بلند در اطراف دریاچه چیتگر

دریاچه چیتگر | قطب گردشگری غرب تهران

دریاچه چیتگر یکی از زیباترین نقاط دیدنی تهران است. فرقی ندارد که ساکن تهران باشید یا با رزرو بلیط هواپیما، قطار یا خودروی شخصی به این شهر سفر کرده باشید؛ اگر یک بار به این نقطه از شهر بروید، به یکی از مکان‌های محبوبتان تبدیل می‌شود.

در این مطلب، دیدیم که هیجان شهربازی، آرامش محوطه ساحلی، مراکز خرید بام‌لند، کافه‌ها و رستوران‌های متعدد و شهربازی سرپوشیده مجموعه، دریاچه چیتگر را به یکی از ایده‌آل‌ترین تفرجگاه‌های تهران تبدیل کرده‌اند. بعضی از بهترین رستوران های تهران در این محدوده قرار دارند.

پس دیدن و سرزدن به این دریاچه و استفاده از امکانات رفاهی و گردشگری اطراف آن را در اولویتتان قرار دهید. اگر هم قبلا به این جاذبه گردشگری رفته‌اید، در قسمت نظرات برای‌مان بنویسید که کدام بخش و کدام تفریحات موجود در مجموعه چیتگر برای‌تان جذاب‌تر بود؟ منتظر خواندن نظرات و تجربه‌های شما هستیم.

سوالات متداول درباره دریاچه چیتگر تهران

دور دریاچه چیتگر چند کیلومتر است؟

حدود ۵ کیلومتر

دریاچه چیتگر کجا قرار دارد؟

دریاچه چیتگر در غرب تهران و در انتهای اتوبان همت قرار دارد.

بهترین زمان بازدید از دریاچه چیتگر کی است؟

در هر زمان از سال، می‌توانید از این دریاچه بازدید و از تفریحات آن استفاده کنید؛ هرچند تفریح و گشتن در محوطه دریاچه در روزهای گرم تابستان، ممکن است کمی آزاردهنده باشد.

آیا ورود به دریاچه چیتگر هزینه‌ای دارد؟

برای ورود به محوطه دریاچه و چرخیدن در اطراف آن، نیازی نیست هیچ هزینه‌ای بپردازید؛ اما استفاده از تفریحات و شهربازی دریاچه، مستلزم پرداخت هزینه بلیط است.

امکانات رفاهی دریاچه چیتگر چیست؟

در دریاچه چیتگر، مجموعه کاملی از امکانات رفاهی مثل کافه، رستوران، پارکینگ، سرویس بهداشتی و غرفه‌های خوراکی ارائه می‌شوند.

عمق دریاچه چیتگر چقدر است؟

عمق دریاچه چیتگر در کناره ها بین ۱.۵ تا ۲ متر است و در مرکز آن به حدود ۹.۵ متر می‌رسد.

1 نظر

نظرات

لطفا نظر خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید