اطلاعاتی در رابطه با بیمه مسافرتی و تاخیر پرواز
آیا میدانید در صورت داشتن بیمه مسافرتی اگر وسیله نقلیه تاخیر داشته باشد بیمه چه مسئولیتی در قبال آن دارد؟
تاخیر هواپیما و یا هر وسیله نقلیهای در سفر اتفاق غیرمنتظرهای نیست و تقریبا برای هر مسافری پیش آمده ولی خیلی از مسافران نمیدانند که در صورت داشتن بیمه مسافرتی میتوان مقداری از این خسارت را جبران کرد. در ادامه به بررسی مواردی چند از این موضوع میپردازیم:
درصورتیکه وسیله نقلیه بیمهگزار بیش از حد مشخصی تأخیر داشته باشد، بیمهگزار میتواند هزینههای ضروری اضافی ایجاد شده (حملونقل، اقامت، غذا و …) را تا سقف مشخصی به شرط ارائه صورتحساب دریافت کند. سقف هزینهها بستگی به میزان تأخیر وسیله نقلیه دارد. برای مثال اگر وسیله نقلیه بیش از ۶ ساعت تأخیر داشته باشد، طبق موارد زیر شرکت کمکرسان هزینه خسارات را پرداخت میکند:
- بین ۶ تا ۱۲ ساعت تأخیر، تا سقف ۴۵ یورو هزینههای اضافی به وجود آمده را جبران میکند.
- بین ۱۲ تا ۱۸ ساعت تأخیر، تا سقف ۹۰ یورو هزینههای اضافی به وجود آمده را جبران میکند.
- بین ۱۸ تا ۲۴ ساعت تأخیر، تا سقف ۱۳۵یورو هزینههای اضافی به وجود آمده را جبران میکند.
- بیش از ۲۴ ساعت تأخیر، تا سقف ۱۸۰ یورو هزینههای اضافی به وجود آمده را جبران میکند. سقف پرداخت این شرکتها بابت این خسارت، ۱۸۰ یورو است.
طبق گفته سایت رسمی شرکتهای بیمه ایرانی این هزینه به شرط برقراری بندهای زیر پرداخت میشود:
- برای اخذ خسارت باید علت و زمان تأخیر بهصورت کتبی موجود و مورد تأیید شرکت حملونقل مربوطه یا نمایندگانش قرار گرفته باشد.
- هزینههای مربوط به این خسارت، از زمانی که بیمهشده جا رزرو کرده باشد، محاسبه میشود.
همچنین باید توجه داشت که موارد زیر شامل پوشش بیمه نمیگردند:
- تأخیر به دلیل اعتصاب کارگران فرودگاه، شرکتهای خدماتی یا شرکتهای هواپیمایی
- پروازهای چارتر یا در کل تمام بلیتهای لحظه آخری
قبل از خرید بیمه مسافرتی، از پوشش این موارد توسط شرکت بیمه اطمینان حاصل نمایید.