بهترین مقاصد گردشگری خارجی تابستان کجاست؟ تابستان، برای بسیاری از ما نوید سفر‌های چندروزه و به یادماندنی بوده است. با وجود گرما، بیشتر گردشگران این فصل را برای سفر ترجیح می‌دهند و شهریور ماه که از گرمای هوا کاسته می‌شود، فرصت ایده‌آلی است تا سفرهای تابستانی را پیش از آغاز فصل پاییز تکمیل کنیم. اگر برای شما سوال است که بهترین مقاصد سفر خارجی شهریور ماه کدام‌اند، تا انتهای این مطلب در مجله گردشگری فلای‌تودی همراه باشید.

خرید ارزان بلیط هواپیما

ترکیه | مقصدی برای تمام فصول

بهترین گزینه برای سفر خارجی ارزان در شهریور ترکیه است. شهریور ماه، گرمای هوا در شهر‌های ساحلی به میزان قابل توجهی کاهش پیدا می‌کند و همه چیز برای تجربه یک سفر‌ ایده‌آل تابستانی در همسایگی دریای مرمره مهیا است. شهر‌های ساحلی ترکیه با تفریحات جذاب، هتل‌ های لوکس، رستوران‌ها و کافه‌های شیک با غذا‌ها و خوراکی‌های فوق‌العاده، یک سفر به‌یادماندنی و لدت‌بخش را برای شما به یادگار می‌گذارند.

ترکیه در همسایگی ایران قرار دارد و دسترسی آسان، فاصله کوتاه، قیمت‌های مناسب و شباهت‌های فرهنگی موجب شده تا شهرهای مختلف آن به مقصدی جذاب برای ما ایرانی‌ها تبدیل شود. اگرچه ترکیه می‌توانید مقصدی برای تمام فصول باشد؛ اما اگر به دنبال بهترین کشور برای سفر در شهریور ماه هستید، ترکیه را به شما پیشنهاد می‌کنیم.

Best Cities for Foreign Travel 1

هرساله در ماه شهریور، می‌توانید در فستیوال ها و جشنواره‌های ترکیه که در شهرهای مختلف آن برگزار می‌شود نیز شرکت کنید. از طرف دیگر، اواخر خرداد و اولیل شهریور، قیمت‌ها کاهش پیدا کرده و می‌توانید یک سفر تابستانی ولی ارزان را تجربه کنید. در ادامه، تعدادی از بهترین شهرهای ترکیه که مقصدی عالی برای سفر خارجی شهریور ماه هستند، معرفی شده‌اند:

استانبول | شهری برای تمام فصول

هر چند که استانبول در هر فصلی از سال جذابیت‌های خاص خود را دارد، اما در شهریورماه، آب‌وهوای معتدل این شهر، فرصتی مناسب برای گشت‌وگذار در این این کلانشهر تاریخی محسوب می‌شود. در این بازه زمانی، شما می‌توانید از آثار تاریخی بی‌نظیری همچون آیا صوفیه و مسجد آبی لذت ببرید و در بازار بزرگ استانبول، به دنیایی از رنگ‌ها و عطرها قدم بگذارید. علاوه بر جاذبه‌های تاریخی، استانبول با رستوران‌ها و کافه‌های متنوع، زندگی شبانه پرجنب‌وجوش و چشم‌اندازهای خیره‌کننده، بهترین گزینه برای سفر خارجی در شهریور ماه خواهد بود.

خرید ارزانترین بلیط استانبول

آنتالیا | بهشتی ساحلی در شهریور ماه

شهر آنتالیا، واقع در جنوب غربی ترکیه، با برخورداری از ۶۴۰ کیلومتر خط ساحلی مدیترانه‌ای، یکی از محبوب‌ترین پیشنهادهای سفر خارجی در ماه شهریور است. آنتالیا پس از استانبول، به‌عنوان دومین شهر پربازدید ترکیه محسوب می‌شود و گفته می‌شود که این شهر در سال ۲۰۲۳ بیش از ۱۵ میلیون گردشگر را به خود جذب کرده است! البته چنین چیزی با توجه به زندگی شبانه پرجنب‌وجوش، بوتیک هتل‌ها، کافه‌ها و رستوران‌های شیک و همچنین آثار تاریخی متعدد، چندان هم دور از انتظار نیست.

آنتالیا، از بهترین شهرها برای سفر در تابستان

ازمیر | شهری برای همه سلیقه‌ها

ازمیر با تلفیقی از طبیعت زیبا، تاریخ غنی و فرهنگ پویا، مقصدی ایده‌آل برای سفرهای خارجی تابستانی است. ازمیر در این بازه زمانی، آب‌وهوای معتدل و دل‌پذیری دارد و فرصتی بی‌نظیر برای لذت‌بردن از آفتاب ملایم و شنا در دریای اژه را برای شما فراهم می‌کند. علاوه بر سواحل، ازمیر دارای جاذبه‌های تاریخی و فرهنگی بسیاری است. قلعه تاریخی ازمیر، موزه باستان‌شناسی، و کلیسای سنت پول از جمله مکان‌هایی هستند که اگر به تاریخ و فرهنگ علاقه‌مند باشید، از بازدید از آن‌ها لذت خواهید برد. گردش در خیابان‌های قدیمی ازمیر و تجربه طعم لذیذ غذاهای ترکی، از دیگر لذت‌های سفر به ازمیر شهر هستند.

بدروم | نگین درخشان دریای اژه

اگر به دنبال سفری لوکس و به‌یادماندنی به یکی از زیباترین شهرهای ترکیه هستید، بدروم مقصد ایده‌آلی برای شما خواهد بود. یخچال‌های طبیعی، قایق‌های تفریحی مجلل و هتل‌های لوکس از جمله مهم‌ترین دلایلی هستند که بدروم را به گزینه‌ای ایده‌آل برای سفر خارجی در شهریور ماه تبدیل کرده‌اند. علاوه بر تفریحات ساحلی، جاذبه های گردشگری بدروم نیز برای مسافران محبوبیت زیادی دارند. قلعه بدروم و مقبره هالیکارناسوس (یکی از عجایب هفتگانه جهان باقیمانده) از جمله مهم‌ترین این جاذبه‌ها هستند. از این رو، این شهر را می‌توان مقصدی تمام‌عیار برای یک سفر خاطره‌انگیز و به‌یادماندنی دانست.

بدروم ترکیه

کوش آداسی | تلفیقی از تاریخ و طبیعت در ساحل اژه

کوش آداسی مقصدی است که در آن می‌توانید از آرامش ساحل، هیجان ماجراجویی و غنی بودن تاریخ به طور همزمان لذت ببرید و همین مسئله، آن را به یکی از بهترین شهرهای خارجی برای سفر در شهریور تبدیل کرده است. هر چند که این شهر در طول تابستان میزبان گردشگران زیادی است، اما در شهریور ماه از حجم گردشگران به نسبت کاسته می‌شود و همین مسئله، فرصتی طلایی برای تجربه اوج آرامش در کنار دریای اژه در اختیار شما قرار می‌دهد.

کوش آداسی، علاوه بر سواحل طولانی و هتل‌های لوکس، به شهر باستانی افسوس نیز بسیار نزدیک است و این موقعیت جغرافیایی، محبوبیت آن را برای علاقه‌مندان به تاریخ و فرهنگ چندبرابر کرده است. با سفر به کوش آداسی، شما می‌توانید استراحت در سواحل زیبا و بازدید از آثار تاریخی با قدمتی چند هزار ساله را یکجا تجربره کنید.

یونان | بهترین کشور برای خرید تورهای خارجی شهریور ماه

یونان یکی دیگر از مقاصد جذاب برای سفر خارجی در شهریور ماه و البته همه فصول است. نه تنها تاریخ غنی و آثار تاریخی این کشور در میان گردشگران جهان محبوبیت زیادی دارد، بلکه جزایر یونان به تفرجگاه بسیاری از مردم در سرتاسر جهان تبدیل شده است. کشور یونان در محل تلاقی سه قاره آسیا، اروپا و آفریقا واقع شده و از نظر آب و هوایی تنوع بالایی دارد.

آتن پایتخت یونان از جاذبه های تاریخی و فرهنگی بسیار زیادی برخوردار است و در کنار آن این کشور زیبا بیش از ۶۰۰۰ جزیره دارد که تمام این‌ها در کنار هم باعث شده تا طرفداران زیادی پیدا کند. بهترین زمان سفر به یونان بین ماه‌های تیر تا شهریور است. در این زمان، آب‌وهوا مطلوب و جزایر کمی خلوت‌ترند. یونان هرساله میزبان جشنواره و فستیوال‌های زیادی است که فرصت خوبی برای آشنایی گردشگران با فرهنگ این کشور اروپایی به شمار می‌روند. اگر قصد سفر به این کشور را دارید، راهنمای سفر به یونان برای شما مفید خواهد بود.

یونان، از بهترین گزینه‌ها برای سفر تابستانی

بالی | از بهترین مقاصد سفرهای تابستانی

اگر هنوز سفر تابستانی دلچسبی را تجربه نکرده‌اید، در شهریور ماه به بالی سفر کنید. بالی یا جزیره خدایان یک جزیره کوچک در بزرگترین مجمع الجزایر جهان، یعنی اندونزی است؛ جزیره‌ای که شاهد تلاقی دو اقیانوس آرام و هند است و آب و هوای بسیار متنوعی دارد. بالی از بهترین مقاصد گردشگری جهان است و سالانه افراد زیادی به این جزیره سفر می‌کنند یا برای همیشه در آن ساکن می‌شوند.

بهترین زمان سفر به بالی بین ماه‌های مهر و اردیبهشت است. با این حال، تجربه شنا در آب‌های گرم اقیانوس هند و آرام در شهریور ماه، تجربه بی‌نظیری برای شما رقم خواهد زد. بالی از بهترین مقاصد توریستی خارجی برای تعطیلات شهریور است و حتما برای یکبار هم که شده، باید سفر به این جزیره را تجربره کنید. اگرچه برای سفر به این جزیره چیزی حدود ۱۵ ساعت در هواپیما خواهید بود. اما ارزشش را دارد.

رزرو ارزانترین هتل های بالی

بالی با طبیعت زیبا، پوشش‌های گیاهی متنوع، تنوع زیستی جانوران دریایی، رود‌ها و آبشار‌های زیبا و مهم‌تر از همه بنا‌های تاریخی متعدد، تصویری رویایی است که شاید نمونه آن را در فیلم‌ها دیده باشید. از جاهای دیدنی بالی می‌توان به شالیزار‌های پلکانی، ساحل سانور، بنای تانالات، قلعه الوواتا، بساکی، فروشگاه اوبود آرت بالی و دیگر شگفتی‌های این جزیره دیدن کنید.

جزیره بالی اندونزی

سفر به روسیه در تابستان | مقصدی خنک در اوج گرمای تابستان

شاید بسیاری از شما، روسیه را با زمستان‌های سرد، خیابان‌های پوشیده از برف و آدم‌ها با پالتو و لباس‌های گرم به خاطر بیاورید. این تصور تا حدودی درست است، اما نه در فصل بهار و تابستان! روسیه پهناورترین کشور جهان است و با اقیانوس منجمد شمالی مرز مشترک دارد. آب و هوای شمالی‌ترین روستا‌های روسیه در زمستان بسیار سرد است و حتی به منفی ۶۰ درجه نیز می‌رسد!

اما نگران نباشید، قرار نیست شما را راهی اویمیاکن (سردترین نقطه جهان) کنیم. قرار است تا با بهترین کشور برای سفر در شهریور آشنا شوید. روسیه، یکی از بهترین مکان‌ها برای سفر در تابستان به شمار می‌رود. اگر تابستان امسال را از دست داده و به جایی سفر نکرده‌اید، شهریور بهترین زمان محسوب می‌شود. از محبوب ترین شهرهای توریستی روسیه می‌توان به مسکو و سنت پترزبورگ اشاره کرد.

چمدان خود را ببندید و با خرید بلیط و رزرو هتل راهی مسکو، پایتخت بزرگترین کشور جهان شوید. بدون اغراق، روسیه یکی از زیباترین کشور‌های دنیا است که هرکسی باید دست کم یکبار به آن سفر کند. بزرگترین سالن آمفی‌تئاتر جهان یا گران‌ترین فنجان قهوه در دنیا را در این کشور تجربه کنید چون روسیه کشور (ترین‌ها) است.

میدان سرخ مسکو، کلیسای زیبا و رنگی سنت باسیل، موزه هنر پوشکین و خیابان نیکولاس کایا، تنها بخشی از جاذبه‌ های گردشگری مسکو هستند. لازم به ذکر است که از اواسط مهر ماه، هوای روسیه کم‌کم رو به سرد شدن می‌رود؛ بنابراین بهترین زمان، شهریور و اوایل مهر است که قیمت‌ها نیز روندی کاهشی دارند.

سفر به روسیه در تابستان

آذربایجان | بهترین کشور برای سفر در شهریور ماه

باکو پایتخت کشور آذربایجان و یکی از محبوب‌ ترین مقاصد گردشگری خارجی برای ایرانیان است. این کشور در همسایگی ایران واقع شده و تقریبا آب و هوایی مشابه با ایران دارد. زمستان‌ها سرد و تابستان‌ها گرم است. اگر قصد سفر به این مقصد زیبا را داشته باشید، شهریور زمان مناسبی است.

خرید بلیط ارزانقیمت باکو

دین مردم جمهوری آذربایجان، غالبا مسلمان شیعه است، علاوه بر آن ایران و جمهوری آذربایجان، خاطرات مشترکی در دل تاریخ دارند، بنابراین با سفر به این کشور، شباهت‌های فرهنگی توجه شما را به خود جلب خواهد کرد. برج‌‌های شعله، کاخ شیروان شاه و قلعه دختر بخشی از جاذبه‌ های گردشگری شاخص باکو است که در کنار طبیعت زیبا، در انتظار شما هستند.

شهر توریستی باکو در آذربایجان

گرجستان | مقصدی جذاب برای سفر خارجی

اگر به دنبال سفر به کشورهای اروپایی در شهریور هستید، گرجستان و شهرهای مختلف آن گزینه مناسبی برای شما خواهد بود. گرجستان یکی دیگر از کشور‌های نزدیک به ایران است که سالانه میزبان گردشگران زیادی از ایران و سراسر جهان قرار می‌گیرد. گرجستان کشوری پرباران است، اما زمان طلایی برای سفر به این کشور، اواسط شهریور تا اواسط مهر ماه محسوب می‌شود. زمانی که گرمای دلنشین اواخر تابستان با رنگ و بوی پاییز، درهم پیچیده و طبیعت، تصویری بکر به خود می‌گیرد.

خرید مستقیم بلیط هواپیما تفلیس

تفلیس از ماه‌های تیر تا شهریور، کمی شلوغ و پر از گردشگر است، جاذبه‌ های تفلیس در ازدحام گردشگران شور و حال دیگری دارد. اما نگران نباشید، اگر حوصله ازدحام جمعیت را ندارید، با خرید بلیط هواپیما تفلیس در شهریور ماه، می‌توانید از طبیعت بکر و زیبای گرجستان لذت ببرید. سفر خارجی در شهریور ماه به مقصد تفلیس، برای همیشه در ذهن شما ماندگار خواهد شد.

سفر به گرجستان در تابستان

مالدیو | جزیره‌ای در رویا!

اکثر شما، برای یکبار هم که شده، آرزوی سفر به جزایر مالدیو را در سر پرورانده‌اید. اگر شرایط سفر برای شما مهیا است، دست بجنبانید! چیزی تا پایان تابستان باقی نمانده است. مالدیو کوچکترین کشور آسیایی و مجموعه از چند جزیره بزرگ و کوچک است که تقریبا در تمام فصول سال، آب‌وهوایی گرم و آفتابی دارد.

اما گاه، باران‌های تند و شدید موسمی نیز مهمان سواحل این جزیره زیبا می‌شوند. بهترین زمان سفر به مالدیو بین آبان تا فروردین است. اما اگر مایلید تا هزینه‌ های سفر و اقامت خود را کاهش دهید و سواحل زیبا و شن‌های سفید را در بکرترین حالت ممکن ببینید، شهریور می‌تواند زمان مناسبی باشد. اما در نظر داشته باشید که گفتیم مالدیو آب و هوای گرمی دارد و در اغلب اوقات آفتابی است، بنابراین باید خود را برای یک سفر دلچسب، گرم و به‌یادماندنی آماده کنید.

پیش از آماده‌شدن برای سفر به مالدیو، توصیه می‌کنیم حتما مطلب ۷ کاری که قبل از سفر خارجی باید انجام دهید را بخوانید و با آمادگی بیشتری راهی سفر شوید. 

مسافرت به مالدیو

ارمنستان | از بهترین کشورها برای سفر تابستانی در شهریور ماه

خوشبختانه پهناوربودن ایران و همسایگی با کشور‌های مختلف، نقطه عطفی است که موجب شده پیشنهادات زیادی برای سفر‌های خارجی برای ایرانیان وجود داشته باشد. ارمنستان یکی از این کشورها است. این کشور کوهستانی، در خشکی محصور شده و طبیعتی سبز و زیبا دارد. جاذبه‌ های گردشگری و تاریخی ارمنستان موجب محبوبیت بالای آن در میان گردشگران شده است. خانه اپرا، دژ اربونی، مسجد آبی، معبد گارنی، موزه مانتادارن و ده‌ها جاذبه دیگر، از دیدنی های ارمنستان به شمار می‌روند.

اگر مایلید تا یک سفر تابستانی جذاب و البته ارزان را تجربه کنید، بهترین هتل های ایروان را رزرو کنید تا به جاذبه های گردشگری دسترسی مناسبی داشته باشید. برای رسیدن به این کشور زیبا، می‌توانید با هواپیما به فرودگاه ایروان بروید و یا با اتوبوس و مرز‌های زمینی خودتان را به این کشور زیبا برسانید.

مسافرت به ارمنستان در تابستان

قبرس | مقصدی مناسب برای سفر در تابستان

یکی دیگر از کشور‌های مناسب برای سفر خارجی در شهریور ماه قبرس است. قبرس سومین جزیره بزرگ دنیا و از برترین مقاصد گردشگری برای سفر‌های خارجی محسوب می‌شود. اگرچه تابستان دمای هوای جزیره تا ۳۰ درجه سانتی‌گراد نیز بالا می‌رود، اما هوای مطلوب و لذت شنا در آب‌های گرم مدیترانه موجب شده تا تابستان بهترین زمان سفر به قبرس محسوب شود.

این جزیره ۳۵ سال پیش به دو قسمت تبدیل شده و تحت عنوان قبرس شمالی و قبرس جنوبی شناخته می‌شود. جالب است بدانید که برای سفر به قبرس جنوبی نیاز به دریافت ویزا خواهید داشت، اما برای رفتن به قبرس شمالی نیازی به ویزا برای ایرانیان نیست.

همینطور جالب است بدانید که همه مسیر‌های پروازی و دریایی به مقصد قبرس از ترکیه می‌گذرند و توقفی کوتاه در فرودگاه این کشور دارند. همچنین اگر از قبرس شمالی وارد جزیره شوید، دیگر هرگز اجازه ورود به قبرس جنوبی را نخواهید داشت. اما اگر از مرز‌های دیگر تردد کنید، مشکلی از این بابت ندارید.

قبرس، از بهترین گزینه‌ها برای سفر تابستانی

سفر به مراکش | عروس آفریقا در تابستان

شاید با شنیدن نام آفریقا، صحرا‌های گرم و سوزان را در ذهن خود تداعی کنید، اما این موضوع درباره همه کشور‌های آفریقایی صدق نمی‌کند. مراکش که با عنوان عروس آفریقا نیز شناخته می‌شود کشوری زیبا در حاشیه اقیانوس آتلانتیک شمالی است که به واسطه تنگه جبل الطارق از کشور اسپانیا جدا شده است. پایتخت و بزرگترین شهر این کشور، کازابلانکا است که با جاذبه‌های دیدنی بسیار و طبیعت زیبا، سالانه میزبان مسافران زیادی از سراسر دنیا قرار می‌گیرد.

بهترین زمان سفر به این کشور زیبا اواسط فروردین تا اواسط شهریور بوده و دمای هوا معتدل است. اما نیازی نیست تا نگران گرمی هوا در تابستان‌های مراکش باشید. در گرم‌ترین روز‌های سال، دمای هوا در شهر‌های مختلف مراکش، به خصوص کازابلانکا، به حدود ۲۷ درجه می‌رسد. با این حال، هوا آنقدر‌ها هم گرم نیست و می‌توانید از یک سفر خارجی در شهریور ماه لذت ببرید.

کشور مراکش

سفر تابستانی در شهریور ماه را از دست ندهید!

در این مطلب سعی کردیم به این پرسش که در شهریور کجا برویم، پاسخ دهیم. در سفر همه چیز به ویژگی‌های شخصیتی شما، اولویت‌ها و علاقه‌هایتان بستگی دارد. اگر در تابستان سفر می‌کنید، هدف شما از سفر چیست؟ به دنبال مراکز خرید ارزان و تخفیف رزرو هتل هستید یا آب و هوا اهمیت بالاتری برای شما دارد؟ در نهایت، می‌توانید از میان این ۱۰ مقصد جذاب گردشگری برای سفر خارجی در شهریور ماه یکی را انتخاب کرده و عازم سفر تابستانی شوید. تجربه و نظر خود در خصوص بهترین مقصد سفر خارجی در شهریور ماه با ما در میان بگذارید.

سوالات متداول بهترین مقاصد سفر خارجی در شهریور

۱٫ بهترین شهرهای ترکیه برای سفر خارجی در شهریور کدام‌اند؟

استانبول، آنتالیا، کوش‌آداسی و بدروم، بهترین گزینه‌ها هستند.

۲٫ چطور می‌توانیم به شهرها و کشورهای معرفی‌شده در این مطلب سفر کنیم؟

برای خرید انواع تور خارجی برای سفر به این کشورها می‌توانید با کارشناسان ما در فلای‌تودی تماس بگیرید.

۳٫ بهترین کشورها برای سفر خارجی در شهریور ماه کدام‌اند؟

ترکیه، ارمنستان، گرجستان و آذربایجان، گزینه ایده‌آلی برای سفرهای تابستانی در شهریور هستند.

 

بیشتر بخوانید:

نظرات

لطفا نظر خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید